فوری/ دفن مخفیانه پیشمرگ کومله در گورستان سلیمانیه/مصاحبه اختصاصی آکام نیوز با مقام امنیتی آسایش اتحادیه میهنی

آکام نیوز/اختصاصی: شنیده ها حاکی از آن است که یکی دیگر از پیشمرگان گروهک کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران ( شاخه عبدالله مهتدی ) خودکشی کرده و جانش را از دست داده است.

به گزارش آکام نیوز، خبر این خودکشی سانسور شده و گروهک کومله از ترس فشار افکار عمومی و خانواده های پیشمرگان و مشکوکیت حکومت اقلیم کردستان در رابطه با خودکشی های مکرر پیشمرگان، در این ارتباط خبری منتشر نکرده است.

بر اساس این خبر بعد از ظهر ۰۱/۰۹/۲۰۲۰ میلادی روز سه شنبه این پیشمرگ جوان که هویت او وحید احسانی ۲۶ ساله اعلام می شود، اقدام به خودکشی کرده است.

اما در پی مرگ های مکرر پیشمرگان کومله از آنها به عنوان خودکشی نام می برند، یک مقام امنیتی آسایش اتحادیه میهنی کردستان عراق در گفتگوی اختصاصی با آکام نیوز از رسیدگی به پرونده مرگ و میر پیشمرگان توسط هیئتی از آسایش خبر داد.

بنا بر اعلام این مقام امنیتی با توجه به اینکه این مرگ ها، در محدوده حوزه استحفاظی اتحادیه میهنی کردستان عراق روی داده است، این مسئولیت به نیروهای بخش جنایی آسایش محول شده است.

هیئت تحقیق آسایش بزودی تحقیقات خود را در همین ارتباط آغاز خواهد کرد و سرکردگان کومله را در ارتباط با علت و دلایل خودکشی های مکرر پیشمرگان که در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است، بازخواست خواهد کرد.

سران کومله و دمکرات برای فرار از پاسخگویی بلافاصله اجساد جانباختگان را دفن می کنند تا پزشکی قانونی فرصت تحقیق را پیدا کند و پرونده بسته شود.

مرگ پیشمرگان کومله که از آنها بنام خودکشی یاد می شود بیشتر از سالهای قبل شده و همین امر موجب بروز شائبه هایی در بین خانواده های کشته شدگان شده است.

بسیاری از منتقدین بر این باورند که نباید در اردوگاه هایی که خود را پناهگاه افراد سرخورده می دانند، چنین اتفاقاتی روی دهد.

اردوگاه های کومله و دمکرات به اردوگاه های مرگ تبدیل شده اند و هر ماه شاهد خبرهایی از این نوع هستیم که فلان پیشمرگ خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داد.

در آخرین مورد، نیز وحید احسانی اقدام به خودکشی کرده و جنازه او نیز ساعاتی بعد در قبرستان کومله بدون حضور خانواده او دفن شده است.

گزارش های تکمیلی در ارتباط با این موضوع متعاقبا منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا