دکتر برهم صالح در دیدار با علی شمخانی؛ اجازه نمی دهیم از خاک عراق بر علیه ایران استفاده شود

آکام نیوز: دکتر برهم احمد صالح رئیس جمهور عراق که برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده بود بعد از دیدار با مقامات بلندپایه کشورمان، با دریابان علی شمخانی نیز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آکام نیوز، دکتر برهم احمد صالح رئیس جمهور عراق در دیدار با علی شمخانی بر اهمیت روابط فی مابین تاکید کرد.

دکتر برهم صالح نیم نگاهی نیز به فعالیتهای اخیر کومله و دمکرات در خاک کردستان عراق داشت و در همین ارتباط ضمن رد هرگونه فعالیت مسلحانه این احزاب تجزیه طلب، در خصوص فعالیت آنها بر علیه ایران گفت؛

به هیچ وجه راضی نخواهیم بود از خاک کشور عراق برای لطمه زدن به منافع ایران استفاده شود و اجازه این کار را نیز به این احزاب نخواهیم داد.

دکتر برهم صالح جمهوری اسلامی ایران را دوست و یارو یاور مردم عراق خواند و از کمک های جمهوری اسلامی ایران در زمان رژیم بعث عراق به کردهای عراق تقدیر و تشکر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در این دیدار خطاب به رئیس جمهور عراق اظهار داشت؛ طرح های برخی از کشورهای منطقه و بالاخص آمریکا برای برهم زدن روابط دوستانه به جایی نخواهد برد.

نکته قابل تامل اینکه برخی سایتهای پارتی از جمله باس نیوز در انعکاس اخبار دیدارهای دکتر برهم احمد صالح رئیس جمهور عراق از ایران حاضر نشدند از عبارت رئیس جمهور عراق استفاده کنند و تنها به ذکر نام برهم صالح اشاره کردند و سایتهای کومله و دمکرات نیز حاضر به انتشار سخنان رئیس جمهور کرد زبان عراق در مورد فعالیت های خودشان نشدند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا