شکست عملیات بزرگ موساد+ اعضای تیم تروریستی کومله در اصفهان، مسلح به تجهیزات پیشرفته نظامی و انفجاری بودند

آکام نیوز: نادر کیانی، خبرنگار حوزه بین الملل و امور منطقه ای طی یادداشتی در بولتن نیوز نوشت، در روزهای اخیر، مستندی از اعترافات ۴ پیاده نظام اصلی سرویس جاسوسی موساد که از پیشمرگان گروهک تروریستی کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران – شاخه عبدالله مهتدی بودند، از شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

به گزارش آکام نیوز، پیاده نظام های سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی که از قضا پیشمرگ گروهک تروریستی کومله هم هستند، در اعترافات اولیه خود به جزئیاتی از ماموریت‌شان برای انفجار در تاسیسات صنعتی اصفهان اشاره کردند.

این تیم سرتاپا مسلح کومله و موساد، در نخستین روز مردادماه سال جاری، در شهر اصفهان دستگیر شدند.

عوامل موساد که توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، دستگیر شدند، قصد داشتند تاسیسات صنعتی اصفهان را منفجر کنند. نکته مهم اما این است که پیاده نظام موساد در این عملیات چه کسانی بودند.

پژمان فاتحی، محسن مظلوم، هژیر فرامرزی و وفا آذربار(برادرزاده عبدالله آذربار مسئول نظامی و نفر دوم کومله مهتدی).

در فیلم اعترافات تروریست های بازداشت شده، جزئیاتی از ماموریت تروریستی سازمان موساد برای منفجر کردن تاسیسات صنعتی اصفهان بیان می شود.

در این مستند، ۴ تروریست اصلی کومله به صراحت به نقش خود در این عملیات اشاره کرده و از عبدالله آذربار مسئول نظامی کومله نیز بعنوان فردی که این پیشمرگان را برای ماموریت فوق سری اصفهان انتخاب کرده بود نام بردند.

به روزهای اول دستگیری این تیم بر گردیم.

اوایل مردادماه، وزارت اطلاعات در بیانیه ای اعلام کرد اعضای تیم تروریستی موساد که قصد انفجار تاسیسات صنعتی اصفهان را داشتند دستگیر شدند.

در حالیکه هنوز وزارت اطلاعات رسما نامی از کومله نبرده بود و صرفا به تیم موساد اشاره کرده بود، کومله با دستپاچگی اعلام کرد این تیم متعلق به کومله است!

عبدالله آذربار عموی وفا آذربار از دستگیرشدگان این تیم، در مصاحبه های مختلف با رسانه های اقلیم کردستان و بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال، اعلام کرد دستگیرشدگان تیم کومله بودند و ما آنها را برای ماموریت به کردستان فرستاده بودیم که در منطقه سوماوبرادوست ارومیه دستگیر شدند، این تیم مسلح هم نبودند!

ادعایی مضحک و توخالی که حتی پیشمرگان قدیمی کومله هم این ادعای واهی را نپذیرفتند که کومله تیمی را بدون سلاح به داخل کشور فرستاده باشد، کادرهای قدیمی کومله در لایوهای مختلف، به کومله حمله کردند که چرا این گروه، دستپاچه شده و در حالیکه وزارت اطلاعات هنوز نامی از کومله نبرده این گروه مسئولیت این تیم را بر عهده گرفته است.

تا اینکه ۵ مردادماه، وزارت اطلاعات در دومین بیانیه رسمی خود، اعلام کرد این تیم متعلق به گروهک تروریستی کومله بودند.

در زمان دستگیری این تیم، عبدالله مهتدی و عبدالله آذربار تلاش می کردند بگویند این افراد ربطی به موساد ندارند!

اما چرا ارتباط دستگیرشدگان با موساد را کومله باید تکذیب می کرد؟

ماجرا به تابستان سال ۱۴۰۰ برمی گردد، تل آویو.

یوسی کوهن که ۶ سال مسئول موساد بود جای خود را به داوید بارنیا داد.

داوید یک میز ایران طراحی کرده بود، بارنیا دنبال یک انفجار بزرگ در اصفهان بود و یک مرکز تاسیسات صنعتی در اصفهان به همین منظور انتخاب می شود چرا که صنعت هوایی ایران در این مرکز تامین می شود.

این مرکز چون غیرنظامی بوده و پوشش حفاظتی خاصی ندارد برای انفجار انتخاب می شود.

این مرکز به یک کارخانه مواد شیمیایی نیز نزدیک بود و موج انفحار می توانست بسیار عظیم و مرگبار باشد.

موساد دنبال حداکثر تلفات انسانی بود اما این عملیاتی تاریخی به کومله محول می شود.

در زمستان ۱۳۹۹ سلیمانیه اقلیم کردستان عراق، ۴ پیشمرگ دستگیر شده عضو رسمی کومله شده بودند.

پژمان فاتحی در اعترافات اولیه خود می گوید؛ به اردوگاه نظامی کومله می گویند کمپ اما کمپ نیست یک اردوگاه نظامی و مسلح است.

هدف کومله و موساد کشتار بزرگ در اصفهان بود. کومله پس از نابودی صدام حسین که از حامیان اصلی این گروه بود، به آغوش صهیونیست ها رفت و سالهاست صهیونیست ها و کومله با همدیگر در حال همکاری هستند.

در زمستان سال ۱۳۹۹ موساد با عبدالله مهتدی تماس گرفت و از او خواست از میان زبده ترین نیروهای این گروه ۴ نفر را انتخاب کند.

مهتدی با مشورت عبدالله آذربار نام ۴ نفر را به موساد داد.

پژمان فاتحی و وفا آذربار در اعترافات خود می گویند؛

عبدالله آذربار به ما گفت شما برای دوره ای به کرکوک می روید اما کرکوکی در کار نبود.

۴ تروریست منتخب مین گذاری علیه کولبران و مرزنشینان را نیز در سابقه خود داشتند که قربانی آن بیشتر کودکان بودند.

آموزش این افراد در یک کشور دورافتاده انجام شد، بوتسوانا آفریقا.

دوره آموزش های اولیه رانندگی، تیراندازی، کار کردن با سیستم های کامپیوتری و ارسال ایمیل، مسیریابی و فیلمبرداری مخفی و طرز استفاده از تکنولوژی های روز مثل ویندور قرمز، آموزش استفاده از موبایل ماهواره ای، تغییر اثر انگشت، گریم، آموزش تخصصی تیراندازی و… به این تیم در بوتسوانا آفریقا داده شد.دوره دوم نیز در کشور روآنادا به این افراد آموزش داده شد.

این عملیات از سوی صهیونیست ها بعنوان عملیات بزرگ نامگذاری شده بود و بسیار برای کومله و موساد مهم بود، برای همین بود که کومله با وجود آنکه وزارت اطلاعات در بیانیه اول خود نامی از این گروه نبرده بود، فورا مسئولیت تیم را بر عهده گرفت تا ذهن مردم را از اصفهان دور کرده و به سمت سوماوبرادوست ارومیه ببرد.

این در حالی بود که تیم ترور در شهر اصفهان دستگیر شده بود و سوماوبرادوست صرفا یک سناریو برای تشویش اذهان عمومی بود.

اما کومله فراموش کرده اینجا ایران است، نه کومله و نه ارباب صهیونیستی آنها هرگز حریف نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران نخواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا