تاکید معاون اول رئیس مجلس عراق برمخالفت خود با حضور هرگونه نیروی نظامی در عراق برای تجاوز به کشورهای همسایه

آکام نیوز: معاون اول رئیس مجلس عراق بر مخالفت خود  با حضور  هرگونه نیروی نظامی درخاک عراق برای تجاوز به خاک کشورهای  همسایه تاکید  کرد.

به گزارش آکام نیوز، دفتر حاکم الزاملی در بیانیه ای اعلام کرد : نایب رئیس اول مجلس نمایندگان  امروز ریاست نشست  فراگیری را  با حضور  شاخوان عبدالله ، نایب رئیس دیگر مجلس و حسن العذاری ، رئیس فراکسیون جریان صدر و عضوکمیسیون روابط خارجی ودیگر اعضاء کمسیون روابط خارجی و دیگرنمایندگان مجلس و همچنین فؤاد حسین ، وزیر امور خارجه عراق و تعدادی از کارمندان این وزارتخانه برعهده گرفت .

این بیانیه حاکی است که در این نشست در خصوص پیامدهای عملیات نظامی  اخیر ترکیه در خاک عراق و نقض مکرر تمامیت ارضی عراق  از سوی  ایران بحث و تبادل نظر شد.

براساس این بیانیه ، حاکم الزاملی در سخنانی در این نشست ، گفت: این  نشست به درخواست شیخ حسن العذاری ،رئیس فراکسیون جریان صدر در مجلس عراق  با امضای بیش از ۵۰  نماینده برگزار شده است که  نشان می دهد زبان جنگ و تجاوز به مرزها ، دیگر برای مردم منطقه سودی ندارد  و آن ها  با جنگ ها و کشمکش ها مخالفند و  به دنبال برقراری ثبات و رفاه  و همکاری که به منافع مشترکشان  خدمت می کند ، هستند.

در این بیانیه آمده است که حسن العذاری ، رئیس فراکسیون جریان صدر در مجلس عراق نیز  به نوبه در سخنانی خواستار انجام اقدامات امنیتی و دیپلماتیک  برای جلوگیری از  تکرار تجاوز و نقض حاکمیت عراق و پناه بردن  به شورای امنیت سازمان ملل متحد  و اتحادیه عرب برای اتخاذ مواضع یکپارچه در برابر این تجاوزات شد.

شایان ذکر است گروهکهای کرد ضد انقلاب مستقر در خاک عراق بارها از خاک این کشور برای حملات تروریستی بر علیه ایران استفاده کرده اند و این بار نیز مسئولان عالی رتبه عراقی بر این مسئله که گروهکهای ضد انقلاب حق ندارند از خاک عراق برای تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا