خبرفوری/ مسئول دفتر نمایندگی گروهک کومله و برادر سرکرده کومله، جان داد

آکام نیوز/اختصاصی: لحظاتی قبل باخبر شدیم، اسماعیل تریک، مسئول دفتر نمایندگی گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به کومله، سازمان کردستان حزب موهوم کمونیست ایران، در سلیمانیه عراق، جان داده است.

به گزارش آکام نیوز از مقر سلیمانیه کومله حزب کمونیست، اسماعیل تریک، مسئول نمایندگی کومله در سلیمانیه عراق، که سالها از بیماری قلبی و عروقی رنج می برد و دلیل آن هم مصرف مشروبات الکلی بوده است، در نهایت صبح امروز ۵ شنبه برابر با ۱۲ دیماه سال ۱۳۹۸، در بیمارستان " فریاکوتن " سلیمانیه کردستان عراق، روی تخت بیمارستان، جان داد.

اسماعیل تریک یکی از مهره های مورد اعتماد سرکرده کومله بود و در مسئولیت های بسیار حساسی مشغول بکار بود.

اسماعیل تریک از سال ۱۳۵۸ رسما فعالیت های خود را با گروهک کومله آغاز کرد، او به واسطه اینکه برادرناتنی سرکرده کومله سید ابراهیم علیزاده بود، به عنوان مسئول تشکیلات مخفی بخش مهاباد و بوکان منصوب شد تا اینکه توسط نیروهای کمیته شناسایی و دستگیر شد.

تریک مدتی در زندان تبریز در حبس بود و به خاطر ابراز ندامت، مورد رافت اسلامی قرار گرفته و آزاد شد.

سرکرده کومله، سالها بعد مجددا با برادر خود تماس گرفت و مسئولیت تشکیلات مخفی بخش بوکان را به وی محول کرد.

نیروهای اداره اطلاعات بوکان، اسماعیل تریک را تحت نظر داشتند اما در یک فرصت مناسب، نامبرده موفق شد در سال ۱۳۷۹ از بوکان فرار کرده و راهی کردستان عراق شد.

اسماعیل تریک از همان سال، بدون طی کردن دوره های پذیرش و آموزشگاه رسما مسلح شد، مسئله ای که اعتراض گسترده پیشمرگان را به همراه داشت و سرکرده کومله متهم به پارتی بازی شد.

اسماعیل چند ماه بعد و در سال ۱۳۸۰، اعضای خانواده خود، را نیز به عراق کشاند و همسر او، به همراه فرزندانش، شیرکو محمد امین، منصور، شورش تریک و نیشتمان سالها در اردوگاه کومله زندگی کردند.

نیشتمان دختر اسماعیل، سالها بعد، به دلیل نقص عضوی که در دست خود داشت، با پول کومله عازم سوئد شد.

منصور نیز سالها بعد از پیشمرگان کومله جدا شد و عازم خارج کشور شد.

شورش تریک نیز هم اکنون در سلیمانیه حضور دارد و گاهی نیز به ترکیه رفت و آمد می کند.

محمد امین تریک نیز مدتی به پژاک ملحق شد و از آن زمان به بعد خبری از او در دست نیست.

اسماعیل تریک در اردوگاه کومله واقع در زرگویز، مسئول واحد آماده و مسئول بخش فنی و تاسیسات فنی کومله بود.

او همچنین مسئول پخش ماهواره ای رادیو کومله نیز بود.

تا اینکه در این سالهای اخیر به سمت مسئول دفتر نمایندگی کومله در سلیمانیه منصوب شد.

اسماعیل تریک به فردی دائم الخمر شناخته می شد و مشروب باعث شده بود کل سیستم امنیتی بدن او دچار اختلال شود و همین نیز در نهایت باعث ایست قلبی او شد و در نهایت امروز صبح، به دلیل همین مشروبات الکلی، جان داد.

یکی از پیشمرگان کومله کمونیستی، که به دلایل امنیتی قادر به نام بردن از او نیستیم، به آکام نیوز خبر داد که جنازه اسماعیل تریک فردا در گورستان اصلی سلیمانیه در کنار قبر دیگر کشته شدگان کومله، به خاک سپرده می شود.

جسد برادر سرکرده کومله هم اکنون در سردخانه بیمارستان فریاکوتن سلیمانیه است و سران کومله، مسئولین حزب دمکرات و شاخه های دیگر کومله و برخی مقامات اتحادیه میهنی و حکومت اقلیم و پارتی را به این مراسم دعوت کرده اند.

شایان ذکر است اسماعیل تریک و خانواده او هیچ جایگاهی در بین پیشمرگان نداشتند و همواره افرادی رانده شده از مجامع و محافل داخلی پیشمرگان بودند و تنها در بین اعضای رهبری دیده می شدند و همین مسئله باعث شده بود اعضا دلخوشی از او و خانواده اش نداشته باشند چرا که پیشمرگان بر این باورند بخش زیادی از بودجه های کومله صرف سرکرده کومله و اعضای خانواده او می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا