مصاحبه اختصاصی آکام نیوز با یکی از کادرهای کومله در ارتباط با حادثه مرگبار هلگورد

آکام نیوز/اختصاصی: در پی حادثه مرگبار مقر هلگورد که در جریان آن، مسئول مقر کومله، با اسلحه به سمت چند پیشمرگ تیراندازی کرد و در این تیراندازی درون گروهی یکی از پیشمرگان جدید این گروه بنام آروین اصلانی کشته شد، ۶ نفر از پیشمرگان حاضر در محل تیراندازی، خود را با اسلحه هایشان تحویل نیروهای امنیتی استان آذربایجان غربی دادند.

 

به گزارش آکام نیوز، اولین بار این خبر را آکام نیوز بصورت اختصاصی، اعلام کرد، متعاقب اعلام این خبر، عمر ایلخانی زاده دبیرکل کومله زحمتکشان کردستان ۶ پیشمرگ تسلیمی کومله را به انتقام مرگبار تهدید کرد و اعلام کرد همه آنها را ترور خواهند کرد!

 

عمر ایلخانی زاده برای فرار از مسئولیت سنگین این درگیری درون گروهی که موجب مرگ یک پیشمرگ کومله شده بود، انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه رفت تا از پاسخگویی فرار کرده و خود را تبرئه کند.

 

این ادعای عجیب سرکرده کومله با واکنش تند برخی کادرها و پیشمرگان کومله روبرو شد.

اعضای کومله این ادعای مضحک عمر ایلخانی زاده را نپذیرفتند و اعلام کردند عمر ایلخانی زاده برای شانه خالی کردن از بار سنگین این مسئولیت است که این ماجرا را به گردن جمهوری اسلامی ایران انداخته است.

 

در همین ارتباط، آکام نیوز، با تلاش های زیاد موفق شد با یکی از کادرهای کومله که در جریان این حادثه بود، مصاحبه ای اختصاصی انجام دهد.

 

این عضو کومله که نخواست نامش فاش شود و قبل از شروع مصاحبه به صراحت اعلام کرد که همچنان دشمن جمهوری اسلامی ایران است و تنها بخاطر اینکه خون یک پیشمرگ بی گناه ریخته شده حاضر به انجام این مصاحبه شده است، به آکام نیوز گفت؛ عمر ایلخانی زاده برای فرار از مسئولیت این حادثه، آن را به گردن جمهوری اسلامی ایران انداخته است.

 

مشروح کامل مصاحبه با این کادر کومله را در زیر ملاحظه می فرمائید؛

 

آکام نیوز: با تشکر از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید، لطفا خودتان را معرفی کرده و از سوابق خودتان برای خوانندگان آکام نیوز، صحبت کنید.

کادر کومله: ممنون از اینکه این فرصت را به من دادید تا با مردم صحبت کنم. من نمی توانم به دلایلی اسم خودم را اعلام کنم. در ابتدای مصاحبه بی پرده به شما می گویم، ارتباط من با شما در این گفتگو، به نشانه وابستگی به رژیم جمهوری اسلامی نیست. من فقط در رابطه با حادثه هلگورد، صحبت می کنم. در ارتباط با مسئولیتم هم پاسخی نمی دهم فقط به شما عرض می کنم من ۷ سال است که پیشمرگ کومله زحمتکشان کردستان هستم.

 

آکام نیوز: در رابطه با حادثه هلگورد می خواهیم شما به مردم توضیح بدهید ماجرا از چه قرار است؟

 

کادر کومله: شب شنبه ساعت حدودا ۲۱:۰۰ شب بود، تعدادی از پیشمرگان جدیدی که حدودا ۷ ماهی بود به مقر هلگورد منتقل شده بودند از مسئول مقر سیوان ایلامی درخواست کردند تا به آنها هم تجهیزات پزشکی و محافظتی بدهد تا در مقابل ویروس کرونا در امان باشند. اما مسئول مقر با پرخاشگری گفت؛ همینه که هست، هر کس نمی تواند می تواند از اینجا برود! درگیری شدت گرفت و مسئول مقر به پیشمرگان فحاشی های رکیکی کرد. و به یکباره، دست به اسلحه برد و شروع به تیراندازی کرد که متاسفانه یکی دو نفر زخمی شدند و آروین اصلانی هم که یکسال هم نشده بود پیشمرگ شده بود، کشته شد.

 

آکام نیوز: بعد از این ماجرا ۶ نفر از پیشمرگانی که در محل تیراندازی در هلگورد حضور داشتند از ترس جانشان و در اعتراض به کشته شدن آروین اصلانی فرار کرده و با اسلحه خودشان را تسلیم اطلاعات کردند. عمر ایلخانی زاده در حاشیه مراسم خاکسپاری آروین این افراد را به انتقام تهدید کرد و گفت این تیراندازی کار جمهوری اسلامی ایران بوده نظر شما چیست؟ آیا پروژه نفوذ در جریان است؟

 

کادر کومله: به هیچ وجه، احتمال نفوذ در حادثه هلگورد صفر است. این ماجرا اصلا ربطی به رژیم ایران ندارد. به چند دلیل عرض می کنم این ماجرا ربطی به رژیم ندارد. مثلا اگر کار ایران بوده چرا بعد از تیرندازی ۶ نفر همزمان باید خودشان را تسلیم ایران کنند؟ خوب دو یا سه نفر می توانستند بروند و تیراندازی را به گردن افرادی می انداختند که فرار کرده بودند و چند نفر در مقر باقی می ماندند تا اگر نفوذی در کار بود، بقیه کارهایشان را ادامه می دادند، پس لزومی نداشت که ۶ نفر همزمان فرار کنند! با هیچ عقل و منطقی جور در نمیاید. اگر کار رژیم ایران بود، ۶ نفر را همزمان به داخل کشور بر نمی گرداند چون فایده ای برایشان ندارد. در ثانی این پیشمرگان اگر نفوذی ایران بودند بیش از چند ماه از حضورشان در اردوگاه می گذشت، خوب می توانستند آن شب بجای یک پیشمرگ ساده که نه مسئولیتی داشت و نه مهره مهمی برای رژیم بود، حداقل ۳۰ پیشمرگ حاضر در مقر را می کشتند و بعد فرار می کردند. اصلا می توانستند عمر ایلخانی زاده و رضا کعبی را بکشند.

 

آکام نیوز: پس چرا عمر ایلخانی زاده تیراندازی را به گردن جمهوری اسلامی انداخته است؟

 

کادر کومله: واضح است، برای فراز از مسئولیت، برای فرار از پاسخگویی، برای فرار از اتهام بی کفایتی در اداره و مدیریت تشکیلات کومله، خوب دیواری کوتاه تر از ایران برایش وجود ندارد، بهترین راه برای او همین بود که آن را به گردن رژیم بیاندازد.

 

آکام نیوز: آیا آروین اصلانی پیشمرگ مقتول، از کادرهای مهم کومله بود؟ مسئولیت مهمی داشت؟ قدیمی بود؟

 

کادر کومله: به هیچ وجه! این بیچاره تنها ۸ ماه بود که پیشمرگ شده بود، هیچ مسئولیتی نداشت، یک پیشمرگ تازه و جدید بود، همین خودش یک ابهام است، خوب این چه معنی دارد اگر کار رژیم ایران بوده، چرا یک پیشمرگ ساده را بکشند؟! که هیچ مسئولیتی ندارد و آدم مهمی نبود، یک پیشمرگی که ۸ ماه از مسلح شدنش گذشته بود، رژیم چرا باید این همه سرمایه گذاری کرده باشد با ۶ پیشمرگ مثلا نفوذی یک پیشمرگ معمولی را بکشند؟؟!! با هیچ عقل و منطقی جور در نمی آید. همانطوریکه گفتم وقتی عمر ایلخانی زاده هست، وقتی رضا کعبی هست وقتی صادق زندی هست، وقتی ۳۰ پیشمرگ دیگر در مقر هستند، چرا یک پیشمرگ ساده را بکشند؟و فرار کنند؟؟!!

 

آکام نیوز: پس چرا فرار کردند؟

 

کادر کومله: خوب طبیعی است، بعد از تیراندازی دیوانه وار مسئول مقر، یک نفر از آنها کشته شده بود، آنها هم در تیررس تیراندازی بودند، از ترس جانشان که کشته نشوند، بطور کاملا اتفاقی و در یک لحظه دسته جمعی تصمیم می گیرند فرار کنند و جان خودشان را نجات دهند، آنها بخاطر ترس و سرنوشت نامعلومی که در انتظارشان بود فرار کردند. الان هم خبر داریم که هنوز اداره اطلاعات در حال بازجویی آنهاست، حتی خانواده هایشان را ندیده اند، اگر نفوذی بودند چرا باید بازجویی شوند؟!

 

آکام نیوز: پس این موضع گیری عمر ایلخانی زاده برای چه بود؟ نظر شما در خصوص این موضع گیری چیست؟

کادر کومله: این یک حرکت تبلیغاتی بود و بخاطر بی کفایتی عمر این اتفاق افتاد، عمر ایلخانی زاده این حادثه را به گردن جمهوری اسلامی انداخت تا از مسئولیت آن فرار کند، تا از زیربار مسئولیت شانه خالی کند.

 

آکام نیوز: شما در ابتدای صحبت هایتان گفتید آروین اصلانی یک پیشمرگ ساده بود و تازه مسلح شده بود، آیا در ایران کار عملیاتی انجام داده بود که مهم باشد؟ یا مثلا تروری انجام داده باشد که بخاطر آن مورد هدف جمهوری اسلامی قرار گرفته باشد؟

 

کادر کومله: همانطوریکه در بخشهایی از صحبتهایم عرض کردم، رفیق آروین اصلانی یک پیشمرگ ساده بود و در عمرش جز در دوره آموزشی، حتی تیراندازی نکرده بود، بچه یک کارگر بود، از خانواده کارگری بودند، آروین به هیچ عنوان در هیچ درگیری حضور نداشته تا مورد هدف رژیم ایران قرار گرفته باشد.

 

آکام نیوز: با تشکر از اینکه حاضر شدید در این مصاحبه شرکت کنید اگر حرف ناگفته ای باقی مانده، سایت آکام نیوز در خدمت شماست.

 

کادر کومله: نخیر گفتنی ها را گفتم، باز هم تاکید می کنم، عمر ایلخانی زاده برای فرار از مسئولیت این حادثه، باید آن را به گردن یکی می انداخت وگرنه همه ماها می دانیم که این تیراندازی یک درگیری داخلی بود و ارتباطی با رژیم ایران ندارد، من هرگز موافق این رژیم و حکومت نیستم اما واقعیت همین است که گفتم، شرکتم در این مصاحبه هم به معنای تایید سیاستهای رژیم نیست.

 

"پایان"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا