اتاق فکر رسانه های بارزانی در اختیار گروهکهای ضد انقلاب کردی

آکام نیوز: در ماهها و هفته های اخیر، شاهد اوج فعالیت های تفرقه افکنانه رسانه های منتسب به خانواده بارزانی بر علیه ایران بودیم.

به گزارش آکام نیوز، بر خلاف تصور عموم، علت آنکه بارزانی ها چشم طمع به کردستان ایران دوخته اند نه بخاطر حقوق کردها، بلکه بخاطر قدرت گرفتن بیشتر و سودای رهبری بارزانی در چهارپارچه کردستان در منطقه بوده است.

اما  در طول سال های گذشته با شکست اهداف این طایفه برای تسلط بر مناطق کردنشین ایران، ترکیه و سوریه، این بار مسعود بارزانی، با فرزندنش مسرور بارزانی و برادرزاده اش نیچروان بارزانی، به رسانه های تحت امر خود از جمله؛ کردستان ۲۴، رووداو، باس نیوز، حزب دمکرات کردستان و چند سایت خبری دستور داده اند تا با برجسته کردن مشکلات داخلی ایران، شیعه و سنی و خصوصا القای ناامنی در مناطق کردنشین و شایعه کشتار کولبران توسط نیروهای مسلح ایران، آتش بزرگ نفاق، دشمنی و تفرقه افکنی را روشن کنند.

در همین راستا در هفته های اخیر تیترهای یک رسانه های منتسب به حزب دمکرات کردستان عراق و حکومت اقلیم کردستان عراق که در اختیار خانواده بارزانی است و گویا به شیوه سلطنتی اداره می شود، به این موارد اختصاص داده شده است.

تیترهایی از قبیل؛ " اعدام جوانان کردستان ایران توسط رژیم ایران"، " سپاه قدس به کرکوک شهر کردنشین حمله کرده"، " کشتار بی وقفه جوانان کولبر"، " اعدام زندانیان کرد" و… از این دست تیترهای جنجالی در سالها و ماههای اخیر به اوج خود رسیده است.

بارزانی ها با این توطئه ها، به دنبال راه اندازی جنگ های قومیتی بین کردها با حکومت مرکزی و جنگ کرد با غیرکرد هستند.

شهرهای کردنشین ایران که از قدیم الایام تا کنون، شیعه و سنی و کرد و فارس در آن به خوبی و خوشی زندگی کرده اند و هیچگاه مشکلی با هم نداشته اند، اما گویا این وضعیت به سود حکومت اقلیم کردستان نیست.!

رسانه های منتسب به مسعود بارزانی و نیچروان بارزانی، با این کارها به دنبال راه اندازی جنگ حکومت با کردها هستند تا اهداف خود را از این طریق دنبال کنند.

یکی از برنامه های حکومت بارزانی برای پیشبرد اهدافشان تشدید برخورد بین کردها و فارس هاست که البته این کارها نه تنها به نفع حکومت اقلیم کردستان هم نیست که تضادهای جامعه به طرف جنگ کردها و فارس ها را خواهد رفت.

بارزانی ها یک تصور هم دارند و آن اینکه کردهای ایران که سالهاست با هم زندگی می کنند و شهرهای خودشان را توسط نیروهای بومی خودشان که همگی تابع نظام جمهوری اسلامی ایران هستند اداره می کنند، تعدادشان بیشتر از موافقان تسلط بارزانی ها بر مناطق کردنشین بشتر باشد، لذا این تصور رسانه های نزدیک به بارزانی ها را تحریک کرده که در این منطقه جنگ کردها با دولت را به راه بیاندازند و مردم را بجان هم انداخته و با کشتار مردم بیگناه، به اهداف خود دست پیدا کنند، آنها برای این هدف، اختلافات قومیتی را نشانه رفته اند و سعی دارند تا با ایجاد چند دستگی و ایجاد دشمنی بین قومیت ها، چهاربخش کردستان را به قول خودشان بدست بیاورند. 

بر کسی پوشیده نیست که مسعود بارزانی و نزدیکانش با راه اندازی جنگ های قومیتی و مذهبی، تلاش زیادی برای کلید زدن جنگ قومیتی، بین کردها، فارس ها و شیعه و سنی، در مناطق کردنشین انجام داده اند تا با این توطئه ها، به اهداف خود برسند اما همیشه در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام مانده اند چون مردم فهیم کردستان، دوست و دشمن خود را خوب می شناسند.

در واقع ایل بارزانی با دسیسه چینی در پی راه اندازی این نوع جنگ های خانمان سوز بین شیعه و سنی و جنگ کرد با غیرکرد هستند و وحدت کردها با دیگر اقوام و همگرایی و تقریب سنی و شیعه در این منطقه برای آنها به یک عقده تبدیل شده است.

قدرت گیری حکومت جمهوی اسلامی ایران در مناطق کردنشین نیز برای آنها بسیار سنگین است و به همین دلیل شرایطی را فراهم می کنند که کردستان و مردم منطقه دچار جنگ و تفرقه داخلی و یا گرفتار درگیری با نیروهای نظامی و انتظامی شوند.

اتحاد و همدلی مردم کردستان ایران موجب ترس و وحشت دشمنان شده است، دشمن های خودی اما در واقع خارجی!

خداوند متعال در قرآن به مسلمانان گوشزد کرده که دشمنان همواره در پی ایجاد تفرقه در صفوف شما هستند و تلاش می کنند شادی های شما به غم و اندوه تبدیل شود پس همیشه بیدار و هوشیار باشید.

مردم کردستان ایران با وجود آنکه آماج حملات گسترده رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی وابسته به بارزانی هستند که کردها را به دشمنی، کینه‌توزی و نفرت پراکنی علیه یکدیگر فرا می خوانند، اما با هوشیاری خود، مانع رسیدن دشمن به اهداف شوم خود هستند.

در مدل طراحی شده توسط دشمنان انقلاب اسلامی ایران (مثلث غربی، عبری، وهابی) هم قرار دارد مردم عراق را هوسران و شکارچی دختران و زنان ایرانی معرفی کنند تا تخم نفرت و دشمنی و عرب ستیزی را در پناه غیرت ایرانی بپراکنند و هم‌زمان در عراق مردم ایران را عجم‌های متجاوز‌ی معرفی می‌کنند که سرزمین عراق را بخشی از سرزمین ایران می‌دانند و در پناه مبارزه با داعش قصد تصرف عراق را دارند. به مردم خوزستان که مشکل آب آشامیدنی دارند می‌گویند شما از تشنگی تلف می‌شوید، چون آب را به عراقی‌ها فروخته‌اند و به مردم عراق می‌گویند ایرانی‌ها (همچون کوفیان) آب کارون را بر شما بسته‌اند. در بین مردم عراق تخم کینه و نفرت پخش می‌کنند که ایرانی‌ها برق شما را قطع کرده‌اند و به مردم ایران می‌گویند قطعی برق به خاطر سودجویی و فروش برق به عراق است. پایه و اساس این تفرقه‌افکنی بر بستر شبکه‌های اجتماعی و مجازی استوار است. مدیریت و مهندسی افکار عمومی بر بستر شبکه‌های مجازی یکی از شیوه‌های جنگ نوین است. در این شیوه یک موضوع در اتاق جنگ مجازی طراحی شده و برای آن دروغ‌های متعدد تولید و به‌عنوان یک خبر صد درصد صحیح منتشر و برای هر دروغ ده‌ها سند و آدرس (که همگی دروغ است) ارائه شده و با استفاده از هنر‌های نوین نظیر فتوشاپ اصالت آن دروغ را خدشه ناپذیر می‌کنند. اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق نیز بر بستر شبکه‌های مجازی تحت مهندسی مثلث شرارت سازمان یافته و به صورت گسترده با دروغ پراکنی به تکثیر نفرت و دشمنی دو ملت و دو کشور مشغولند. برخی از دروغ‌های گوبلزی منتشر شده در شبکه‌های مجازی از این قرار است:

۱-پسماند‌های آلوده ایران منجر به مسمومیت هزاران نفر از مردم بصره شد. ۲ – انتشار تصاویر قتل یک عراقی در خرمشهر توسط شهروندان ایرانی که ادعا شده به ناموس ایرانی تجاوز کرده است (که پس از چند ساعت توسط مسئولان خرمشهر تکذیب شد). ۳ – انتشار تصاویر و عکس‌هایی مبنی بر ارسال پول مردمان ایران به عراق. ۴ – جنجال‌آفرینی، بزرگ‌نمایی و برجسته کردن همراهی عراق با امریکا در تحریم‌های جدید. ۵ – آتش زدن هور‌ها به تلافی از قطعی برق ایران به عراق. ۶ – نشان دادن تصاویری مبنی بر توهین مردم عراق به مسئولان ایرانی در عراق در صورتی که تصاویر مرتبط به هیئت عراقی و حادثه کراده بوده است و ده‌ها تصویر و کلیپ دروغ که به منظور اختلاف‌افکنی در فضای مجازی دو کشور در حال انتشار است.

در عراق بالاخره تیر‌های مسموم وهابیت به هدف نشسته و عده‌ای در روز جمعه ۱۶ شهریورماه به ساختمان کنسولگری ایران در بصره (یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های حشدالشعبی عراق که شهدای بسیاری در نبرد با داعش داشته است) حمله کرده و آن را به آتش می‌کشند و در ایران نیز شبکه وهابی به شدت به دنبال جنجالی مشابه بصره در خرمشهر و آبادان است. حمله به کنسولگری ایران در بصره، مقارن است با پخش فیلم‌هایی در فضای مجازی در باره اعتراض و حمله به زائران عراقی در برخی از شهر‌های ایران از جمله آبادان، که با ادبیاتی تند خواستار خروج آن‌ها از ایران هستند!

بی‌شک پازل فتنه‌انگیزی و پاشیدن تخم تفرقه بین دو ملت، زمانی کامل می‌شود که هر دو ملت به بهانه‌های مختلف، دائماً به هم حمله کنند، ناسزا بگویند، تخم نفرت بپاشند و هر تحرک و اقدام مشکوک در این‌سوی مرز، با تحرک و اقدام مشابه و بلکه قوی‌تر در آن‌سوی مرز پاسخ داده شود. در مهندسی دشمن، باید مدام در کوره فتنه‌انگیزی دمیده شود و بر حجم کمی و کیفی نفرت و کینه افزوده شده و مشترکات فرهنگی و دینی و جغرافیایی و روابط سیاسی، اقتصادی، مذهبی و… دو کشور مورد حمله ناجوانمردانه و تاخت و تاز شبکه‌های اجتماعی قرار گیرد. پس از اینکه دشمنان ایران راه های مختلف جهت شکستن این اتحاد را امتحان کردند و شکست خوردند امروزه راه جدیدی را در پیش گرفته اند تا با همان شگرد قدیم انگلیسی نوعی دشمنی ایرانی عربی به وجود آوردند و با استفاده از این دشمنی صف محکم مقاومت را در هم بشکنند.

دشمن تلاش‌های بسیاری انجام داده تا بتواند با تفرقه افکنی و ایجاد جنگ‌های قومیتی در کشور ، موجب درگیری‌های شدید بین اقوام و طوایف شیعه و سنی شوند اما هیچوقت به هدف خود نرسیده و نخواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا