خالد عزیزی سرکرده حزب دمکرات: کومله گروهی تندرو و افراطی هستند+ مردم کردستان مذهبی هستند نه کمونیست

آکام نیوز: خالد عزیزی دبیرکل حزب منحله دمکرات کردستان در مصاحبه ای که در فوریه ۲۰۱۹ میلادی با تلویزیون کردکانال این گروه، داشته و اخیرا، بازپخش شده است، به صراحت اعلام کرد کومله، گروهی کمونیست، تندرو و افراطی هستند که از شخصیت ماموستا شیخ عزالدین حسینی هم سوء استفاده کردند.

به گزارش آکام نیوز، پخش مجدد این مصاحبه در رسانه های ضد انقلاب، بازتاب های گسترده ای بهمراه داشت و با واکنش تند کومله ای ها نیز روبرو شد.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان در ابتدای سخنانش، به صراحت مخالفت خود را با هر نوع سیستمی که کومله برای آن تبلیغ می کند، از جمله لیبرالیزم، کمونیزم و سوسیالیزم، اعلام کرد و گفت؛ کومله و دیگر احزاب کردی، ملی نیستند، کومله حزبی کمونیستی است که شعارهایی سر می دهد که با استقبال مردم روبرو نمی شوند و ضد مذهب و دین هستند و این تنها حزب دمکرات کردستان است که یک حزب ملی است!

خالد عزیزی در ادامه ضمن اذعان به اینکه در طول چهل سال گذشته احزاب کردی از جمله کومله، جز ضرر و زیان برای مردم کردستان دست آورد دیگری نداشته اند، اظهار کرد؛

ادبیات چپ تندرو و افراطی سوسیالیستی و کمونیستی که به کردستان وارد شده، بسیار ادبیاتی تند و زننده است، آنها(کومله)، تندرو هستند و با نیروهای مسلح خود، عقایدشان را به مردم دیکته می کنند.

دبیرکل حزب دمکرات کردستان (حدک) در ادامه، نیم نگاهی به سرنوشت دو شخصیت مذهبی و دینی وقت کردستان، ماموستا شیخ عزالدین حسینی و شیخ احمد مفتی زاده انداخت و ضمن زیر سوال بردن راه و سیرت آنها، از به دام افتادن شیخ عزالدین در کومله، سخن گفت و اظهار کرد؛

کاک احمد مفتی زاده در سنندج بود، ملا شیخ عزالدین حسینی هم در مهاباد بود، به نظر من ادبیات چپ و کمونیستی کومله، به هر دو نفرشان ظلم کرد، در شهر سنندج تفکرات کمونیستی شرایطی برای کاک احمد مفتی زاده ایجاب کرد که او هم حق خودش را بخواهد و به شیوه خودش برای کردها فعالیت کند اما وارد فضای دیگری شد و به بی راهه رفت.

فرد دیگر ملا شیخ عزالدین بود، ملا شیخ عزالدین، یک مرد دینی و مذهبی و قابل احترام بود، ملایی محبوب در بین مردم بود اما باز هم ادبیات چپ و کمونیستی کومله، به او هم ظلم و ستم بزرگی کرد.

با دفاع ملا شیخ عزالدین از سوسیالیست و کمونیست، او در دام کومله افتاد.

این برای ملا شیخ عزالدین و شخصیت او مناسب نبود، ملا شیخ عزالدین می بایستی با ملاهای کردستان می بود و با آنها تفاهم می کرد و آنها را مدیریت می کرد و وارد نقشه کومله ای ها نمی شد.

خالد عزیزی همچنین به نقد تاریخچه کمونیست ها و برخی احزاب نیز در کردستان پرداخت و تفکرات و عقایدشان را زیر سوال برد.

این مصاحبه و بازنشر مجدد آن، با واکنش بسیار تند رهبری گروهک کومله( سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)، روبرو شد که در گزارش بعدی، در این ارتباط، مطالبی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا