واکنش تند حکمتیست به دستگیری سمکو بنفشی پیشمرگ کومله/ دولت اقلیم کردستان و گروهک تروریستی کومله مهتدی موظف به جوابگویی اند!

آکام نیوز: در پی دستگیری سمکو بنفشی پیشمرگ گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران، حزب حکمتیست به کومله مهتدی و دستگیری سمکو بنفشی واکنش تندی نشان داد.

به گزارش آکام نیوز، همزمان با موج گسترده محکومیت های کومله در ماجرای دستگیری سمکو بنفشی، حکمتیست – خط رسمی بشدت به بیانیه کومله و دستگیری این پیشمرگ اسیر، واکنش نشان داد.

در بیانیه حکمتیست که در زیر عینا و بدون کم و کاست ملاحظه می کنید، آمده است؛

اخیرا یکی از افراد مسلح سازمان زحمتکشان، به نام سمکو بنفشی، به ادعای پدرش علی بنفشی، در یک توطئه توسط سازمان زحمتکشان، به اتهام جاسوسی، تحویل نیروهای امنیتی دولت اقلیم کردستان داده شده و هیچ خبری از سرنوشت او در دست نیست.

در گزارش تلویزیون روداو کردستان عراق، و مصاحبه ای که توسط گزارشگر این تلویزیون با آقای علی بنفشی، پدر سمکو بنفشی، که از شهر سنندج برای پیگیری سرنوشت فرزندش به سلیمانیه رفته است، توضیح میدهد که تا این لحظه که دو هفته میگذرد، همچنان از سرنوشت فرزندش بی خبر است. میگوید که چهار روز اول بعد از حضور ایشان در سلیمانیه، مسئولین سازمان زحمتکشان به او گفته اند که فرزندش را جمهوری اسلامی دستگیر کرده است. ( ویدیوی مربوط به این گفتگو در کانال تلگرام آکام نیوز قابل مشاهده است)

آقای بنفشی توضیح میدهد که بعد از آن چهار روز، مسئولین آن سازمان به او گفته اند که فرزندش توسط نیروهای امنیتی کردستان عراق دستگیر شده است. علی بنفشی میگوید طی دو هفته گذشته در شهر سلیمانیه  پیگیر سرنوشت فرزندش شده، ولی نه از طرف سازمان زحمتکشان و نه از طرف دولت اقلیم پاسخی نگرفته است.

ایشان توضیح میدهد که از مسئول سازمان زحمتکشان خواسته است تا برای یافتن محل بازداشت فرزندش، او را در مراجعه  به ارگان های امنیتی همراهی کنند، اما فرد مسئول پاسخ داده که در صورت مراجعه، نیروهای امنیتی او را هم دستگیر میکنند. نامبرده در پایان مصاحبه مدعی میشود که پسر او در یک توطئه توسط سازمان زحمتکشان، تحویل نیروهای امنیتی کردستان عراق داده شده است. بنا به گفته گزارشگر تلویزیون روداو مراجعه وی به مقر سازمان زحمتکشان برای پیگیری قضیه، نیز بی جواب مانده است.

ادعاهای متناقض سازمان زحمتکشان مبنی بر دستگیری سمکو توسط نیروهای جمهوری اسلامی و سپس این ادعای که یکی از ارگانهای امنیتی حکومت اقلیم، در تماس مستقیم با آنها، مسئولیت بازداشت او را به عهده گرفته است و امتناع از ارائه نام ارگان و آدرس و شماره تماس آن به پدر سمکو، حاکی از این است که سازمان زحمتکشان از سرنوشت سمکو بنفشی اطلاع دارد و در هماهنگی با ارگان امنیتی دولت اقلیم، بر سر سرنوشتی که برای سمکو بنفشی رقم زده اند، تصمیم گرفته اند.

ظاهرا اتهام سمکو بنفشی جاسوسی است. در اینصورت سازمان زحمتکشان و مقامات حکومت، موظفند روشن و شفاف تمام اسناد و مدارک خود را به دادگاهی بیطرف ارائه دهند. پنهانکاری، سردواندن خانواده سمکو بنفشی، ادعاهای متناقض و ایجاد وحشت و هراس در خانواده وی اوج بی مسئولیتی سازمان زحمتکشان و دولت اقلیم است. دولت اقلیم و سازمان زحمتکشان موظف به روشن کردن پرونده سمکو بنفشی و در مقابل سرنوشت و زندگی سمکو بنفشی مسئول اند.

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

۳۰ آوریل ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا