اخراج عضو حزب منحله دمکرات از صفوف این گروهک به جرم آزادی بیان

آکام نیوز:بنا بر اخبار رسیده‌،کمیسیون سیاسی نظامی حزب منحله دمکرات کردستان “حدک” طی نامه‌ایی رسمی،اخراج یکی از اعضای این گروهک را اعلام کرد.

حدک دلیل اخراج این عضو خودش را نوشتن مقاله‌ایی انتقادی در خصوص عبدالرحمن قاسملو دبیرکل پیشین این حزب،در بخش انگلیسی سایت روداو اعلام کرده‌ است.

متن نامه‌:

برای اطلاع دوستان و اعضای حزب دمکرات کردستان

احمد معروف زاده‌ (ریبوار) چند سال پیشمرگ حزب بوده‌ است که‌ بعد از آن با پشتیبانی حزب دمکرات کردستان در دانشگاه آمریکایی در سلیمانیه‌ مشغول ادامه‌ تحصیل شده‌ است و در این مدت گاه گداری با ارگان‌های حزبی همکاری داشته‌ است.

نامبرده‌ اخیرا بدون در نظر گرفتن اصول و قوانین حزبی طی نوشته‌ایی نامسئولانه‌ و به‌ دور از واقعیت در خصوص سمبل و رهبری حزب دمکرات صحبت کرده‌ است.

به‌ همین دلیل به‌ اطلاع دوستان و اعضای حزب دمکرات کردستان می‌رسانیم که‌ نامبرده‌ عضو حزب دمکرات نمی‌باشد.”

حزب دمکرات کردستان

کمیسیون سیاسی نظامی

 

 

ریبوار معروف زاده‌ نیز در خصوص این تصمیم حدک در صفحه‌ فیسبوک خود نوشت:”حزب دمکرات به‌ دلیل مقاله‌ من در خصوص د.قاسملو که‌ در بخش انگلیسی روداو منتشر شده‌ است،من را اخراج کرده‌ است.خواستم در خصوص ادامه‌ تحصیل در دانشگاه آمریکایی توضیح بدهم چون در نامه‌ حزب واقعیت‌ها را نگفته‌اند.

 از سال ۲۰۱۲ به‌ بعد برخی افراد عضو حدک،حدکا و کومله‌ به‌ لطف و پشتیبانی “دکتر برهم صالح” توانسته‌اند در دانشگاه آمریکایی مشغول ادامه‌ تحصیل شوند.اگر لازم شود حتی اسامی آن افراد را هم خواهم نوشت که‌ هم کومله‌ و هم دمکرات هستند.آن کسی که‌ هزینه‌ی تحصیل را متقبل شده‌ است “دکتر برهم صالح” بوده‌ است.

 تحصیل در دانشگاه آمریکایی به‌ این شیوه‌ بوده‌ است و به‌ این معنی نیست که‌ من یا کسانی که‌ در اینجا تحصیل کرده‌ایم تا زنده‌ هستیم باب میل افرادی بنویسیم یا از جریان مشخصی پشتیبانی کنیم.محتوی مطلبم را هیچ وقت رد نخواهم کرد و نوشتن آن را کاری درست و لازم می‌دانم،می‌توان از تمامی رهبری زنده‌ و شهید حزب انتقاد کرد،دکتر قاسملو هم یکی از آن‌هاست.او در جریان جنگ کومله‌ و حزب دمکرات،برخورد با کسانی که‌ در کنگره‌ ۸ از حزب جدا شدند،تصویب سوسیالیزم دمکراتیک و دیپلماسی،به‌ شیوه‌ی دمکراتیک و درست برخورد نکرده‌ است و جای انتقاد است.

“انتقاد از افراد زنده‌ یا مرده‌ در احزاب کمپ‌نشین = اخراج یا حذف فیزیکی”

ضمن آنکه اضافه می شود،اگر جرم انتقاد از قاسملو اخراج است ابتدا ملاحسن رستگار را اخراج کنید، سپس مصطفی هجری را که در نسکو و دابران نه تنها قاسملو بلکه تمامی رهبران قبلی حزب منحله دمکرات را زیر سؤال برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا