پاسخ گروهک تروریستی کومله به دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و حکومت اقلیم برای خلع سلاح و تخلیه اردوگاه های شمال عراق

آکام نیوز: حسن رحمان پناه عضو کمیته مرکزی گروهک تروریستی کومله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران و جانشین ابراهیم علیزاده(سرکرده کومله کمونیستی)، پاسخ این گروهک را در ارتباط با درخواست هیئت امنیتی جمهوری اسلامی ایران از حکومت اقلیم برای خلع سلاح و ترک اردوگاه های شمال عراق، داد.

به گزارش آکام نیوز، روز گذشته خبر دیدار هیئت دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد حکومت اقلیم، پارتی، یکیتی و احزاب کردستان عراق منتشر شد.

در این خبر اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران آخرین اولتیماتوم خود را به اقلیم کردستان داده و از آنها خواسته این بار دیگر بطور جدی، خواسته های جمهوری اسلامی ایران را عملی نمایند.

کومله کمونیستی چند روز پس از این دیدار، پاسخ خود را به درخواست جمهوری اسلامی ایران داد.

در بخشی از پاسخ کومله کمونیستی آمده است؛

طی ۷ ماه گذشته، رژیم ایران دشمنی خود با ما را از طریق تحت فشار قرار دادن حکومت اقلیم کردستان نشان داده است. در این مدت جمهوری اسلامی تلاش کرده است تا محدودیت‌هایی بر حضور و فعالیت احزاب سیاسی کردستان ایران در اقلیم کردستان اعمال کند. به همین منظور با حملات با موشک و درون به مکانهای استقرار احزاب سیاسی کردستان ایران و خانواده هایشان در اقلیم کردستان و نیز با فرستادن هیئت هائی جدا گانه به بغداد و به اقلیم کردستان سیاست خود را در این راستا تعقیب کرده است.

دخالت جمهوری اسلامی در امور اقلیم کردستان از راههای مختلف و از جمله نا امن کردن زندگی مردم در مرزها و موشک باران و توپ باران مقررات و مکان های استقرار احزاب کردستان ایران پدیده جدیدی نیست. سپاه پاسداران در مدت سه دهه گذشته هرچند وقت یکبار مرزهای اقلیم کردستان و مقرات احزاب سیاسی را توپ باران کرده است. البته توجیه آنهم حضور نیروهای اپوزیسیون بوده است.

جمهوری اسلامی در یکی دو ماه گذشته ماه گذشته فعالیتهای دیپلماتیک خود برای تحت فشار قرار دادن حکومت اقلیم کردستان افزایش داده است تا فعالیت های سیاسی و نظامی نیروهای اپوزیسیون در اقلیم کردستان را محدود کند. کومله به مثابه جریانی که بخشی از فعالیت هایش را در اقلیم کردستان قرار داده است، برای کاهش دادن این فشارها بر اقلیم کردستان سیاست روشن و اعلام شده ای دارد که در خطوط زیر خلاصه می شود:

اول ، اردوگاه کومله در اقلیم کردستان در همین مکان فعلی باقی بماند. اما یک اردوگاه غیرنظامی باشد. اردوگاه محل زندگی خانواده هایی خواهد بود که به دلایل سیاسی به ناچار از ایران خارج شده اند و به اقلیم کردستان و به ما پناه آورده اند. در این محل خدمات پزشکی و درمانی و زیستی به افراد و خانواده های ساکن آن و البته به به مردم محلی هم ارائه داده می شود. زندگی و آموزش کودکان سازمان داده می شود. اردوگاه‌ مکانی خواهند بود که در آنها فعالیت های فرهنگی و مدنی برای دلپذیر کردن زندگی ساکنان آن در جریان خواهد بود. حکومت اقلیم کردستان به عنوان یک وظیفه اخلاقی و سیاسی ضروری است که زندگی و امنیت ساکنان آنرا تامین کند و اجازه ندهد که مورد تهاجم جمهوری اسلامی قرار بگیرند.

دوم، ما به روشنی گفته ایم به مثابه یک حزب سیاسی بازوی مسلح خود را از دست نخواهیم داد و هیچ قراری در مورد خلع سلاح را نمی پذیریم. در عراق و بویژه دراقلیم کردستان احزاب سیاسی مسلح هستند، عشایر مسلح هستند، حشد شعبی در بغل دست ما متشکل از چندین گروه مختلف هر کدام وابسته به جهتی مسلح هستند، داعش هنوز وجود دارد، حتی مردم محلی هم بیشترشان مسلح هستند. در چنین شرایطی نمی توان ما را از داشتن اسلحه برای دفاع از خودمان محروم کرد.

سوم، نیروی پیشمرگ کومله بدون اینکه هیچ مسئولیتی بر دوش حکومت اقلیم کردستان قرار دهد، خود را حفظ خواهد کرد و اینکار غیرممکن نیست. بدون شک بخش مسلح تشکیلات ما خود را با شرایط جدید تطبیق خواهد داد.

با این اوصاف، کومله کمونیستی رسما اعلام کرد نه خلع سلاح را می پذیرد و نه اردوگاه ها را ترک خواهد کرد.

شنیده ها حاکی از آن است که حکومت اقلیم به جمهوری اسلامی چراغ سبز نشان داده که در صورت سرپیچی گروهک ها از این دستور، ایران می تواند وارد عمل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا