“امیر سعیدزاده راوی کتاب عصرهای کریسکان در دومین گفتگوی اختصاصی با آکام نیوز از پشت پرده فیلم جنجالی اعترافات می گوید+ خانواده سعیدزاده تهدید شدند”

آکام نیوز/اختصاصی: چندی پیش به بهانه تقریظ کتاب عصرهای کریسکان توسط مقام معظم رهبری، مصاحبه ای اختصاصی با راوی این کتاب آقای امیر سعیدزاده انجام دادیم.

به گزارش آکام نیوز، به دنبال انتشار این کتاب و پخش فیلم دیدار خصوصی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با آقای امیر سعیدزاده، خانواده ایشان نیز با تهدید و ارعاب و ترور شخصیتی از سوی عوامل ضد انقلاب روبرو شدند.

به همین بهانه مصاحبه دیگری با آقای امیر سعیدزاده معروف به سعید سردشتی انجام دادیم که ماحصل دومین گفتگوی اختصاصی آکام نیوز با ایشان را در زیر ملاحظه می کنید.

آکام نیوز: آقای امیر سعید زاده بعد از انتشار مصاحبه و پخش کتاب عصرهای کریسکان گویا عناصر ضد انقلاب شما و خانواده محترمان را تهدید و ارعاب کرده اند؟

امیر سعیدزاده: بنام خدا، قبل از هر چیزی، از مدیران و دست اندرکاران سایت وزین آکام نیوز بخاطر انجام این گفتگو تشکر می کنم و از خوانندگانی که این مصاحبه را هم دنبال می کنند، قدردانی می کنم.

بله همانطوریکه شما در سوال تان مطرح کردید، مناسفانه بعد از مصاحبه بنده، موج تهدیدها شدت گرفت، این در حالی است که بنده در مصاحبه اولی که با آکام نیوز داشتم، تا حدودی جواب توهین های دیگران را داده بودم، اما متاسفانه بعضی عناصر ضد انقلاب، تهدیدها را ادامه دادند.

آکام نیوز: آقای سعیدزاده مشخصا، چه کسانی شما را تهدید می کنند؟

امیر سعیدزاده: ببینید، من مخالف کسی نیستم، هدف من انتقاد و یا مچ گیری از کسی نیست. کتاب عصرهای کریسکان، شرح واقعه ای بوده که بر من گذشته بود و من آن را بر سر زبان آوردم و بصورت کتاب و نوشتاری منتشر شد و این کتاب در سطح گسترده ای مورد استقبال مردم هم قرار گرفت و حتی بخاطر استقبال گسترده از این کتاب، چندین بار تجدید چاپ شد.

نکته مهم تر این است که کتاب عصرهای کریسکان، مورد تایید کسی قرار گرفت که کتابخوان ترین فرد است، رهبر معظم انقلاب.

حضرت آقا که کتاب را خواندند آن را به خوبی درک کردند و بیهوده آن را تایید نکردند، رهبر معظم انقلاب، درک بالایی از کتاب عصرهای کریسکان داشتند.

افرادی که کتاب را رد می کنند، هیچ دلیلی برای رد کتاب نمی آورند، در این کتاب به کسی توهین نشده است، ضمن اینکه همانطوریکه در مصاحبه اول با آکام نیوز عرض کردم، بنده تنها گوشه ای از وقایعی که بر من گذشته بود را نوشته بودم. هدف من مچ گیری و انتقام گیری نبود.

من از احزاب معاند تا کنون چیزی نشنیده ام. اما جای تاسف دارد کسانی بدون اینکه کمترین هزینه ای برای کشورشان و یا برای مردم کرد و یا حتی برای خانواده هایشان کرده باشند و یا کاری برای کشورشان کرده باشند، با ساز ناسیونالیست بودن و کرد بودن، در آتش می دمند.

متاسفانه بیشتر کسانی که از وطن فراری هستند مطلب می نویسند.

انتقاد و نقد کردن خوب است اما من می خواهم خطاب به کسانی که بی حرمتی و توهین و تهدید و ارعاب می کنند بگویم که من برای عقیده ام هزینه کرده ام، هزینه هم داده ام. من ۸ سال پشت سر هم در جبهه های مختلف در قالب نیروهای مردمی، دوشادوش بسیجیان و پاسداران و ارتشیان جنگیده ام، اسارت کشیده ام، برادرم را در این راه از دست داده ام، پدرم هم زجرهای زیادی متحمل شد.

آقا و خانمی که در خارج از کشور نشسته اید و خانواده من را تهدید می کنید، اگر من برادر شما را شکنجه کرده و یا می کشتم، شما با من چکار می کردید؟!

پس مخالفت و یا نقد کردن اشکالی ندارد، اما با شخص من طرف باشید، با خانواده من چکار دارید؟ مگر من به خانواده شما و یا مردم کرد توهین کرده ام؟ هرگز، من تنها حقیقت سرگذشت خودم را در این کتاب نوشتم همین.

حضرت آقا هم من را در آغوش گرفتند، این افتخار بزرگی است، اگر درد شما این است و از این می سوزید باید بدانید این افتخار نصیب هر کسی نمی شود و ای کاش من هر لحظه در آغوش رهبر انقلاب بودم.

آکام نیوز: مگر خانواده شما تحت فشار هستند؟

امیر سعیدزاده: متاسفانه بله، البته من این مورد را به ۲ بخش تقسیم می کنم. یک بخش هدایت شده است و برای فشار وارد کردن به بنده است تا جو روانی ایجاد کنند و من عقب بنشینم، یک بخش هم کسانی هستند که ندانسته و بدون آنکه کتاب را خوانده باشند و بدون آنکه حتی بدانند، قضیه چیست، این فضاسازی ها را به وجود می آورند.

آکام نیوز: بعد از انتشار کتاب و مصاحبه شما در آکام نیوز، خوانندگان زیادی از شما حمایت کردند، حتی از سوی کردهای عراق هم مورد حمایت قرار گرفته اید، خطاب به این افراد چه حرفی دارید؟

امیر سعیدزاده: در خصوص کسانی که انتقاد کرده و من را تهدید می کنند می گویم، ضرب المثلی هست می گوید؛ "صدای دهل از دور خوش است".

عراقی هایی که حمایت کرده و تایید کرده اند از نزدیک با ضد انقلاب هم زیستی دارند، آنها را می بینند، اقدامات آنها را می بینند و به همین خاطر کتاب را تایید می کنند.

اما کسانی که در اروپا هستند و هزینه ای برای مملکت نکرده اند، در حال اتحاد کورکورانه هستند و احساسات غیر منطقی و غیرمعقولانه ای ارائه می دهند.

آکام نیوز: یک سری افراد مدعی هستند شما در رفاه کامل هستید و حتی فرزندانتان پست های مهمی در نظام دارند، چه صحبتی با این شایعه سازها دارید؟

امیر سعیدزاده: به مطلب خیلی خوبی اشاره کردید. خدا به من لطف داشته ۵ فرزند به ما داده و از خدا ممنونم این ۵ فرزند بنده قبل از رونمایی کتاب عصرهای کریسکان بدنیا آمدند و قبل از رونمایی شاغل بودند.

الحمدالله ۵ فرزند من تحصیلکرده هستند، دکترا و فوق لیسانس دارند، در رشته های پزشکی، رادیولوژی، دکترا، فوق دکترا، علوم سیاسی و دبیری مشغول هستند.

من ۵ فرزند خوب دارم خوب ترتیب شده اند و بخش زیادی از تربیت آنها مرهون زحمات مادرشان بوده است، با نمرات عالی فارغ التحصیل شده اند و همه با زحمات شخصی خودشان بوده است، جالب است بدانید حتی فرزند بزرگم که دکترای جغرافیای سیاسی دارد، هنوز بیکار است.

من در زندگی شخصی عین مردم هستم، این را هم خوانندگان بدانند من حتی ماشین هم ندارم.

شخصا برای تهیه داروهایم به داروخانه ها می روم، نه اسکورتی دارم و نه زندگی لوکسی، من هم مثل بقیه مردم مشکلات خاص خودم را دارم، من در بین مردم و با مردم زندگی می کنم.

ما برای عقیده مبارزه کردیم و باز هم هزینه می دهیم، عقیده با پول معامله نمی شود.

آکام نیوز: در صحبت های خصوصی که قبل از شروع مصاحبه با هم داشتیم در خصوص فیلمی که از اعترافات صدیق فیاضی از سوی علی جوانمردی و عناصر ضد انقلاب، پخش شد، توضیحات جالی ارائه کردید، از پشت پرده این فیلم گفتید، اگر تمایل دارید برای خوانندگان ما هم در این مورد حرف بزنید.

امیر سعیدزاده: من به صراحت می گویم کسانی که حرف من را می خواهند درک کنند و صحت و سقم حرفهای من را ارزیابی کنند، بروند از دفتر سیاسی حزب دمکرات فیلم را در بیاورند و تمام فیلم را بطور کامل ببینند نه بریده شده فیلم را.

تابستان بود، ما سنگ جمع می کردیم و چوب جمع آوری می کردیم، ماهی یکبار یا دو ماه یکبار، خبرنگاران می آمدند و از زندانیان سوال می کردند و بازدید هم می کردند.

آکام نیوز: چه سوالاتی از شما می پرسیدند؟

امیر سعیدزاده: ببینید هر کس به تناسب عقل و شعور خود، جواب سوال ها را می داد و هر کس هر جوابی داده مسئول خودش است من تنها در مورد شخص خودم توضیح می دهم.

خبرنگار ترک فکر کنم نامش عایشه ایلماز بود، به همراه دکتر کوشنر آمده بودند.

ما در یک دخمه زندانی بودیم، من معمولا جلوی دوربین نمی رفتم، یعنی خوشم نمی آمد و علاقه ای هم نداشتم.

به هرحال اصرار کردند و گفتند حتما باید بیایی.

بعد از کلی اصرار قبول کردم.

سوالاتی که می پرسیدند مختلف بود.

از هر کس اتهامش و حکمش را می پرسیدند تا اینکه نوبت به من رسید.

خبرنگار پرسید، نامت چیست؟ اهل کجایی؟ من اسمم را گفتم و گفتم اهل فلان جا هستم.

خبرنگار پرسید: چند وقت است اینجا هستی؟

جواب دادم: ۱۸ ماه ( آن زمان هنوز ۱۸ ماه بود آنجا بودم)

بعد پرسید؛ چرا تو را گرفته اند؟

گفتم؛ نمی دانم.

گفت؛ مگر وکیلت چیزی به تو نگفته؟!

من با خنده گفتم؛ مگر اینجا قاضی دارد تا وکیل داشته باشد!!

اگر دفعه بعد این حرف را بزنی ۶ ماه تو را اینجا نگه می دارند!

فیلم به دفتر سیاسی رفته بود رهبر دمکرات وقتی فیلم را دیده بود با عصبانیت گفته بود؛ این پدر سوخته ۱۸ ماه اینجاست نمی داند برای چه اینجاست و کجاست؟ آنقدر او را نگه می دارم تا بفهمد کجاست.!

آکام نیوز: آقای امیر سعیدزاده معروف به سعید سردشتی راوی کتاب عصرهای کریسکان از اینکه برای بار دوم، وقتتان را در اختیار آکام نیوز قرار دادید و میهمان ما بودید از شما تشکر می کنیم، اگر در پایان حرف ناگفته ای باقی مانده تریبون در اختیار شماست.

امیر سعیدزاده: من فکر می کنم یکبار دیگر به خوانندگان عزیز آکام نیوز عرض کردم ما هر چه داریم از شهداست این امنیت و آسایشی که ما داریم، ماحصل خون شهداست. یقینا کسانی که در اروپا مخالف می کنند، یا در داخل مخالف هستند، بدون شک، پدران و مادران و خواهرانشان، مثل پدر و خواهر هر شهیدی، از این امنیت و آسایش بهره می برند، یک مقدار انصاف داشته باشند، این امنیت فقط برای نظامیان و وابستگان نظامی و بسیج نیست، امنیت متعلق به همه است. کورکورانه تبعید نکنند کتاب را هم بخوانند بعد تصمیم بگیرند.

اگر ناخواسته به کسی هم بی حرمتی و توهینی کرده ام، عذرخواهی می کنم.

من در ابتدای مصاحبه هم گفتم؛ هدف من بی حرمتی و مچ گیری و انتقام از کسی نیست. من به کسی بی حرمتی نمی کنم. من باز هم تکرار می کنم اگر کسی به نام کرد با مواضع من مخالفت می کند، اگر واقعا فرهنگ کردی، تاریخ کردی، پیشینیه کردی، زبان کردی و ادعای کردی این است که طرف آزادانه توهین بکند، تهدید بکند، بی احترامی بکند، اگر فرهنگ کرد بودن، با توهین و تهدید و ارعاب به دست می آید نبودنش خیلی بهتر از بودنش است.

در پایان از شما عزیزان آکام نیوز بخاطر این گفتگوی دوباره تشکر می کنم و از خوانندگان شما هم که حوصله به خرج دادند و صحبتهای ما را دیدند تشکر و قدردانی می کنم و سال نو را هم به همه شما تبریک عرض می کنم.

آکام نیوز: ما هم از شما بخاطر شرکت در این مصاحبه تشکر می کنیم و عید نوروز را به شما و خانواده محترمان تبریک عرض می کنیم.

" پایان"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا