حمله شدیدالحن خالد علی پناه پیشمرگ قدیمی کومله و عضو گردان شوان به سرکردگان کومله: روزی مردم کردستان سرکردگان کومله را محاکمه خواهند کرد/ رهبران کومله و در راس آنها ابراهیم علیزاده باعث مرگ ۶۸ پیشمرگ گردان شوان شدند

آکام نیوز: خالد علی پناه از پیشمرگان قدیمی گروهک تروریستی کومله و از اعضای گردان شوان کومله بود، شخصی که از نزدیک در جریان ماجرای کشته شدن ۶۸ پیشمرگ گردان شوان قرار دارد.

به گزارش آکام نیوز، اخیرا به مناسبت سالگرد کشته شدن پیشمرگان گردان شوان کومله، خالد علی پناه در یک لایو ۴ ساعت و نیمی که در صفحه فیسبوک چیانیوز(صفحه ای که به تازگی برای انتقاد از گروهک تروریستی کومله تاسیس شده است)، پخش شد، به شدت به سرکردگان کومله حمله کرد و خطاب به آنها گفت؛ بخاطر کشته شدن تک تک پیشمرگان گردان شوان، روزی مردم کردستان شما را محاکمه خواهند کرد، فکر نکنید مردم کردستان به خاطر گذر زمان آن واقعه را فراموش کرده اند، نه! مردم کردستان فراموش نکرده اند و روزی باید جواب مردم کردستان را بدهید.

افشاگری های خالد علی پناه که لرزه بر پیکر کومله و سرکردگان این گروهک انداخته است، بارها اعلام کرده که بخاطر افشاگری هایی که انجام می دهد سرکردگان کومله او را ترور شخصیتی کرده و منتسب به جمهوری اسلامی ایران می کنند.

خالد علی پناه حتی در این لایو اظهار کرد؛

سرکردگان کومله حتی نمی دانند اعضای گردان شوان چند نفر بودند! آنها همه جا می گویند ۷۲ نفر از اعضای گردان شوان کشته شدند! در حالیکه اعضای گردان شوان ۶۸ نفر بودند!

خالد علی پناه ضمن متهم کردن سرکردگان کومله به ندانم کردی و اتخاذ سیاستهایی که باعث مرگ ۶۸ پیشمرگ گردان شوان شد اظهار کرد؛

درست است که جمهوری اسلامی گردان شوان را نابود کرد اما مسئول مستقیم مرگ تک تک اعضای گردان شوان کمیته مرکزی و دفتر سیاسی کومله بود، اختیار این گردان در دست شوکی(فرمانده گردان شوان) نبود بلکه در دست کمیته مرکزی بود و آنها بودند که گردان شوان را به “بیاره” جایی که آدم زندگی نمی کرد فرستادند، این منطقه محل استقرار دو نیروی دولت بعث عراق و جمهوری اسلامی ایران بود و کمیته مرکزی این را می دانستند اما فقط بخاطر رقابت با حزب دمکرات و اینکه بگویند ما هم اینجا هستیم این گردان را به آغوش مرگ فرستادند.

پیشمرگ سابق گردان شوان در ادامه کومله را به دروغگویی و جعل تاریخ و حقیقت نیز متهم کرد و اظهار کرد؛

سرکردگان کومله به دروغ می گویند، گردان شوان بمباران شیمیایی هم شده بودند، در حالیکه مرگ آنها هیچ ربطی به بمباران شیمیایی حلبچه نداشت و آنها به این خاطر این دروغ ها را می بافند تا به نام حلبچه، و به نام پیشمرگان این گردان از حکومت اقلیم و سازمان های بین المللی پول بگیرند.

فرمانده نظامی دهه ۶۰ کومله در ادامه خواستار استعفا و عذرخواهی سرکردگان کومله شد و بار دیگر هشدار داد؛

خون تک تک پیشمرگان گردان شوان دامان آنها را خواهد گرفت، خون تک تک پیشمرگان گردان ۲۲ ارومیه و گردان دالاهو دامان آنها را خواهد گرفت و تا روزی که زنده باشم از بیان حقایق دست برنخواهم داشت.

علی پناه در ادامه سرکردگان کومله را عامل قربانی شدن صدها پیشمرگ کومله معرفی کرد و اعلام داشت؛

شما هر ساله برای کشته شدگان گردان شوان مراسم برگزار می کنید به نام آنها برای خود پول و امکانات می گیرید اما حاضر نیستید حقایق را به مردم بگویید، دلیل این پنهان کاری های شما چیست؟ چرا اجازه ندادید گردان شوان از مهلکه فرار کنند؟ چرا به آنها امید واهی دادید و گفتید برایتان با قایق نیروی کمکی می فرستیم؟!

شایان ذکر است در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفندماه سال ۱۳۶۶، ۶۸ پیشمرگ گروهک تروریستی کومله که در گردان شوان سازماندهی شده بودند به محاصره نیروهای جمهوری اسلامی ایران در آمدند و در عرض کمتر از ۱ ساعت اکثر آنها کشته شدند و ۱۲ نفر نیز به اسارت رزمندگان درآمدند، این ۱۲ نفر نیز پس از محاکمه در شهریورماه سال ۱۳۶۷ اعدام شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا