بکار گیری کودک سرباز در گروهک تروریستی کومله+ تصاویر اختصاصی آکام نیوز از کودک سربازان در کومله برای اولین بار

آکام نیوز: استفاده نظامی از کودکان در گروهک های تروریست کردی مسبوق به سابقه است.

به گزارش آکام نیوز، استفاده نظامی از کودکان در گروهک تروریستی کومله از زمان تاسیس کومله در سال ۱۳۵۷ تا به امروز ادامه دارد.

استفاده نظامی از کودکان، در قالب‌های به‌کارگیری کودکان به عنوان کودک-سرباز در جنگ،( اعزام به داخل کشور در قالب تیم های ترور)، استفاده از کودکان، در فعالیت‌های تشکیلاتی در اردوگاه ها مانند نگهبانی، جاسوسی و بردگی جنسی و در نهایت استفاده از کودکان برای پروپاگاندا در جنگ نظامی و تبلیغاتی، در گروهک تروریستی کومله به کرات انجام می شود.

در طول فعالیت گروهک تروریستی کومله، در بسیاری از جنگ ها، به صورت گسترده از کودکان برای مقاصد نظامی و حتی برای بازکردن میادین مین، استفاده شده است.

هرچند که بیشتر این کودکان در سنین ۱۴ تا ۱۹ سالگی به اجبار به شمال عراق برده نشدند اما از اظهارات تسلیمی ها می‌توان دریافت که سران گروهک تروریستی کومله، در یک فرایند پیچیده شستشوی مغزی و فریب این کودکان را مجاب به رفتن به شمال عراق و ملحق شدن به کومله می کنند.

کادرها و پیشمرگان کومله، به فرزندان خود در اردوگاه ها لباس پیشمرگی می پوشانند و به آنها اسلحه می دهند و این تصاویر و فیلم ها را در فضای مجازی منتشر می کنند تا کودکان را فریب داده و به شمال عراق بکشانند.

به این کودکان به محض پا گذاشتن به اردوگاه های کومله در عراق لباس نظامی بر تن می کنند و سلاح به دستشان می دهند، بدین ترتیب، کودک سربازی نه تنها در کومله رواج دارد، بلکه سران تشکیلات آن را از افتخارات خود به حساب می‌آورند و فیلم‌های رزم و آموزش نظامی کودک سربازان، آشکارا در رسانه هایشان جهت تبلیغات پخش می شود.

تصاویری که ملاحظه می کنید مربوط به تعدادی از همین کودک سربازانی است که زیر سن قانونی و بر خلاف اساسنامه کومله، پیشمرگ این گروهک شدند، این تصاویر اختصاصی بوده و برای اولین بار در آکام نیوز منتشر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا