کُرد ایرانی یا کرد عراقی؟ شناسنامه ایرانی یا شناسنامه عراقی؟

آکام نیوز:کسی که خود را کرد ایرانی می خواند و ادعای حزبی بودن را داشته و خواستار فعالیت در حوزه ایران می باشد و با توجه به اعتقادات خود عمری را در این راه تلف کرده است و سابقه اقدامات حزبش را به یک قرن برمی گرداند و داعیه رهبری کرد در ایران و جه بسا آن سوی مرزها را نیز دارد،حال چه شده که زیر بیرق مسعود بارزانی به نام برگزاری همه پرسی این همه سر و صدا بر پا کرده است و شور و اشتیاق رفراندم را با خون خود تیک می زند .

اینک باید تعیین تکلیف کند اگر همان نگاه ناسیونالیستی و قوم پرستی کردایتی را دارد و به اصطلاح پویندگان حقوق از بین رفته چند ساله خود هستند،برپایی رفراندم را چگونه در وجودشان هضم نموده اند و برای احزاب کردهای عراق از خود بی خود شده اند.این حرکت غیر قانونی برای کسی که از ایران متواری شده است و در شمال عراق مأمن گزیده ذره ایی مفید نخواهد بود مگر اینکه خود را شهروند شمال عراق بداند و در واقع دیگر کرد ایرانی نخواهد بود بلکه یک کرد عراقی است .

بیشتر افراد مستقر در کمپ های احزاب،شناسنامه ی عراقی برایشان صادر نموده اند و حتی در این همه پرسی هم حضور فعالانه داشتند و به مانند یک شهروند اربیلی یا سلیمانیه ایی در انتخابات شرکت کرده اند و در این صورت حق دارند که به این شدت شادمان باشند.ولی اگر همچنان خود را فعال مدنی و سیاسی کردستان ایران می داند و یا حتی به مبارز بودن خود می بالند،تأسف این سرور بیش از پیش می باشد.سابقه ی حق خواهی خود را کجا دفن کرده اید که ما از آن به عنوان یک سمبل اشتباه تندیس ساخته و شیفتگی و برتری شما را در کردستانات جار می زنیم.اما دوست و همشهری عزیز نگاهت را به ستاره های نادرخشان آسمان خود خیره مکن با خود خلوت بنما و از بیهودگی فاصله بگیر،چه جوان هایی که در مسیر این باتلاق نافرجام در مرزها تلف شدند،چه نگاههای مادرانه ایی که در این طوفان حوادث فرزندان خود را آماج آمال پوچ نیافتند و فرزندانشان در اروپا و آمریکا آواره نشدند .

حال که دوست داری پهنای نگاهت را به پنجره ایی تاریک بپیوندی به این می رسم که “خود کردە را تدبیر نیست”،اما اگر کسانی که مانند تو در این مسیر با ترغیب تو گمراه شده اند و یا حتی اسیر خاک هستند،اگر برخیزند و تو را ببینند چه خواهی گفت،اینکه تو راه رفراندم را به تاخت رفتی و تمام داشته های آنان را با کوله باری از اندوخته در زمین کشیدی،چه خواهی گفت؟

من می گویم:با ایمان خواهی گفت یک عمر اشتباه کردیم،سراسر خواسته هایمان و اعتراضاتمان به حق نبوده،ما فریب زیاده خواهی دیگرانی را خورده ایم که نه تنها کرد نبودند بلکه کردایتی و راه پاک مبارزه گری را با نگاه خود آلوده ساختند پس باید عمری بکوشی که این پلیدی ها را پاک سازی کنید .

اما یک توصیه:اگر همچنان یک ایرانی باقی ماندید راهت را باید ستود و انگیزه ات را الگو نمود لیکن اندیشه دگر اندیشی تو را چگونه در این قامت بتوان جا داد که با هم سازگار نیستند.

پس پیشمرگ واقعی همانی است که در دفاع از خاک خود یعنی کردستان ایران در مقابل دشمن ایستاد و افتادنش هم تجسم مقاومت شد در ۸ سال دفاع مقدس،ولی حس تجزیه طلبی و خیانت به کشور و وطن خود همچنان در وجود شما تلأطم می زند و امروز برای رفراندم غیر قانونی اقلیم اینگونه از خود بی خود می شوی برای کردستان ایران چه در سر می پرورانی؟؟ !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا