فوری/کودتای داخلی در حکمتیست/ رحمان حسین زاده و فاتح شیخ برکنار شدند

آکام نیوز: چهلمین پلنوم گروهک موسوم به حزب کمونیست کارگری ایران(حکمتیست) برگزار شد.

به گزارش آکام نیوز، کمیته مرکزی منتخب کنگره روز دوشنبه ۴ آذرماه برابر با ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی، با حضور تعداد محدودی از اعضای اصلی و علی البدل، پلنوم چهلم خود را برگزار کرد.

 

تصمیم گیری در خصوص اعضای جدید، تغییر و تحولات جدید درون گروهی، انتخاب دبیر کمیته مرکزی و دبیر دفتر سیاسی و جدیدترین تاکتیک های حکمتیست و سیاستهای پیش روی این گروهک، از مباحث این پلنوم جنجالی و پرحاشیه بود.

 

رحمان حسین زاده از اعضای رهبری حکمتیست قصد داشت تا در این پلنوم در خصوص حمله ارتش ترکیه به سوریه سخنرانی کرد که با ممانعت اعضای دیگر کمیته مرکزی از جمله آذرماجدی روبرو شد. موضوعی که با خشم و عصبانیت رحمان حسین زاده روبرو شد و تهدید به استعفا نمود.

 

در ادامه و با بحرانی شدن نشست پلنوم، مقرر شد بلافاصله انتخابات دبیر کمیته مرکزی برگزار شد.

 

در این بخش آذر ماجدی، همسر منصور حکمت، ناصر مرادی و جمال کمانگر کاندید شدند که در میان بهت و حیرت اعضای کمیته مرکزی، آذر ماجدی که نقش مهمی در سیاستهای حکمتیست ایفا می کند حائز اکثریت آرا نشد و جمال کمانگر به جای او به عنوان دبیرکمیته مرکزی انتخاب شد.

 

همچنین فاتح شیخ دبیر کنونی کمیته مرکزی در اعتراض به سیاستهای این دوره پلنوم و خفقان موجود و جلوگیری از سخنرانی رحمان حسین زاده در خصوص حمله ارتش ترکیه به سوریه، حاضر نشد در پست خود باقی بماند و استعفا داد.

 

در ادامه انتخابات دفتر سیاسی نیز برگزار گردید و ۲۰ نفر به عنوان کاندید عضویت در دفتر سیاسی، نام خود را ثبت کردند که از میان این ۲۰ نفر، ۱۳ نفر به عضویت دفتر سیاسی انتخاب شدند.

 

آذر ماجدی، پروین کابلی، سیوان کریمی، سعید یگانه، رحمان حسین زاده، سیاوش دانشور، صالح سرداری، عبدالله دارابی، فاتح شیخ، کامیار احمدی، ملکه عزتی، ناصر مرادی و همایون گدازگر به عنوان اعضای دفتر سیاسی این دوره انتخاب شدند.

 

مسئله مهم دیگر که باعث جنجال در این پلنوم و ترک نشست از سوی فاتح شیخ و رحمان حسین زاده شد، مسئله ارائه انتقادات و پیشنهادات به رهبری حزب بود که به بهانه کمبود وقت، پلنوم حاضر نشد این مورد را بررسی کند و دستور ارزیابی کار رهبری حکمتیست از کنگره نهم حذف شد و همین امر با خشم و عصبانیت دیگر اعضا روبرو شد و نشست برای دقایقی با وقفه روبرو شد.

 

برای ریاست دفتر سیاسی حکمتیست، با توجه به استعفای خبرساز رحمان حسین زاده، سیاوش دانشور به عنوان رئیس دفتر سیاسی منصوب شد.

 

گفته می شود فاتح شیخ که از نامزدهای اصلی این پست بود بخاطر رحمان حسین زاده از رقابت کناره گیری کرد.

 

رحمان حسین زاده نیز پس از سالها فعالیت در دفتر سیاسی و ریاست این دفتر، جای خود را به دانشور داد.

 

هیئت اجرایی دفتر سیاسی ناصر مرادی را نیز به عنوان دبیر هیئت اجرایی منصوب کرد.

 

انتخابی که با واکنش منفی فاتح شیخ، رحمان حسین زاده و عبدالله دارابی روبرو شد.

 

با این وضعیت، بحران جدی در اردوگاه محفلی حکمتیست ها، حکمفرماست و زمزمه های انشعاب جدی در این گروه به گوش می رسد.

 

گروهی که با انزجار دیگر اعضای اپوزیسیون روبرو هستند و به دلیل انکار وجود خدا و تبلیغ برای نظریه عشق آزاد(بی بندوباری جنسی) و عریان شدن در معابر عمومی و پرتردد کشورهای اروپایی، دهها هوادار خود را از دست داده اند و بر خلاف تیلیغات رسانه های این گروهک، کارگران حتی با نام این گروهک نیز آشنا نیستند.

 

گروهی که بارها از نام کارگران خوشنام سوء استفاده کرد و در ماجرای هفت تپه، باعث دستگیری دهها کارگر این مجتمع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا