خبرفوری/ ۸ عضو قدیمی و سرشناس گروهک کومله استعفا دادند/ کومله در آستانه کودتای نظامی

آکام نیوز: یک منبع خبری در شمال عراق و اردوگاه زرگویزله کومله، شاخه عبدالله مهتدی، از کناره گیری ۸ عضو قدیمی و مطرح گروهک کومله خبر داد.

به گزارش آکام نیوز، ۸ عضو مطرح و سرشناس گروهک کومله از یاران قدیمی عبدالله مهتدی بودند و استعفای این افراد ضربه مهلکی به سرکرده کومله خواهد بود، بخصوص که در دو هفته گذشته رفیق حسین پناهی برادر امجد حسین پناهی نیز با بیش از ۴۰ پیشمرگ کومله، از این گروه جدا شده و به کومله ایلخانی زاده ملحق شده بودند و همانطوریکه پیشاپیش خبر داده بودیم، تعداد دیگری نیز از اعضای قدیمی کومله از عبدالله مهتدی جدا شدند و تقریبا این گروهک در اقلیت قرار گرفته است.

این ۸ نفر دلایل کناره گیری خود را نیز اعلام داشته و می گویند از این پس عضو کومله نیستند و به هیچ عنوان به عبدالله مهتدی سرکرده کومله اعتماد ندارند.

اسامی اعضای رهبری کومله که از سمت خود کناره گیری کرده اند عبارتند از؛

انور محمدی، عضو سابق دفتر سیاسی و رهبری کومله، فاروق وکیلی عضو سابق کمیته مرکزی و رهبری کومله، سالار پاشایی، عضو سابق کمیته مرکزی کومله و رهبری کومله، سوران پالانی، عضو سابق معاونت کمیته مرکزی و رهبری کومله، جلیل آزادیخواه، مسئول سابق ارتباطات ایرانی و کردستانی و رهبری کومله در آمریکا، انور اسد زاده، نویسنده، سردبیر سابق سایت رسمی کومله آسوی روژهه لات و رهبری کومله، بهروز امین پور، مسئول سابق دفتر دبیرکل کومله، امین سرخابی، محقق سیاسی و کارشناس کومله و کادر اطلاع رسانی.

همچنین طبق خبری که دقایقی قبل بدستمان رسیده، ده عضو دیگر کمیته مرکزی کومله هم هفته آینده از این گروهک کناره گیری خواهند کرد و به این ترتیب کومله در آستانه کودتای داخلی قرار گرفت و بحرانی جدی بر اردوگاه حاکم شده است.

۸ عضو مطرح کومله اعلام کرده اند که به دلایل سیاسی و همچنین در اعتراض به عملکرد عبدالله مهتدی و اختلاس های صورت گرفته در خزانه داری کومله استعفا داده اند.

از عمده ترین دلایل اعتراض این افراد به عملکرد رهبری کومله در برخورد با اپوزیسیون ایرانی بوده است، این اعضای قدیمی کومله بر این باورند که ارتباطات عبدالله مهتدی با اپوزیسیون ایرانی و فارس ها انفرادی بوده و بدون مشورت با رهبران دیگر کومله انجام شده و همواره عبدالله مهتدی تک روی می کند.

اعضای رهبری کومله می گویند؛ بخش زیادی از فعالیت های عبدالله مهتدی خودسرانه و بدون اطلاع سایر اعضای کمیته مرکزی بوده و تنها رهبر کومله تصمیم گیرنده اصلی است و سرکرده کومله پنهانی از فدرالیزم عقب نشینی کرده بدون اینکه اعضای کمیته مرکزی را باخبر کند.

رهبران قدیمی کومله خطاب به سرکرده کومله می گویند؛

متاسفانه دبیرکل در همه نشست ها بنام اپوزیسیون ایرانی خودسرانه شرکت می کند و در برخی موارد از اصول کومله هم عقب نشینی کرده است.

حتی در نشست فرانکفورت آلمان به شخصیت حقوقی دبیرکل کومله اهانت شده اما عبدالله مهتدی جز منافع شخصی این چیزها برایش مهم نیست.

شایان ذکر است هم اکنون اردوگاه زرگویزله کومله مهتدی در آماده باش هستند و هر گونه عبور و مرور افراد ممنوع اعلام شده است.

جزئیات بیشتر این خبر و اخبار لحظه به لحظه از آخرین تحولات اردوگاه کومله متعاقبا منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا