سازمان خبات کردستان عبدالله مهتدی را به کارشکنی متهم کرد+ عامل اصلی شکست اتحاد احزاب کردی عبدالله مهتدی بود

آکام نیوز: سازمان خبات کردستان ایران، عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله را به کارشکنی در اتحاد احزاب کردی و منفعت طلبی متهم کرد.

به گزارش آکام نیوز، عبدالله مهتدی که یکی از بنیانگذاران طرح اتحاد احزاب کردستانی است بعد از انحلال کمیته نوپای اتحاد احزاب کردستانی، سازمان خبات را عامل این شکست معرفی کرد اما در مقابل خبات کردستان تهدید به افشاگری کرد و پاسخ دندان شکنی به سرکرده کومله داد و نشان داد مهتدی نمی تواند بعنوان رهبر کل احزاب کردستانی نظرات خود را بر دیگران تحمیل کند.

هنوز یکسال از تاسیس کمیته موسوم به اتحاد احزاب کردستانی نگذشته بود که این اتحاد فرمالیته شکست خورد.

گروهک تروریستی کومله در ارتباط با فعالیت های این کمیته تبلیغات زیادی به راه انداخته بود و اعلام کرده بود که دوران انشقاق و جدایی گروهکها گذشته و دیگر خواب جدایی احزاب کردستانی را خواهید دید!

Image result for ‫سازمان خبات کمیته احزاب کردی‬‎

اما هفته گذشته بود که گروهک خبات کردستان از وجود اختلاف و چنددستگی شدید در بین گروهکهای حاضر در این کمیته پرده برداشت و نشان داد عبدالله مهتدی اهل سازش نیست و اگر اهل مذاکره بود باعث چنددستگی در کومله و انشعاب های پی در پی نمی شد پس شایستگی اظهار نظر و یا تصمیم گیری در مورد اتحاد را ندارد.

عبدالله مهتدی از هفته های پیش بارها در بوق و کرنا می کرد و در رسانه ها از موفقیت آمیز بودن این کمیته سخن می گفت، اما همانطوریکه در آکام نیوز فاش شده بود، این کمیته بر خلاف ادعاهای کومله و دمکرات، هیچ موفقیتی بدست نیاورده و شکست خورده است و اختلافات اعضا در آن بحدی است که بارها کار به مجادلات لفظی سران گروهکها با یکدیگر کشیده شده است.

چند روز بعد از افشاگری آکام نیوز، گروهک خبات کردستان ایران با صدور بیانیه ای به صراحت از وجود اختلافات شدید در بین گروهکها از بدو تاسیس این کمیته تا کنون پرده برداشت و اعلام کرد که این کمیته هیچ دست آوردی نداشته و برای مردم هم سودی بهمراه ندارد.

Image result for ‫سازمان خبات کمیته احزاب کردی‬‎

خبات در ادامه اعلام کرد که از این کمیته کناره گیری می کند و دیگر حاضر به همکاری با گروهکهای کردی نیست.

این گروهک همچنین مستقیم و غیرمستقیم کومله را به زیرپاگذاشتن اصول توافق و عدول از بندهای مهم مرکز همکاری متهم کرد.

Image result for ‫سازمان خبات کمیته احزاب کردی‬‎

در مقابل گروهکهای تروریست کومله ناچار شد در سایت رسمی خود، ادعاهای خود مبنی بر موفقیت آمیز بودن اتحاد احزاب کردستانی را رد کنند و همه تقصیرها را به گردن خبات انداخت و اعلام کرد چون خبات مخالف طرح فدرالیزم بود، حاضر به همکاری نشد.

اما این ماه عسل رسانه ای عبدالله مهتدی همچون همیشه در عرض کمتر از یکسال به انحلال و اضمحلال کشیده شد.

در ادامه متن بیانیه گروهک خبات در این ارتباط را می بینید، با این توضیح که خبات، اعلام کرده بزودی جزئیات مهمی از ناگفته های پشت پرده این مرکز موهوم را افشا خواهد کرد.

هم میهنان مبارز!

هواداران سازمان خبات کردستان ایران!

بە اطلاع می رسانیم بە دلیل زیرپاگذاشتن اصول توافق و عدول از چند بند دیگر از جانب چند حزب در مرکز همکاری ، سازمان خبات مرکز همکاری را در عمل ملغی می داند و بر این مبنا از تاریخ ٢٢ آذر ١٣٩٧ هجری شمسی آنها بر پایان کار مرکز همکاری مهر تأیید گذاشتند.

در روزهای آینده تفصیلات بیشتری را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

"سازمان خبات کردستان ایران، هیات مسئول در مرکز همکاری"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا