واکنش عضو رهبری حکمتیست به انتشار فیلم پدر آپو حسینی پیشمرگ کشته شده کومله در آکام نیوز: کومله مهتدی باید جوابگو باشد

آکام نیوز: صالح سرداری از اعضای رهبری گروهک حکمتیست به فیلم منتشر شده از پدر سید آپو حسینی پیشمرگ کشته شده کومله در آکام نیوز واکنش نشان داد.

به گزارش آکام نیوز، عضو قدیمی و شناخته شده حکمتیست در مطلبی تحت عنوان"سازمان زحمتکشان کردستان ایران باید جوابگو باشد" در این باره نوشت؛

چند روزی است ویدئویی از طرف سید حیدر حسینی پدر فردی بنام اپو حسینی که پیشمرگ سازمان زحمتکشان (جناح مهتدی ) بوده، که در میدیای اجتماعی می چرخد . وی ادعا میکند انطوریکه سازمان زحمتکشان عبدالله مهتدی ادعا کرده اند ، فرزندش خودکشی نکرده است ، بلکه فرزند او در ماه آگوست ٢٠٢٠ کشته شده است .

در این ویدئو حیدر حسینی ادعا میکندکه فیلم و اسنادی را در اختیار دارد که ادعای وی را ثابت میکند و بخشی از فیلم را هم منتشر کرده است . او مدعی است که این فیلم های مربوط به دوربین‌های مداربسته اردوگاه سازمان زحمتکشان را از اسایش (نیروی انتظامی )سلیمانیه بدست اورده و بر مبنای آن و شواهد دیگری در دادگاهی در همین شهر در ارتباط با قتل فرزندش شکایت کرده است‌ .

ما قبلا در مورد ماهیت این سازمان مفصل نوشته ایم و اقدامات ضد ازادی ، نقشه ترور مخالفین خود، را به اطلاع أفکار عمومی رسانده ایم .

در میان این سازمان و شاخه دیگر زحمتکشان تا کنون خودشان و یا اعضا و پیشمرگان انها از خودکشی هر از چندگاهی تعدادی از بیشمرگان و اعضای خودشان تحت نام در یک ( حادثه ناگوار ) خبر داده اند . همین چند ماه قبل بود که خبر مرگ دختر و پسری جوان و نوجوان را تحت همین نام منتشر کردند .

در سازمان زحمتکشان به رهبری عمر ایلخانی زاده در یک مود درگیری در داخل مقر انها در هه لگورد نیما پسر جوانی کشته شد که بعد از إظهار نظرهای ضد و نقیض مسئولین این سازمان قول دادند که کمیته ای را جهت تحقیق و روشن شدن جگونگی این درگیری تشکیل بدهند که بعد از گذشت نزدیک به یکسال هیج اطلاعاتی را در این باره به خانواده و أفکار عمومی نداده اند.در این مورد اخبار و شایعات زیادی در میدیای اجتماعی پخش شده و سایت های وابسته به رژیم هم در همین رابطه داستان را طور دیگری منتشر کردند.

این خودکشی ها و یا احیانا کشته شدن ها در “حوادث ناگوار”در طی جند سال اخیر مرتب و با امار در مقرات و اردوگاههای این دو سازمان وجود داشته، و روایت های مختلفی از چگونگی قربانی شدن این افراد وجود دارند. خانواده های این قربانیان مرتب خواستار روشن شدن چگونگی از بین رفتن فرزندانشان از این دو سازمان شده و ان را پیگیری کرده ، اما جواب روشن و قانع کننده ای به انها داده نشده و هنوز درسوگ مرک فرزندانشان منتظرند که جوابی به انها داده شود.

تا انجائیکه به ماهیت این سازمان ها بر میگردد ما مرتب در سال های گذشته در مورد ماهیت سیاسی و ظرفیت های ضد أنسانی و ارتجاعی انها نظر خود را گفته ایم جنگ و درگیری میان انها و جدایی هایشان و کتک کاری و سر و دست شکستن همدیگر را بر سر قدرت رهبران شان را شاهد بوده ایم‌ . اگر اسایش سلیمانی همه انها را برای چند روزی خلع سلاح نمیکرد چه بسا در بین آنها در اثر برخورد مسلحانه عده بیشتری هم کشته می شدند .

رهبران این دو سازمان در چهارجوب رقابت های خود چند سال قبل بی توجه به أوصاع سیاسی و نظامی کردستان تیم های زیادی از نیروهای خودشان به داخل ایران فرستادند که متاسفانه اکثر انها از بین رفتند.

احساس مسئولیت نکردن در قبال جان کسانی که به انها ملحق میشوند مثل روز روشن است . بهمین خاطر ما از جوانان کردستان برای مبارزه علیه رژیم جنایتکار اسلامی ایران خواسته ایم به صفوف اینها نروند ، زیرا اینها بارها نشان داده‌اند که در حفظ جان ‌امنیت فرزندان مردم جای هیچگونه اعتمادی نیستند.

تا انجائیکه به ادعای پدر اپو حسینی بر میگردد حق بی چون و چرای وی و همه خانواده هایی است که عزیزانشان را از دست داده اند، بدانند بر سر جگر گوشه هایشان چه امده است ؟ حتی اگر این افراد خودکشی کرده اند، دلیلش چی بوده است ؟ کدام فضا و مناسبات انها را وادار به خودکشی کرده است‌ ؟

سید حیدر حسینی در این فیلم ویدویی، مدعی است فرزندش اپو حسینی خودکشی نکرده و کشته شده است. او میگوید که در این رابطه بعد از مراجعات زیادی به مسولین این سازمان ، جوابی به وی نداده و تا بحال سکوت کرده اند.

از نظر موردم ازادیخواه و احزاب سیاسی مسئول، دادخواهی حق هر کس و هر خانواده ای است که عزیزش را بهر دلیل از دست داده باشد. مسئولین سازمان زحمتکشان به رهبری مهتدی نباید بیشتر از این طفره بروند. باید باسخگو باشند و أفکار عمومی را در جریان بگذارند.

دفاع از ایجاد فضای سالم سیاسی در جامعه برای فعالیت ازادانه همه افراد و احزاب و نهاد و تشکل، وظیفه ازادیخواهان و احزاب و جریانات سیاسی و مسؤل است. پیگیری حقایق از دست رفتن این جوانان ، حق بی چون و چرای خانواده های آنها و هر نهاد آزادیخواه و انساندوست است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا