فوری/ عبدالله مهتدی و مصطفی هجری، تصمیم به اخراج خالد عزیزی از کمیته همکاری احزاب کردستانی گرفتند

آکام نیوز/اختصاصی: یک منبع خبری موثق که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود در گزارشی که بصورت اختصاصی برای آکام نیوز ارسال کرده است از تشکیل جلسه سرکردگان کومله و حزب دمکرات کردستان ایران برای اخراج خالد عزیزی از کمیته همکاری احزاب کردستانی خبر داد.

به گزارش آکام نیوز، در پی مصاحبه جنجالی خالد عزیزی دبیرکل حزب دمکرات کردستان(حدک) با تلویزیون کوردکانال این گروهک و صحبتهای تندی که بر علیه چپ ها و کومله انجام داده است، عبدالله مهتدی سریعا با مصطفی هجری تماس گرفته و به او اعلام کرده برای جلوگیری از گسترش اختلافات و درگیری بین پیشمرگان و اعضای کومله و دمکرات و ممانعت از قطع ارتباط دو گروه، باید سرکرده حزب دمکرات کردستان، از کمیته همکاری کنار گذاشته شود و دیگر کمیته همکاری جایی برای حزب دمکرات کردستان نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، این تصمیم در جلسه هفته گذشته کمیته همکاری گرفته شده و قرار است این دستور به اطلاع خالد عزیزی برسد.

عبدالله مهتدی به مصطفی هجری هشدار داده در صورت عدم همکاری برای اخراج خالد عزیزی و حزبش از کمیته همکاری احزاب کردستانی، این کمیته را منحل خواهد کرد و کومله را از عضویت در کمیته، کنار خواهد گذاشت.

گفته می شود مصطفی هجری با این پیشنهاد موافقت کرده است و بزودی خبر برکناری خالد عزیزی و حزبش از کمیته همکاری اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است مصاحبه خالد عزیزی با تلویزیون کردکانال و انتقادات تند او از کومله و دفاع صریح سرکرده حزب دمکرات کردستان از احمد مفتی زاده، باعث خشم و عصبانیت شدید سرکردگان و اعضای قدیمی کومله شده است و کومله ای ها خالد عزیزی را مزدور جمهوری اسلامی خوانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا