کومله پس از ۴۰ سال ناسیونالیست شد!+ ضد انقلاب در سالگرد تاسیس جمهوری مهاباد، با حمایت حکومت اقلیم، عقده گشایی کردند

آکام نیوز: در سالگرد جمهوری شکست خورده مهاباد، سرکردگان ضد انقلاب زیر چتر حمایتی حکومت اقلیم کردستان عراق، مراسمی را در مهم ترین سالن اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق برگزار کردند.

به گزارش آکام نیوز، تمام هزینه های ایاب و ذهاب کادرهای رهبری گروهکهای کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران، کومله زحمتکشان کردستان، حزب منحله دمکرات کردستان و حزب دمکرات کردستان ایران، برای برگزاری مراسم سالروز جمهوری شکست خورده مهاباد، توسط حکومت اقلیم کردستان پرداخت شد و سالن مهم اربیل نیز بصورت مجانی در اختیار ضد انقلاب قرار داده شد.

نکته قابل تامل این است که گروهک کومله نزدیک به ۴۰ سال است شعارهای ضد ناسیونالیستی سر می دهد و بر علیه قاضی محمد و جمهوری مهاباد، دهها مطلب منتشر کرده است، اما به ناگاه در چرخشی ۱۸۰ درجه ای، ناسیونالیست شد و به تعریف و تمجید از ناسیونالیست ها و در راس آنها حزب منحله دمکرات و جمهوری مهاباد پرداخت و بار دیگر دورویی خود را به اثبات رساند.

شبکه های رووداو و کردستان ۲۴ نیز بصورت زنده این مراسم را تحت پوشش خبری قرار دادند و سخنان ضد ایرانی سرکردگان ضد انقلاب از رسانه های اقلیم کردستان و نزدیک به پارتی، پوشش خبری داده شد.

در این مراسم، کمال کریمی، حسن شرفی، عبدالله آذربار و رضا کعبی سخنرانی کرده و به تعریف و تمجید از جمهوری مهاباد که توسط شوروی سابق، تاسیس شده بود و چند هفته بیشتر دوام نیاورد پرداختند.

متاسفانه نمایندگان حکومت اقلیم کردستان و از مهم ترین آنها استاندار اربیل و مشاور عالی رئیس حکومت اقلیم کردستان عراق و چندین مقام اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان عراق، در این مراسم حضور داشتند.

اما این مراسم، بدون حاشیه نیز نبود، کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، خبات کردستان، پژاک و تعداد دیگری از گروهکها این مراسم را تحریم کرده و حاضر به شرکت در آن نشدند.

سال ۱۳۲۴شاه، قاضی محمد را به رسمیت شناخت و از او دعوت کرد تا در بخش کردستان، حکومت مرکزی را یاری دهد.

اما در واقع دولت شوروی در پشت این قضیه بود و با کمک دولت شوروی و به خواست روس ها،جمهوری مهاباد اعلام وجود کرد، در این ماجرا انگلیس هم یک پای ماجرا بود.

انگلیس برای قاضی محمد، مزاحمی به نام بارزانی را روانه کرد تا بساط او را بهم بزند و بعدها خود به سینه افسر ایرانی آتش گشود و به آغوش روس ها پناهنده شد.

اما قاضی محمد خود به استقبال ارتش ایران رفت تا مبادا علیه امنیت کشور، شخصی مضر معرفی شود و عوامل انگلیسی ها به دور از چشم شاه، او را اعدام کردند.

سرکردگان حزب منحله دمکرات کردستان ایران بر این باورند که هرگز شان و منزلت قاضی محمد با مصطفی بارزانی قابل قیاس نیست، چرا که آنها قاضی محمد را رهبری تحصیلکرده و آگاه و ایرانی خواه می دانستند و بارزانی را یک شورشی امی و قبیله ای و ضد کرد و ضد ایرانی.
صبح‌گاه روز بهاری ۱۰ فروردین ۱۳۲۶ آن‌هایی که به سوی مسجد روان بودند ناگاه ۳ جنازه را بالای دار دیدند که پیکر بی‌جان قاضی‌محمد و صدر و سیف قاضی بر دار آویزان است و این پایان جمهوری چند هفته ای مهاباد بود.

جمهوری که دست های خارجی در تاسیس آن نقش مستقیم داشتند و همان دست ها نیز در نابودی این جمهوری باز هم نقش اول را بازی کردند.

سرکردگان حزب منحله دمکرات و در راس آنها حکومت بارزانی هر ساله در چنین روزهایی، یاد آن روز را گرامی می دارند، روزی که هیچ دست آوردی برای مردم کردستان نداشت، جز وابستگی به کشورهای دشمن و این وابستگی تا به امروز از سوی مقامات مسئول کرد، ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا