ایران در کویسنجق در سال ۱۳۷۴+فیلم+ جزئیات حمله سپاه پاسداران به مقر حزب دمکرات در کویسنجق

آکام نیوز: مقرهای حزب دمکرات کردستان ایران تا کنون چند بار مورد حمله نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفته اند که مهم ترین این‌حملات،قبل از حملات موشکی 17 شهریورماه سالجاری به مقرهای دمکرات،به سال ۱۳۷۴ هجری شمسی بر می گردد که لرزه بر پیکره این گروه افکنده بود.

به گزارش آکام نیوز، فرماندهی این عملیات بسیار مهم و تاریخی را سردار رشید سپاه شهید احمد کاظمی برعهده داشتند.

شهید احمد کاظمی نامی بود که گروههای کردی با شنیدنش به لرزه می افتادند.

کاری که سردار کاظمی در زمان خود انجام داد یک کار بزرگ و تاریخی بود، اما سردار کاظمی را برای شناخت‌ بیشتر نیروهای جدید این حزب نماها معرفی می کنیم!

سردار شهید احمد کاظمی در دوم مردادماه سال ۱۳۳۷ هجری شمسی در شهرستان نجف آباد اصفهان بدنیا آمد و در تاریخ ۱۹ دیماه سال ۱۳۸۴ هجری شمسی بر اثر یک سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

سردار کاظمی از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند و در بسیاری از جنگ های معروف جنگ تحمیلی حضوری فعال داشتند.

سردار کاظمی در دی‌ماه ۱۳۵۸ همراه با یک گروه چند نفری با مسئولیت محمد منتظری به همراه غلامرضا صالحی و غلامرضا یزدانی جهت اعزام به جنوب لبنان،ابتدا وارد سوریه شد.

ایشان در پادگان حموریه در اطراف دمشق یک دوره آموزشی جنگ‌های نامنظم را به مدت ۴۵ روز زیر نظر سازمان الفتح طی کرد و بعد از آن به جنوب لبنان اعزام و در کتیبه‌های نظامی اطراف بیروت که مربوط به سازمان الفتح بود، مستقر شدند.

با پیدایش جرقه‌های انقلاب اسلامی به مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت و در‌ ۲۳ سالگی، در اوایل سال ۱۳۵۹ به کردستان رفتند تا با گروههای کردی مقابله کنند.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جزو اولین کسانی بود که به سپاه پاسداران پیوسته و از فرماندهان عالی رتبه سپاه محسوب می‌شوند.

۲۵ اسفندماه ۱۳۶۶ لشکر ۸ نجف اشرف به فرماندهی شهید کاظمی در عملیات والفجر ۱۰ در محور دربندیخان حلبچه شرکت کرد.

کاظمی که مسئول تصرف شهر حلبچه بود،برای حفظ جان مردم و برای رعایت حال زنان و کودکان دستور داد هیچ‌کس حق ورود به شهر حلبچه را ندارد و عملیات را پیگیری و به پایان رساند، وی در ۲۴ خرداد ماه ۱۳۷۲ به فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا منصوب شد.

به دنبال فعالیت‌های مسلحانه گروه‌های کردی در غرب کشور، شهید کاظمی ۶ مرداد ۱۳۷۴ (۲۸ جولای سال ۱۹۹۵) مقر گروهک حزب دمکرات کردستان ایران را در خاک عراق،محاصره کرد.

سردار‌کاظمی پس از پیروزی در این جنگ، حزب دمکرات را ناچار به امضای توافق‌نامه‌ سیاسی – نظامی کرد.

سردار کاظمی با رهبران حزب دمکرات در اردوگاه کویسنجق با محوریت ممانعت از‌مبارزه مسلحانه و روی آوردن به فعالیت‌های سیاسی توافق نامه ای امضا کرد.

رسانه های جهان،از این عملیات به عنوان «عملیات شگفت‌آور سپاه ایران در عمق خاک عراق» یاد کردند.

از این اقدامات کاظمی در تأمین امنیت منطقه در بین مردم به «طرح سردار کاظمی» یاد می‌شود.

سردار کاظمی که با حمله به دمکرات،آنها را وادار به کنار گذاشتن فعالیت مسلحانه کرده بود،با موفقیت به خاک کشورمان بازگشت.

سردار کاظمی در ۲۷ آذر ماه ۱۳۷۶،به عنوان فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) معرفی شد و پس از آن در ۹ تیر ماه ۱۳۷۹ به سمت فرماندهی نیروی هوایی سپاه منصوب شد.

در دوران فرماندهی نیروی هوایی،سردار کاظمی اقدامات مؤثری نسبت به ارتقای سطح کیفی نیروی هوایی از جهت سازمان و ساختار انجام داد و برای نخستین بار نیروی هوایی سپاه را مجهز به هواپیمای جت پشتیبانی نزدیک سوخو ۲۵ نمود و سازمان هلی‌کوپتری سپاه را با خرید بالگردهای میل ۱۷ تجهیز کرد.

وی همچنین در این سمت با واحد موشکی هوافضای سپاه پاسداران ایران نیز ارتباط‌ داشت و سردار حسن طهرانی مقدم را در توسعه پروژه‌های موشکی بالستیک همراهی می‌کرد.

با وقوع زلزله بم‌ در سال ۱۳۸۲، سردار کاظمی با آماده‌سازی فرودگاه بم، ناوگان نیروی هوایی سپاه را‌ برای نجات مردم بم بسیج کرد.

به گونه‌ای که هر ۱۳ دقیقه یک هواپیما و یک هلی کوپتر پرواز می‌کرد و در مجموع‌ سی هزار مجروح با این ناوگان جابه‌جا شدند.

سردار شهید احمد کاظمی در ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ از سوی فرمانده کل سپاه،به فرماندهی‌نیروی زمینی منصوب شد.

در طی این سال‌ها به تحصیل نیز پرداخت و مدرک کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت دفاعی گذراند و موفق شد دانشجوی دکتری در رشته دفاع ملی گردد.

به علت کفایت و شجاعت از سوی رهبری به ایشان ۳ مدال فتح اعطا شد.

تا اینکه سرانجام ایشان در ۱۹ دی سال ۱۳۸۴ در سانحه هوایی سقوط هواپیمای داسو فالکن ۲۰ در‌ نزدیکی ارومیه به‌شهادت رسید.

سردار کاظمی بنا به وصیتشان در جوار حسین خرازی در گلستان شهدا در اصفهان دفن شد.

سنگ بنای یادبودی از ایشان در قطعه ۲۹ بهشت زهرای تهران وجود دارد.

از خوانندگان عزیز آکام نیوز می خواهیم برای شناخت رشادت های این فرمانده عالی رتبه سپاه که حزب دمکرات را وادار به تسلیم کرده بودند،مستند کویسنجق را حتما ببینند.

مستند حمله سپاه با فرماندهی این سردار سرافراز سپاه اسلام به عمق خاک اقلیم کردستان عراق مقر حزب منحله دمکرات کردستان ایران را در کانال خبری تلگرام آکام نیوز ببینید.

همچنین مستند دیگری نیز از حمله نیروهای حزب دمکرات به اشنویه بزودی در کانال تلگرام آکام نیوز منتشر می شود…

https://t.me/akamnews  لینک ورود به کانال تلگرام آکام نیوز برای دیدن مستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا