فوری/متهمان قتل آروین اصلانی پیشمرگ گروهک تروریستی کومله زحمتکشان کردستان دستگیر شدند

آکام نیوز/اختصاصی: یکی از منابع موثق خبری آکام نیوز در سلیمانیه کردستان عراق از دستگیری و بازداشت متهمان قتل آروین اصلانی پیشمرگ گروهک کومله زحمتکشان کردستان ( شاخه عمر ایلخانی زاده)، خبر داد.

به گزارش آکام نیوز، طبق این گزارش، با شکایت و پیگیری های مکرر خانوده آروین اصلانی پیشمرگ کشته شده کومله، سیوان ایلامی مسئول مقر هلگورد کومله زحمتکشان کردستان، سیروس کرمانشاهی و دلیر فتاح زاده بازداشت و زندانی شدند.

طبق این گزارش، مادر آروین اصلانی که در نروژ ساکن است برای مجازات عاملان قتل پسرش، وکیل مجربی استخدام کرده تا عاملان این جنایت به سزای اعمالشان برسند.

در نهایت با حکم قضایی این ۳ پیشمرگ جنایتکار گروهک تروریستی کومله توسط آسایش سلیمانیه دستگیر و راهی زندان شدند.

شنبه ۱۶ مه ۲۰۲۰ میلادی، در حدود ساعت ۲۱:۰۰ و در زمان صرف شام، تعدادی از پیشمرگان جدید که به تازگی به کومله ملحق شده بودند، از مسئول مقر هلگورد، سیوان ایلامی درخواست ماسک و تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین امکانات حفاظتی دیگر را کرده بودند که با فحاشی و الفاظ رکیک مسئول مقر روبرو شدند.

سیوان ایلامی در پاسخ به این درخواست، فریب خوردگان را افرادی خواند که موظف هستند با همین شرایط کنار بیایند و هر گونه اعتراض به این امر، موجب بازداشت آنها و اخراجشان خواهد شد.

در نتیجه مسئول مقر هلگورد که کنترل اوضاع را از دست رفته می بیند با عمر ایلخانی زاده تماس می گیرد و سرکرده کومله دستور تیراندازی را صادر می کند و او نیز به سمت پیشمرگان جدید تیراندازی کرده و با مزدور خواندن معترضین، اقدام به تیراندازی مستقیم به سمت پیشمرگان می کند.

پیشمرگان نیز به مقابله پرداخته و سنگر می گیرند و تیراندازی ادامه پیدا می کند و تا ساعت ۲۳:۰۰ به طول می انجامد که ماحصل این درگیری خونین، کشته و زخمی شدن چند پیشمرگ کومله شد.

آروین اصلانی از پیشمرگان جدید کومله جزو کشته شدگان این درگیری بود.

گروهک تروریستی کومله نیز یک روز بعد از این حادثه، خبر را رسانه ای کرد اما حاضر نشد توضیح بیشتری در این ارتباط به افکار عمومی بدهد و با سانسور حقایق و اعلام دروغ آمار کشته شدگان، سعی کرد اوضاع را آرام نشان دهد.

در روزهای آینده در خصوص محاکمه این پیشمرگان، گزارش های بیشتری در آکام نیوز منتشر می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا