خانواده های کشته شدگان جنگ خونین کومله و دمکرات خواستار محاکمه عاملان این جنگ هستند

آکام نیوز: جنگ نظامی و خونین گروهکهای کومله و دمکرات که از سال ۱۳۶۳ شروع شد و در سال ۱۳۶۷ به پایان رسید منجر به قتل و عام صدها نفر از جوانان فریب خورده کردستانی شد.

به گزارش آکام نیوز، برخی منتقدان این جنگ در حزب منحله دمکرات در جریان همین جنگ خونین انشعاب کردند و جریاناتی همچون کنگره هشتم و حزب دمکرات کردستان – رهبری انقلابی در همان سالها شکل گرفت.

درگیری نظامی همواره بین گروهکهای کردی در کردستان ایران خصوصا کومله و دمکرات در جریان بوده است.

حزب منحله کومله، نیروهای دمکرات را دشمن طبقاتی خود می دانست.

از شهریورماه ۱۳۶۳ که کمیته مرکزی گروهک تروریستی حزب دمکرات به رهبری قاسملو رسما جنگ سراسری علیه گروهک تروریستی کومله را اعلام کرد، صدها نفر از پیشمرگان دو گروه کشته شدند و خانواده های زیادی تا به امروز عزادار فرزندان فریب خورده خود شدند.

سه ماه بعد در ۲۵ آبان ماه ۱۳۶۳، درگیری دو گروه در هورامان به اوج خود رسید و در این حمله تعداد زیادی از نیروهای کومله نیز کشته شدند این روز روز رسمی آغاز جنگ بود.

کومله نیز متقابلا در ۶ بهمن ۱۳۶۳ به مقر حزب منحله دمکرات حمله کرد و تعداد زیادی از نیروهای دمکرات را به قتل رساند.

این جنگ نزدیک به ۴ سال به طول انجامید و طی آن اتفاقات مهمی نیز افتاد.

در حزب منحله دمکرات انشعاب موقتی شکل گرفت که جناح رهبری انقلابی به سهم خود جنگ با کومله را پایان داد.

علاوه بر این در این جنگ خونین که به جنگ برادرکشی شناخته شد افراد زیاد نظامی و غیرنظامی کشته شدند که آمار دقیقی از آن در دست نیست.

تعدادی از خانواده کشته شدگان این جنگ با حضور در یکی از مکان هایی که گفته می شود در آن پیشمرگان دو گروه توسط یکدیگر به صورت جمعی دفن شده اند، ضمن اعلام انزجار از تروریستهای کومله و دمکرات خواهان رسیدگی به این جنایت در دادگاه های بین المللی و محاکمه سران کومله و دمکرات شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا