محسن بیگلری/نماینده‌ مجلس:خواسته‌ها و مطالبات بازاریان بانه پیگیری می‌شود

آکام نیوز:محسن بیگلری در نشست با جمعی از کسبه و بازاریان این شهر مرزی اظهار کرد:برخی خواسته بازاریان به حق و قانونی است که تحقق آن از سوی مسئولان با جدیت پیگیری می‌شود ضمن اینکه هیاتی هم در وزارت کشور در حال مسائل و مشکلات این صنوف هستند.

به گزارش آکام نیوز،وی با بیان اینکه ۱۰ درصد مردم بانه از سرمایه‌های این شهر برخوردار هستند،افزود: ۹۰ درصد مردم روزانه و از طریق فعالیت‌های مرتبط با مرزها امرار معاش می‌کنند ضمن اینکه بیشتر جوانان تحصیل کرده نیز بیکار هستند.

بیگلری تاکید کرد: سرمایه گذاران بانه‌ای از برترین خیرین مدرسه ساز کشورند که در ۶ سال اخیر ۹۰ درصد مدارس با سرمایه‌های ایشان در بانه ساخته شده است.

وی با بیان اینکه مصوبه طرح ساماندهی مبادلات مرزی کارشناسی شده نیست،یادآور شد:دولت براساس نیازها باید این مصوبه را بومی سازی کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:بازاریان نیاز به تشکیل شورای بازار دارند تا مطالبات و خواسته‌های خود را از طریق این شورا برای بهتر به نتیجه رسیدن، پیگیری کنند.وی از مالکان واحدهای صنفی و پاساژداران بانه‌ای خواست اجاره بهای مغازه‌ها را کاهش دهند تا فعالان اقتصادی و بازاریان در پرداخت آن مشکل نداشته باشند.

بازگشایی معابر موقت مرزی،لغو مصوبه طرح ساماندهی مبادلات مرزی و توجه به اقشار ضعیف (کولبران) از مهمترین خواسته‌های اصناف،بازاریان و افرادی که از طریق فعالیت‌های مرزی امرار معاش می‌کنند،است.

شایان ذکر است؛شهر بانه ۲ بازارچه موقت مرزی گله‌سوره و هنگه‌ژاله دارد که بدنبال اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی بسته شده‌اند و همه فعالیت‌های مرزی از طریق بازارچه مرزی سیران‌بند انجام می‌شود.

شهرستان بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا