وزارت بهداشت اقلیم کردستان، بطور غیرمستقیم اذعان کرد: از ۵۴ مبتلای به ایدز در اقلیم کردستان ۴۰ مورد خارجی(پیشمرگان گروهکهای کردی) هستند

آکام نیوز: روز اول دسامبر، بعنوان روز جهانی ایدز نامگذاری شده است، در این روز، در سراسر جهان، یاد افرادی که در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند گرامی داشته می شود و راهکارهایی نیز برای پیشگیری از ابتلا به ایدز و حمایت از مبتلایان، ارائه می شود.

به گزارش آکام نیوز،  به همین مناسبت، آمار ابتلا به بیماری ایدز در اقلیم کردستان اعلام شد و اقلیم کردستان اعلام کرد بیشتر مبتلایان خارجی هستند.

مقامات بهداشتی اقلیم کردستان، از انجام بیش از ۵٣٨ هزار آزمایش ابتلا به بیماری ایدز در سال ٢٠٢٢ خبر دادند که ۵۴ مورد آن مثبت بوده است.

دکتر سامان برزنجی، وزیر بهداشت اقلیم کردستان، در یک نشست رسانه‌ای، گفت که از ۵۴ مورد تایید شده، ۴٠ مورد، مبتلایان خارجی بوده و بقیه عراقی هستند.

بر اساس آمار‌های رسمی، در سال گذشته در اقلیم کردستان، ٣٠٠ هزار آزمایش ابتلا به بیماری ایدز انجام شده است.

آزمایش ابتلا به این بیماری در اقلیم کردستان، برای متقاضیان اقامت در اقلیم، کارکنان بهداشت در بانک‌های خون و پزشکان جراح، اجباری است و با هدف کاهش خطر انتشار ویروس انجام می‌شود، اما برای پیشمرگان گروهکهای تروریست کومله، دمکرات و حزب آزادی کردستان، انجام این آزمایشات اجباری نیست و متاسفانه همین مسئله باعث پنهان کاری سران گروهکهای تروریست کردی شده است.

اما اقلیم کردستان بدون نام بردن از این گروهکها، به صراحت اعلام کرد اکثریت قریب به اتفاق مبتلایان به ایدز خارجی هستند و خارجی های ساکن در اقلیم نیز اکثرا، اعضای گروهکهای کرد ایرانی هستند با این اوصاف، گزارشات پیشین آکام نیوز مبنی بر اینکه ده ها پیشمرگ گروهکها، مبتلا به ایدز بوده و این مسئله را از دیگر پیشمرگان و خانواده هایشان پنهان می کنند و همین مسئله باعث سرایت گسترده ایدز در اردوگاه ها شده، تایید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا