فوری/افشاگری روزنامه هاوولاتی اقلیم کردستان: حضور هیات بلندپایه حکومت اقلیم در اردوگاه گروهک های تروریست کردی برای خلع سلاح و تخلیه اردوگاه ها/ حکومت اقلیم گروهک های کردی را به موصل منتقل می کند/ اگر گروهکها از دستور تبعیت نکنند حکومت اقلیم به نیروی نظامی متوسل خواهد شد

آکام نیوز: روزنامه پرتیراژ هاوولاتی اقلیم کردستان عراق در گزارشی به نقل از منابع موثق دولتی از حضور هیات بلندپایه اقلیم کردستان در اردوگاه های ضد انقلاب با هدف مجاب کردن سران گروهک ها به خلع سلاح و تخلیه اردوگاه ها و مقرات، خبر داد.

به گزارش آکام نیوز، هاوولاتی در گزارشی نوشت؛ هیاتی از اقلیم کردستان عراق عازم مقرات اصلی گروهک های عضو در مرکز همکاری احزاب کردستانی(کومله و دمکرات) شده و از آنها خواسته تا مقرات و اردوگاه ها را تخلیه و سلاح هایشان را تحویل داده و به کمپ جدیدی در مرز استان موصل منتقل شوند.

پیش از این گزارش نیز آکام نیوز اعلام کرده بود که دریابان شمخانی در دیدار با مقامات عراقی و اقلیم کردستان به توافقات جدی در همین ارتباط دست پیدا کرده است.

هاوولاتی در ادامه گزارش خود نوشت؛ فشارهای ایران برای اخراج گروهک های کردی از اقلیم کردستان به فاز اجرایی رسید و سران گروهک ها حاضر به ترک اردوگاه ها نشده بودند تا اینکه اقلیم کردستان هیاتی را برای ابلاغ دستور راهی مقرات این گروهک ها کرد.

هیئت مذکور به سران گروهک ها اعلام کرده اند که اقلیم کردستان و عراق با جمهوری اسلامی در این زمینه به توافق جدی رسیده اند و باید اردوگاه ها را تحویل دهند.

هاوولاتی فاش کرد در صورت عدم تبعیت گروهک ها از این دستور، حکومت اقلیم با مشارکت دولت مرکزی عراق با توسل به نیروهای نظامی ناچار به استفاده از زور خواهند شد.

آکام نیوز بزودی جزییات بیشتری از این خبر منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا