شکایت رسمی خانواده فریب خوردگان عضو گروهکهای تروریست کومله، دمکرات و حزب آزادی کردستان از دولت اقلیم کردستان و واکنش رسمی سخنگوی وزارت امور خارجه

آکام نیوز: تعداد زیادی از خانواده فریب خوردگان عضو در گروهکهای تروریست و تجزیه طلب کومله، دمکرات و حزب آزادی کردستان، از دولت اقلیم کردستان عراق بخاطر بی توجهی به درخواست آنها در استرداد فرزندانشان به کشور شکایت کرده اند.

به گزارش آکام نیوز، موضوع دادخواهی این خانواده ها به وزارت امور خارجه کشورمان نیز رسید و در نشست خبری امروز وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پاسخ این مطالبه داده شد.

سعید خطیب زاده در همین ارتباط اظهار داشت؛ “وضعیت فرزندان گم شده خانواده های کُرد ایرانی باید روشن شود”

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال یک خبرنگار، درباره بی‌اطلاعی برخی از خانواده‌های کرد از سرنوشت فرزندانشان که در اختیار گروه های شبه نظامی در اقلیم کردستان هستند، گفت:‌ متأسفانه برای پیگیری این موضوع همکاری درستی از سوی عراق انجام نشده است. دولت عراق مسئولیت دارد و ایران از تمام توان خود برای تعیین سرنوشت این افراد استفاده می‌کند. وضعیت این گمشدگان باید به سرعت مشخص شود.

شایان ذکر است گروهکهای تروریست کردی جوانان را از طریق فضای مجازی فریب داده و به منظور جذب آنها این افراد را به کردستان عراق می کشانند و پس از اطلاع خانواده ها و مراجعت آنها برای بازگرداندن فرزندانشان با رفتارهای زننده و هتک حرمت سرکردگان گروهکهای تروریست کردی روبرو می شوند و حتی اجازه ملاقات هم به آنها داده نمی شود.

اوج این برخوردها در گروهکهای تروریستی حزب آزادی کردستان و کومله اتفاق افتاده است، بطوریکه در حزب منحله آزادی کردستان فریب خوردگان تا ۷ سال باید بصورت اجباری به این گروهک خدمت کنند و حق بازگشت ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا