استالین،رئیس حزبی ناپاک به نام پاک

آکام نیوز:بررسی شخصیت یزدان پناه :

آکام نیوز:بررسی شخصیت یزدان پناه :

با توجه به اینکه خواستگاه اجتماعی یزدان پناه از یک طبقه فئودال و مرفه می باشد – در بین سیاسیون به “خان سقزلو ” مشهور است – وی به سلطه بر رعیت عادت دارد و شخصا فردی مستبد است ، از نظر خلق و خوی شخصی تند خو و فحاش است -فیلم فحاشی هایش دریوتیوب موجود است – به همگان علی الخصوص نسبت به پیشمرگان حزبش به دیده رعیت مینگرد . شخصی به شدت خود شیفته و عاشق تعریف و تمجید است .

می خواهد خود را فردی استوار و با ابهت جلوه دهد ، به همین خاطر زمانی که عده ای از دوستانش به جهت مزاح او را از نظر ظاهر و قیافه به استالین تشبیه کردند، طرح سبیلهایش را سبک استالینی تغییر می دهد تا وجه تشابهش را به حد اعلا برساند. البته این شباهت ظاهری مورد توجه تلویزیون ها و روزنامه هایی چون ” روسیا الیوم ” ، “دیلی میل ” و ” نیویورک مگزین ” نیز قرار گرفته و حتی در روزنامه ” نیویورک مگزین ” مقاله ای با نام ” جوزف استالین در لباس پیشمرگه ” نیز منتشر شده است که بمانند همیشه این تعریف و تمجیدها به مذاق یزدان پناه بسیارخوش امده و سبب شده است که وی هر روز بیشتر از پیش هم از نظر ظاهری و هم از لحاظ روحیه دیکتاتوری خود را به استالین شبیه سازد.

حسین یزدان پناه درنزد خانواده پدریش چندان مقبولت و محبوبیتی ندارد ، اختلافات خانوادگیشان نیز بحدی است که قابل کتمان نبوده و هم در رسانه ها و هم در سیاست حزبیشان بازتاب گسترده ای داشته است که در ادامه به تفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت ، همسرش نیز که ” هامنو” نام دارد ، زنی است اهل سیاحت و گردش وخوش گذران که چندین دختر عضو پاک را به عنوان ندیمه و نگهبان همیشه به همراه خود دارد و نکته آخر اینکه هم شخص حسین یزدان پناه و هم برادرش حسن – که جزء مخالفان سرسختش محسوب میشود – علاقه ی وافری به نگه داری از کبوترها (آنچه که در اصطلاح عامیانه کفتر بازی خوانده میشود ) و شرکت در مسابقات مربوط این پرندگان را دارند .

بررسی حزب پاک :

این حزب در تاریخ اول اردیبهشت ۱۳۷۰توسط ” سعید یزدانپناه ” تاسیس شده است – البته این تاریخ مورد اختلاف است و گروهی از منشعبین ، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۷۰ را تاریخ دقیق تاسیس این حزب میدانند – این حزب اکنون پس از ۲۷ سال ، حزبی است کاملا خانوادگی ، به شدت آشفته با اختلافات عمیق و ریشه دارخانوادگی ، دارای تاریخ و کارنامه ای سیاه ، حزبی بدون برنامه ، بدون قابلیت ، فاقد دیسیپلین و نظم نظامی ، متهم به قاچاق و سرقت و قتل ، که هیچ گاه نه در انظار مردم و نه توسط سایر احزاب جدی گرفته نشده است این حزب کمترین تعداد اعضا را در بین سایر احزاب دارد .

رشد حسین یزدانپناه در پاک :

یزدانپناه با استفاده ابزاری از پیوند فامیلی مابین بگ زاده های فیض الله بگی با ” مریم خانم ” که همسر ” سردار جاف ” و خواهر “علی قاضی “( فرزند قاضی محمد و مشهور به کوری رش ) است فرصت پیدا میکند تا دراین تشکیلات ابتدایی فامیل گرا و منطقه گرا رشد کند و در نهایت به سکرتاریت برسد .

اختلافات یزدانپناه :

الف : اختلاف با سایر احزاب

حسین یزدان پناه تاکنون با اکثر احزاب کردی من جمله “اتحادیه میهنی “و” PKK ” و حتی با ” پارتی “نیز در تقابل بوده است تا سال ۱۹۹۶در مقر بوته و روستای سوسی در منطقه تحت تسلط اتحادیه میهنی بسر میبرد ، اما اسنادی در این سال پیدا میشود که نشان میدهد یزدانپناه به همراه دامادش – شوانه – فایل ها و اسرار نظامی مربوط به اتحادیه میهنی را در اختیار رژیم بعث قرار می داده است و در مقابل امتیاز قاچاق سوخت و برخی مواد خوراکی در کرکوک را کسب میکند و گویا در این سال رژیم بعث برای نامبردگان شناسنامه عراقی نیز صادر میکند .

در دوران کنونی نیز یزدان پناه به علت اظهار نظرهای مداخله آمیز و جانبدارانه در مورد احزاب اقلیم با واکنش تند برخی احزاب،خصوصا جنبش تغییر مواجه شده و نمونه این واکنش ها را میتوانیم در روزنامه و وبسایت http://zarikrmanji.com مشاهده کنیم که نگارنده در مقاله ای هجومی به عنوان ” نظرات مسئولان اردوگاه نشین ” به بررسی شخصیت یزدانپناه پرداخته است .

ب : اختلافات درون حزبی – که این بخش شامل سه دسته اختلافات خانوادگی ، اختلاف با ” آمانج کولیایی “و ” آرام آذری ” است .

۱اختلاف خانوادگی :

برگزیدن علی قاضی (مشهوربه کوری رش ) در سال ۲۰۰۷ به رهبری پاک سبب بروز اختلاف عمیق دربین خانواده یزدان پناه میشود و در راستای همین اختلاف شاهد جدایی و انشقاق مادر( آمنه شهریکندی ) و پدر( عمر سور ) و داماد ( شوانه کامیارانی ) و خواهرش ( فرشته یزدان پناه ) از پاک هستیم . البته ریاست علی قاضی تنها بهانه ای برای عملی ساختن این جدایی بوده است وگرنه در اوایل کار شاهد آن هستیم که والدین یزدان پناه به حمایت و تشویق علی قاضی میپردازند ، اعضای انشعابی خانواده یزدان پناه اتحادیه انقلابیون کردستان ( یەکێتی شۆرشگێرانی کوردستان ) را باز تاسیس میکنند و برادر حسین یزدان پناه یعنی حسن یزدانپناه به سکرتیری این گروهک چنده ده نفره میرسد و عکس هایی نیز از آمنه شهریکندی ( مادر حسین یزدان پناه ) به همراه پرچم این گروه منتشر می شود تا هم به نوعی نسبت به حسین لجبازی کرده باشند هم حمایت مادر به ابزاری تبلیغی برای حسن یزدان پناه تبدیل شود ، برای ساپورت مالی نیز آمنه شهریکندی دست بدامان سردار جاف (شوهر خواهر علی قاضی ) میشود .

البته حسن که نور چشمی مادر نیز محسوب میشود شخصی است که انحرافات اخلاقی فراوانی دارد و بیشتر اوقات به شرب خمر مشغول می باشد

(منبع عکس و نوشتار : http://www.kurdistanpost.nu/?mod=news&id=82837

این گروه بعد از گذشت ده سال و با کنار گذاشتن ظاهری اختلافات خانوادگی در تاریخ ۴/۳/۲۰۱۷ یکبار دیگر با هم تلفیق شدند تا به اصطلاح اکراد ایران را به حقوقشان برسانند ( http://www.rukurdistan.com ) البته نباید از نظر دور داشت که این اتحاد یا بازگشت سبب فشاری طاقت فرسا بر علی قاضی میشود که در نهایت در تاریخ ۲۶ خرداد از رهبری پاک ۱۳۹۶ استعفا میدهد ودلیل این استعفا نیز کهولت سن علی قاضی و نیاز به تیمار و عدم توانایی جسمی وی برای رهبری اعلام میشود و بعد از این استعفا است که حسین یزدان پناه به سکرتیری پارت آزاد کردستان میرسد . ( منبع : http://www.kurdistan24.net )

۲اختلاف با جانشین (آمانج کولیایی)

حسین یزدان پناه با جانشین خود یعنی ” آمانج کولیایی ” نیز شدیدا در اختلاف و کشمکش بوده است ، دامنه این اختلافات آنچنان گسترده بوده که یزدان پناه با استفاده از نفوذی که در منطقه پارتی بعلت مسائل خویشاوندی کسب کرده بود سبب می شود کولیایی در اربیل دستگیر و مدتی در بازداشتگاه آسایش زندانی شود .

در سال ۲۰۱۱ نیز انشعابی دیگر در این حزب رخ میدهد و افرادی چون ” مرتضی جعفری” (آمانج کولیایی ) و محمد عبداللهی ، حسین محمدی و حسین احمدی ،آزاد قبادی و شاهو محمدی با صدور بیانیه ای در تاریخ ۱/۲/۱۳۹۰ جدایی خود را از این حزب اعلام و گروهکی با نام پاکی ( پارت آزاد کردستان ایران ) را تاسیس می کنند .

در اعلامیه تاسیس این گروهک چنین آمده است :

بعد از بروز اختلافات داخلی بین اعضای خانواده یزدان پناه با همدیگر و همچنین اختلافات این خانواده با آمانج کولیایی ( مرتضی جعفری ) ، ما گروهی از اعضای این حزب انشعاب خود را اعلام و حزبی جدید را با نام پاکی تحت رهبری آمانج کولیایی تاسیس کرده ایم . ”

آمانج که مدتی طولانی در زندانهای مخفی این حزب بازداشت و تحت شکنجه بوده است علت بازداشتش را پرده برداشتن از زندانهای مخفی این حزب در اربیل و همچنین افشای یک باند جاسوسی خانوادگی متعلق به خانواده یزدانپناه اعلام میکند . وی این خانواده را جنایتکار و جاسوس و قاچاقچی مینامد . ( برگرفته از روژهلات تایمز )

۳اختلاف با آرام آذری :

آرام آذری ” یکی دیگر از اعضای جداشده از پاک است که مدت ۱۴ سال پیشمرگ این حزب بوده و مدت ۲۸ روز نیز در زندانهای این گروهک اسیر بوده ، در مصاحبه ای با سایت http://yarikurd.net ) ) به افشاگری در مورد این حزب می پردازد. آرام چنین میگوید :در داخل پاک جنایتهایی بی شماری رخ داده است برای نمونه سه جوان ایلامی که از طایفه ملکشاهی بودند بوسیله پاک در نزدیکی کرکوک به قتل رسیدند و چنین وانمود شد که شخصی به نام “رحیم مصطفایی ” قصد ترور حسین یزدانپناه را داشته و این افراد خود را فدای رهبر پاک کرده اند .

همچنین بعد ازافشای واقعیت این ماجرا ، سناریویی دیگری تحت عنوان بمب گذاری در قبرستان کشته شدگان پاک مطرح شد که کاملا خیالی بود وهیچ گونه مبنای واقعی نداشت

ج : اختلاف با مردم عادی

بعد از سقوط رژیم صدام حسین در عراق ، در چندین مرحله اعضای پاک اقدام به ترور مردم بی گناه و سرقت اموال آنان مینمایند که در این زمینه میتوان به اقدام مشترک ” حسین یزدان پناه ” و ” شوانه کامیارانی ” و” رزگار خرامان ” در موصل و بغداد اشاره کرد که با قتل چندین نفر از مردم این شهرها اقدام به سرقت ماشینهای این افراد میکنند و چندین ماشین مونیکا را به سرقت میبرند . ( این مورد بعدها توسط آرام آذری فاش می شود )

چندین مورد دیگر ازقتل ، اخاذی و کلاهبرداری و زورگیری مخصوصا از خانواده پیشمرگان این حزب ، در کارنامه کاری حسین یزدان پناه ثبت شده است .

و اما در مورد مسئله ترورنافرجام

در مورد این ترور می توان به دو نظریه اشاره کرد :

۱این ترور مانند سایر سوء قصدهای دیگر تنها یک ادعا است که برای مطرح کردن حسین یزدانپناه طرح ریزی شده نامبرده اکنون که جنگ داعش تمام شده به علت برخی خصوصیات روانی که در ابتدای مقاله مفصلا شرح داده شد نیاز مبرمی به مطرح کردن خود دارد و با این شیوه میخواهد دوباره در تلویزیونها دیده شود که اگر این فرضیه صحت داشته باشد نامبرده زمان خوبی را برای این موضوع انتخاب نکرده است مخصوصا اکنون که جهان درگیر مسئله سوریه و حمله موشکی آمریکا به این کشور است چنین مسئله ای اصلا قابل طرح نمی باشد .

۲اگر بنابر فرض محال چنین اقدامی واقعا صورت گرفته باشد :

با توجه به مطالب بالا می توان گفت که اقدامات و اعمال یزدان پناه به حدی وقیع هستند که هر شخص و حزبی که به نوعی زخم دیده این شخص و جریان تروریستی اش باشد میتواند بعلت روحیه انتقام گیری این اقدام را انجام دهد ، از احزاب کرد عراقی گرفته تا اعضای خانواده اش ، تا هم حزبی های زندانی شده اش ، تا بازماندگان جنایت های یزدان پناه در عراق و ایران .

و ذکر این نکته توسط ” خلیل نادری ” مسئول ارتباطات پاک که جمهوری اسلامی ایران را عامل حمله به حسین یزدانپناه معرفی کرده است سخنی است به گزاف که تنها فرافکنی و پاک کردن صورت مسئله و فرار از واقعیت است،اعضای پاک به مثابه همان کبوترهایی هستند که حسن و حسین یزدان پناه پرورش شان می دهند کبوترهایی که سرشان را در برف فرو برده اند و چون خود هیچ کجا را نمیبینند احساس میکنند کسی هم آنها را نمی بیند غافل از انکه دنیا به حقیقت ذات و کردار این افراد واقف است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا