حمله تند گروهک حکمتیست به گروهک تروریستی کومله: اردوگاه کومله مهتدی، کمپی برای خودکشی دادن پیشمرگان/ خودکشی ۱۶ پیشمرگ کومله تنها در ۲ سال

آکام نیوز: گروهک موسوم به حکمتیست – خط رسمی، در بیانیه تندی، ضمن حمله به سیاستهای گروهک تروریستی کومله، اردوگاه این گروهک را کمپی برای خودکشی دادن پیشمرگان خواند.

به گزارش آکام نیوز، در پی بروز خودکشی های متعدد پیشمرگان کومله، حزب حکمتیست – خط رسمی در بیانیه تندی به این گروهک حمله کرد.

متن کامل بیانیه حکمتیست – خط رسمی، بدون کم و کاست و عینا منتشر می شود.

“اطلاعیه دفتر کردستان: اردوگاه حزب کومله مهتدی یا کمپی برای خودکشی دادن”!

طبق گزارش “ایران وایر کردی”، به قلم آقای آلا هوشیار، دو نفر از پیشمرگان جریان عبداله مهتدی، به نام های شاهو حاتمی اهل بوکان و جهان بهزادپور اهل سردشت، هر دو بیست و شش ساله، در روز شانزدهم مهر ماه، خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده اند.

آقای آلا هوشیار، معلم کار مدیایی، که برای آموزش گروهی از افراد این جریان، به اردوگاه اینها رفته بوده است، ضمن ارائه تصویری تاسف برانگیز از شرایط روحی و روانی مسلط بر جمع هایی از این جریان، خبر خودکشی دو نفر از آنها را به اطلاع دنیای بیرون از این گروه رسانده است.

با گذشت بیش از ده روز از این ماجرای تلخ، سازمان عبدالله مهتدی در این باره سکوت اختیار کرده است.

با این حال، تکرار مکرر و پشت سرهم این واقعه در درون اردوگاه نظامی این جریان، برای هر کسی جای نگرانی و سوال است. طبق گفته های شفاهی افراد این جریان پیرامون این واقعه، گفته شده که شانزده نفر فقط در دو سال اخیر در این اردوگاه خودکشی کرده اند. از تعداد این لیست، تا این لحظه فقط اسامی هشت نفر برای ما معلوم است، که عبارتند از سید آپو حسینی اهل سقز، نینا محمدی مشهور به هیرو، شورش عزتی مشهور به شاهو، بهار محمدی اهل دیواندره، گلستان ارژنگی، وحید احسانی، جهان بهزاد پور، و شاهو حاتمی.

علاوه بر تراژدی خودکشی ها، از کسانی هم نام می برند که گویا براثر خطای خود یا اطرافیان بهنگام دستکاری سلاح به ضرب گلوله کشته شده اند. آخرین مورد گم شدن یکی از افراد مسلح زحمتکشان است که مسئولین این باند ابتدا خود را بی اطلاع از موضوع نشان می دهند و یا می گویند توسط ماموران جمهوری اسلامی ربوده شده است. با اصرار اعضای خانواده ی فرد گم شده، مسئولین  حزب کومه له ی “مهتدی”  اعتراف می کنند که  فرزندشان توسط دستگاه های امنیتی سلیمانیه دستگیر شده است. مسئولین جریان مهتدی حتی به تقاضای خانواده فرد دستگیر شده برای کمک و همراهی آنها در مراجعه به پلیس امنیتی اتحادیه میهنی سر باز می زنند و می گویند “به دلیل حساسیت کیس امنیتی این فرد، خود ما هم جرات مراجعه به ارگان های امنیتی اتحادیه میهنی را نداریم”!

سازمان زحمتکشان مهتدی همچنین نقشه حمله به اردوگاه کومه له (سازمان کردستان حکا) و تلاش برای ترور رهبران آنها به اذعان عمر ایلخانیزاده و طرح ترور شماری از کادرهای رهبری وقت “حزب حکمتیست ” که توسط یکی از مسئولین سابق زحمتکشان افشا شده است…، را در پرونده خود دارد.

جریان مهتدی تحت عنوان حزب کومه له، با منتسب کردن خود به کومه له قدیم و شخصیت هایش از جمله فواد مصطفی سلطانی، جعفر شفیعی؛ صدیق کمانگر و…؛ تلاش می کند برای خود آبرویی بخرد. اما آویزان شدن این جریان و پادویی و پشتک وارو زدن در میان احزاب کردایتی و اپوزیسیون بورژوایی سراسری و هر وقت هوا پس باشد پناه بردن به ماموران اطلاعاتی کنسولگری جمهوری اسلامی در اربیل و غیره، بیربطی مهتدی و جریانش را به مبارزه و جنبش های اجتماعی گسترده در کردستان نشان می دهد. برای مردم کردستان حزب کومه له مهتدی جز یک جریان فالانژ و توطئه گر و تبهکار بیش نیست.

ما از آغاز تشکیل جریان مهتدی و قبل از این که به روی هم حزبی های سابقش در کومه له و حکا اسلحه بکشد و یا نقشه ی ترور شخصیت های احزاب دیگر را بکشد، ماهیت این باند را معرفی کردیم. صحت ارزیابی ما از جریان مهتدی در عمل ثابت شده است. حزب مهتدی نه یک سازمان سیاسی، بلکه یک باند و فرقه ی دست راستی، فاسد و تبهکار بحال جامعه و مردم کردستان است.

از جمله ضررهای این جریان به مردم، به دام انداختن تعدادی از جوانانی است که به امید مبارزه با جمهوری اسلامی به آن می پیوندند.

جریانات و باندهای قومی ومذهبی به نام کردایتی و کرنش در مقابل دین و حکومت دینی، مضر بحال مردم و عامل تزریق سموم قوم پرستی به رگ های جامعه است. جریانی چون کومه له مهتدی و همکاران مشابه اش در مرکز همکاری احزاب کردستانی که صرفا به پول و سلاح متکی اند، در فردای خروش و خیزش های اجتماعی و جنبش طبقاتی کارگران برای سرنگونی جمهوری اسلامی، جایگاهی ندارند.

ما موظفیم ماهیت این باند و مشابه آن را مدام به مردم کردستان نشان دهیم و بخصوص جوانان مبارزی را که از جمهوری اسلامی فرار می کنند و به دنبال مفری و سازمانی برای شروع مبارزه شان هستند، از به دام جریانات قومی و مذهبی و فرقه های چون باند زحمتکشان و حزب کومه له مهتدی افتادن، برحذر داریم. برای حزب کومه له ی مهتدی، مبارزه سیاسی سهل است، بلکه تجارب روشن نشان می دهد که فضا و محیطی که این جریان به نام اردوگاه دارد، برای اعضای مسلح خود هم فضایی کاملا نا امن و خطرناک است.

حزب کومه له ی مهتدی، ابزار هیچ مبارزه ای نیست. این جریان با تمام وجود خواهان پذیرفته شدن از طرف جمهوری اسلامی است. ما مردم کردستان، جوانان و خانواده هایشان را به طرد جریانات و باندهای قومی و مذهبی و فرقه ای چون حزب مهتدی فرا می خوانیم. حزب کومه له ی مهتدی مسئولیت حفظ جان و زندگی و امنیت انسان هایی که تحت فشار فضای غیر انسانی مایوس و مستاصل می شوند و دست به خودکشی می زنند را برعهده دارد. احزاب اردوگاهی نمی توانند و نباید افرادی که تنها محل امن زندگی خود را این اردوگاه ها می دانند، نه راه پس دارند و نه راه پیش، به گروگان بگیرند.

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)

۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰-  ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا