گزارش ویژه آکام نیوز از پشت پرده ادعای دروغ گروهک کومله مبنی بر بمب گذاری در اردوگاه کومله

آکام نیوز/اختصاصی:از دو سال پیش تاکنون(روز شنبه ۹ دی ماه ۱۳۹۶)گروهک تروریستی کومله،در دو ادعای مشکوک،مدعی بمب گذاری در اردوگاه کومله شد.

و همانطوری که انتظار می رفت،هر دو بار انگشت اتهام را بدون هیچ سند و مدرکی به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه رفت.!

اما وجه تشابه هر دو مورد تنها یک مسئله بود و آن هم انحراف افکار عمومی و به بی راهه بردن حواشی و مشکلات گروه!

بطور مثال در زمانیکه دو سال پیش این گروهک مدعی شده بود،یکی از پیشمرگان قدیمی و باسابقه اش،نفوذی جمهوری اسلامی بوده و اقدام به بمب گذاری کرده،بحث دریافت پول و سلاح از عربستان سعودی توسط گروهک کومله مطرح شده بود و این گروه برای به بی راهه بردن این اتهام سنگینی که متوجه ش بود،اقدام به طرح موضوع بمب گذاری در اردوگاهش را کرد و به این ترتیب،ماهها افکار عمومی را منحرف کرده و شعور مردم و حتی گروهکهای دیگر کردی را به سخره گرفتند.

این ماجرا گذشت تا اینکه هفته گذشته بار دیگر گروهک کومله مدعی یک بمب گذاری دیگر در اردوگاهش شد!

ادعایی مضحک،عوام فریبانه و دروغین که حتی دیگر گروهکهای کردی هم به دروغ بودن آن واقف بودند و یک سطر هم خبری در این مورد در سایتها و رسانه هایشان منتشر نکردند.

تنها سایتی که این خبر را منتشر کرد،سایت خود کومله(آسوی روژهه لات) بود و هیچ سایت دیگری با توجه به اینکه متوجه بازی بودن این ادعا بودند،خبری از آن کار نکردند و واکنشی هم به این ادعا نشان ندادند.!

اما برای روشن شدن این ماجرا،موضوع را بررسی کردیم و به موارد قابل تاملی در این خصوص رسیدیم؛

مثلا چند ساعت قبل از کشف به اصطلاح بمب ها،یکی از پیشمرگان قدیمی کومله در جاده قره داغ افتضاحی به بار می آورد .

جلال فتاحی،روز شنبه مورخه ۰۹/۱۰/۱۳۹۶(روزی که شایعه بمب گذاری در اردوگاه کومله کلید خورد)،باماشین گروهک کومله،چهار نفر از اهالی روستای قره داغ زیر گرفته و به شدت زخمی می کند و جالب توجه اینکه؛چند ساعت پس از این حادثه،کومله مدعی کشف بمب می شود.!!ادعایی مشکوک و تکراری!

با طرح این ادعای شک برانگیز،تعداد زیادی از سرکردگان و عناصر گروهک های کردی به این خاطر به این ادعا کوچکترین واکنشی نشان ندادند،چرا که بحث بمب گذاری و کشف آن را ساخته و پرداخته ذهن معیوب عبدالله مهتدی(سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله)برای مطرح کردن خود و تحریک مردم برای شرکت در تجمعات اعتراضی و هم چنین به بیراهه بردن حادثه تصادف جلال فتاحی که منجر به زخمی شدن ۴ نفر از اهالی منطقه قره داغ،شده بود،می دانند.

همچنین کومله بشدت نگران حمله اهالی منطقه قره داغ بود،چرا که ۴ نفر از اهالی این روستا را زخمی کرده بودند.

گروهک کومله نگران بودند بلایی که شهریورماه سالجاری مردم خشمگین روستای “گوندەژور” از توابع منطقەی بالک سر عناصر گروه آوردند،باز هم تکرار نشود.

شهریورماه ۱۳۹۶،اعضای گروهک تروریستی کومله در منطقه چومان،روستای گونده ژور با مردم منطقه درگیر شدند و به سمت آنها تیراندازی کردند که در جریان تیراندازی پیشمرگان کومله،دو شهروند کرد عراقی کشته شدند.

بدنبال قتل دو شهروند کرد عراقی توسط پیشمرگان کومله،مردم خشمگین منطقه چومان به عناصر گروه حمله کرده و تمام چادرها و خودروهای آنها را به آتش کشیدند.

حال سرکرده کومله،عبدالله مهتدی نگران تکرار حادثه شهریورماه بود و به همین خاطر نیاز داشت تا به نوعی افکار عمومی را منحرف ساخته و توجه مردم را به سمت بمب گذاری در اردوگاهش جلب کند!

از طرفی،با تجزیه و تحلیل موشکافانه این ادعای عجیب(بمب گذاری)،از سوی سرکردگان گروهکهای کردی،آنها هم متوجه پوشالی بودن بحث بمب گذاری می شوند و در نتیجه این خبر،بازتابی ولو در حد یک سطر خالی هم در بین رسانه های گروهکهای کردی و غیر کردی پیدا نکرد.

دست آخر اینکه؛به دنبال بایکوت خبری (بازی تکراری بمب گذاری)،از سوی تمام رسانه های اپوزیسیون کردی و غیر کردی،عبدالله مهتدی با درماندگی و ناامیدی،دست به دامان عناصر خود در کومله می شود و از آنها می خواهد تا این موضوع را دامن بزنند.

که با رصد صفحات اعضای گروه،متوجه شدیم سرکرده کومله دراین مقوله هم ناکام ماند و خبر چندانی در خصوص بمب گذاری اردوگاه کومله حتی از سوی عناصر گروه هم دیده نشد!!

www.akamnews.net

telegram.me/akamnews آکام نیوز را در کانال خبری تلگرام نیز دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا