پشت پرده داستان ترور حسین یزدان پناه+تصاویر

آکام نیوز-اختصاصی:عصر ۵شنبه ۲۳ فروردین ماه،تلویزیون n.r.t منتسب به جنبش گوران(جنبش تغییر)کردستان عراق از ترور حسین یزدان پناه سرکرده گروهک تروریستی حزب آزادی کردستان خبر داد.

آکام نیوز-اختصاصی:عصر ۵شنبه ۲۳ فروردین ماه،تلویزیون n.r.t منتسب به جنبش گوران(جنبش تغییر)کردستان عراق از ترور حسین یزدان پناه سرکرده گروهک تروریستی حزب آزادی کردستان خبر داد.

این تلویزیون به نقل از خلیل نادری عضو کمیته مرکزی این گروهک تروریستی اعلام کرد که به حسین یزدان پناه سرکرده گروهک تروریستی حزب آزادی کردستان سوء قصد شده اما نامبرده از این حمله به گفته وی،تروریستی جان سالم بدر برده است و هیچ گلوله ای به او اصابت نکرده است.

ساعتی پس از اعلام این خبر،سایت جنبش گوران به نقل از سمکو یزدان پناه برادر حسین یزدان پناه که سابقه طولانی دشمنی با یکدیگر را نیز دارند،اعلام شد که ادعای خلیل نادری دروغ است و حسین یزدان پناه که توسط دو موتورسوار مورد سوء قصد قرار گرفته،زخمی شده و به بیمارستان اربیل منتقل شده است.

سمکو یزدان پناه در مصاحبه با خبرنگار این تلویزیون،ترور حسین یزدان پناه را تایید کرد.

این در حالی بود که خلیل نادری اعلام کرده بود،یزدان پناه سالم است و اتفاقی برای او نیفتاده و در نتیجه این سوء قصد نافرجام بوده است و ضاربان نیز از محل متواری شده اند.

با اعلام این دو خبر متناقض و پخش اخبار ضد و نقیض از این داستان،خبرنگار بخش بین الملل آکام نیوز،سایتهای گروهکهای کردی را رصد کرد،اما نکته قابل تامل اینکه هیچ یک از سایتهای کومله و دمکرات و حتی تلویزیون رووداو که مواضع و دیدگاههای این گروهک را پوشش می دهد،کوچکترین اشاره ای به این حادثه نکرده و این ماجرا در بایکوت کامل خبری،قرار گرفته و همین امر،موجب بروز شک و ابهام هایی در خصوص این ماجرا شد.

با تعدادی از همکاران مان در گروهکهای کردی تماس گرفتیم و نظر آنها را در این ارتباط جویا شدیم،پاسخ آنها جالب توجه بود؛این افراد گفتند که حسین یزدان پناه از این بلوف ها زیاد می زند و بخاطر دروغ بودن این ماجراست که کومله و دمکرات ترجیح دادند اشاره ای به آن نکرده و این خبر را منتشر نکنند چون به دروغ بودن این ماجرای ترور واقف بودند و سابقه حسین یزدان پناه در طرح چنین دروغ هایی،باعث بدبینی گروهکهای دیگر کردی به این ادعا شده بود.

چرا که در گذشته نیز یزدان پناه چنین ادعاهای دروغی در جهت مطرح کردن نام خود کرده بود.

در آخرین مورد می توان به قتل و عام ۳ پیشمرگ ایلامی این گروهک اشاره کرد که قصد ملحق شدن به گروهک پژاک را داشتند و حسین یزدان پناه که از نیت فرار آنها باخبر شده بود دستور قتل عام آنها را صادر و برای توجیه این کار نیز اعلام کرد که یک نفر از پیشمرگانش قصد تیراندازی به او و ترورش را داشته که این ۳ پیشمرگ ایلامی خودشان را فدای من کردند!!!

این ادعا بلافاصله از سوی چند عضو جدا شده گروه و همچنین تلویزیون پژاک رسما رد و تکذیب شد.

اما در خصوص این حادثه نیز ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.نخست اینکه چرا خلیل نادری کاملا خبر اصابت تیر به یزدان پناه را رد کرده اما سمکو یزدان پناه برادر یاغی حسین یزدان پناه که سالهاست سودای جانشینی حسین و رهبری این گروهک را در سر می پروارند با اصرار تاکید بر موفقیت آمیز بودن این حمله را داشته و از زخمی شدن برادرش سخن می گفت.!

آیا این طرح و سناریوی سمکو برای از بین بردن و حذف برادرش و در نتیجه جانشینی او بوده یا طرح خود حسین برای مطرح کردن نامش بوده است؟!

شائبه های زیادی از این قضیه بوجود آمده است.

نکته دیگر اینکه چرا دو ساعت پس از اعلام سمکو مبنی بر زخمی شدن حسین یزدان پناه،نامبرده در بخش کردی صدای آمریکا حاضر شده و جلوی دوربین رفته و صحیح و سالم از ماجرای سوء قصد به جانش با خبرنگار بخش کردی صدای آمریکا در مقر خودش در اربیل مصاحبه می کند؟!

مسئله دیگر صحبتهای عجیب یزدان پناه در این مصاحبه است که بر اما و اگرهای این ماجرا بیشتر می افزاید.

حسین یزدان پناه مدعی می شود راس ساعت ۱۷:۱۰ دقیقه دو راکب موتورسوار از سمت راست ماشین او و افراد همراهش رد شده و اقدام به تیراندازی به سوی او می کنند و بلافاصله و در یک چشم بهم زدن نیز ناپدید می شوند!؟

خبرنگار صدای آمریکا نیز که همین سوال برایش پیش می آید از او سوال می کند؛

چرا نتوانستید ضاربان را دستگیر کنید؟!آنهم با اینهمه نیروی مسلح؟!

یزدان پناه پاسخ می دهد،آنها دو موتور سوار بودند و از جاده فرعی و خاکی با موتور فوری غیب شدند!

جالب توجه اینکه حسین یزدان پناه با نیروهای تا دندان مسلح حتی یک تیر هم نتوانسته باشند به سمت این دو ضارب شلیک کنند و در صحت و سلامت کامل به مقر باز می گردند!!

حسین یزدان پناه هر از چند گاهی دچار توهم و بیماری حمله تروریستی بجانش می شود؛هر از چند گاهی در این توهم است که کسی قصد ترورش را دارد! و هر بار نیز برای این توهم یک سناریو پیاده سازی و اجرا می کند!

یک روز اعلام می کند مقرش بمب گذاری شده،روز بعد اعلام می کند یک پیشمرگش که نفوذی جمهوری اسلامی بوده قصد جانش را داشته و چند پیشمرگ را نیز قربانی می کند.

دو روز پیش هم اعلام می کند،کاروان حزب آزادی کردستان در حال حرکت در جاده بوده که دو موتورسوار آمده و از سمت راست ماشینش و از این فاصله بسیار نزدیک به او تیراندازی می کنند!!

حال کسی نیست از او سوال کند که این چه موتورسواری بوده که اینقدر جرات و شهامت داشته به این نزدیکی حسین رسیده اما موفق به کشتنش نشده و او با این کاروان بزرگ و تا دندان مسلحش بدون هیچ مشکلی فرار کرده و حریف دو نفر نشده اند؟!!

آنهم در حالی که مدعی جنگ طولانی با داعش هستند و باید تجربه زیادی بدست آورده باشند!

اینکه یک نفر از نیروهای حسین هم زخمی یا کشته نشوند و دو نفر ضارب هم براحتی از صحنه متواری شوند با هیچ عقل و منطقی جور در نمیاد.

اگر قبول کنیم این داستان واقعی بوده ، بدون شک دست سمکو یزدان پناه برادر حسین در کار است چرا که رقیب اصلی او برای رهبری در این گروهک است و تنها فرد ذینفع در این ماجرا شخص سمکو یزدان پناه است.

پشت پرده واقعی هر چه که باشد،بار دیگر ثابت کرد،جنگ قدرت در گروهکهای کردی به بلای جان سرانشان تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا