واکنش جالب توجه رئوف افسایی کادر برجسته و قدیمی کومله به اتحاد: اتحادهای کومله و دمکرات، فرقی به حال مردم کردستان و کارگران نمی کند+ بازنده اصلی اتحاد دو شاخه حزب دمکرات، عبدالله مهتدی است+ مهتدی می خواست جای قاسملو را پر کند اما شکست خورد

آکام نیوز: خالد عزیزی سرکرده حزب دمکرات کردستان و مصطفی هجری سرکرده حزب منحله دمکرات کردستان ایران، پس از حدود ۱۶ سال فعالیت در دو گروهک جداگانه، عصر روز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، همبستگی دوباره‌ی خود را در قالب یک گروه سیاسی تحت عنوان “حزب دمکرات کردستان ایران” امضاء کردند.

به گزارش آکام نیوز، اعضای انشعابی این گروهک، پیش ‌از این، تحت عناوین “حزب دمکرات کردستان ایران” و ” حزب دمکرات کردستان” و با دو لوگوی جداگانه‌ . شعارهای متفاوت، فعالیت می‌کردند.

سرکردگی حزب دمکرات کردستان بر عهده خالد عزیزی بود و سرکردگی حزب دمکرات کردستان ایران نیز برعهده مصطفی هجری بود.

در پی اعلام اتحاد دو شاخه حزب دمکرات، رئوف افسایی از فرماندهان دهه ۶۰ ی گروهک تروریستی کومله، به این خبر واکنش نشان داد.

رئوف افسایی در پستی نوشت؛

حزب منحله دمکرات، یک حزب بورژوازی و غیرانقلابی است، این حزب، همان حزب دمکرات کردستان عراق محسوب می شود. به همین خاطر اتحاد های این چنینی، فرقی به حال مردم کردستان و کارگران نمی کند.

بازنده اصلی این اتحاد هم شخص عبدالله مهتدی بعنوان رقیب این گروهک در جنبش ناسیونالیزم کردی برای منصب رهبری بر مردم کردستان است.

رئوف افسایی در ادامه خطاب به سرکرده گروهک تروریستی کومله اظهار کرد؛ عبدالله مهتدی بعنوان یک کمونیست قدیمی، از گذشته خود در ابتدای دهه های ۱۹۹۰ میلادی، ابراز پشیمانی می کند.

کومله مهتدی یک جریان بی ریشه و حاشیه ای است، کومله و عبدالله مهتدی می خواستند از خلاء رهبری حزب دمکرات نهایت استفاده را بکنند و خودشان را بعنوان رهبر ناسیونالیزم کرد، مطرح کنند.

عبدالله مهتدی خیلی تلاش کرد تا جای قاسملو را پر کند اما نتوانست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا