علی جوادی عضو کمیته رهبری کمونیست کارگری اخراج شد+ زلزله سیاسی در گروهک کمونیست کارگری

آکام نیوز: در روزهای گذشته گروهک کمونیست کارگری وارد یک بحران سیاسی جدی شد، هفته گذشته خبر استعفای غیرمنتظره آذر ماجدی منتشر شد و ساعاتی پیش نیز خبر اخراج علی جوادی اعلام شد و به این ترتیب کمونیست کارگری وارد یک بحران جدی شد.

به گزارش آکام نیوز، روز ۷ فوریه ۲۰۲۱ قراری از دفتر سیاسی گروهک حمید تقوائی منتشر شد که به موجب آن علی جوادی که عضو کمیته مرکزی این گروهک بود “اخراج” شد!

چند روز قبل هم آذر ماحدی اعلام کرد از حزب موسوم به حکمتیست استعفا داده است!

این اخبار مهم نشان از وجود بحران در کمونیست کارگری است، بحرانی که راس رهبری این گروهک را هدف گرفته است.

در چند روز اخیر برخی اعضای این گروهک، به حمایت از این دو نفر پرداختند و حتی یکی از بقایای فرقه حمید تقوایی از آذر ماجدی درخواست کرد تا به گروه آنها ملحق شود.

علی جوادی و آذر ماجدی بر این باورند که این گروه از “خط منصور حکمت” فاصله زیادی گرفته است.

جمشید هادیان هم که مدتها پیش استعفا داده بود، دقیقا همین ادعا را مطرح کرد و از حمید تقوایی بعنوان خیانتکار نام برد.

علی جوادی سالها پیش به همراه تعدادی بعد از مرگ منصور حکمت با “نقدهائی” از حزب تقوائی جدا شد و گروهی را بنام “اتحاد کمونیزم کارگری” تاسیس کردند و بعد از مدتی این گروه را به حزب حکمتیست پیوند دادند و بعد مدتی هم این گروه را منهای چند نفری مثل سیاوش دانشور و ماجدی بیرون آورده و دوباره به فرقه تقوائی پیوند دادند.!

در تمام دوره ای که جوادی و رفقایش بیرون از فرقه حمید تقوائی بودند خط فکری آنها این بود که تقوائی دست راستی است حزب او راست هستند و سنت منصور حکمت را دنبال نمی کنند.

دهها مقاله نیز بطور مستند از جوادی و محمود احمدی و حتی سعید مدانلو منتشر شد.

آذر ماجدی هم فردی که خود را مجسمه زنده منصور حکمت می داند از فرقه تقوائی به حزب حکمتیست رسید و بعد از مدتها اعلام کرد که از این حزب استعفا داده است!

قطعات پازل را اگر کنار هم بگذاریم، به خوبی می بینیم که داستان علی جوادی و آذر ماجدی فقط مربوط به اختلاف با تقوائی ها و حکمتیست ها نیست، داستان فراتر از این مسائل است.

شنیده ها حاکی از آن است که زلزله های سیاسی در این گروهک ادامه خواهد داشت و بزودی باید شاهد انحلال و فروپاشی این جریان باشیم.

یک دیدگاه

  1. نه علی جوادی نه حزب کمونیست و نه کسانی که حتی یک روز در احزاب کمونیستی فعالیت داشته باشند ؛ جایی در بین ایرانیان نداشته و ندارند . این را با شناختی که طی ۶۰ سال زندگی در ایران داشته ام بیان می کنم و نظر دوستان و همکاران و افراد فامیل و آشنایان و افرادی که بصورت روزمره در جامعه می بینیم نیز همین است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا