محسن رضایی از سفر رئیس میز عملیات ویژه سیا،با رئیس دفتر پسر صدام حسین،به اربیل درباره اغتشاشات ایران پرده برداشت

آکام نیوز:دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:رئیس میز عملیات ویژه سیا در اربیل عراق با رئیس دفتر پسر صدام و همچنین نماینده‌ای از عربستان،بارزانی‌ها و منافقین این اتفاقات را برنامه‌ریزی کردند .

به گزارش آکام نیوز،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (شنبه ۱۶ دی) در نشست خبری بعد از برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پشت صحنه اغتشاشات اخیر گفت:چند ماه پیش رئیس میز عملیات ویژه سیا در اربیل عراق با رئیس دفتر پسر صدام و هانی التلفا برادر زن صدام و همچنین نماینده‌ای از عربستان،بارزانی‌ها و منافقین تشکیل شد و این اتفاقات را برنامه‌ریزی کردند .

وی افزود:عملیات آنها از از اواخر آذر با استفاده از فضای مجازی شروع شد و در دی و بهمن ماه ادامه پیدا کرد که نام این عملیات همگرایی نتیجه‌بخش بود .

رضایی تصریح کرد:آنها این عملیات را مرحله‌بندی کردند. مرحله اول به دنبال این بودند که اکثر شهرها از کنترل نظام خارج شود تا در مرحله دوم با وارد کردن اسلحه و کشتن تعدادی از مردم، آمریکا بتواند شورای امنیت سازمان ملل را مجاب کند تا مصوبه‌ای حقوق بشری برای افزودن تحریم‌ها علیه ایران تصویب کند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قرار بر این بود در مرحله دوم این عملیات، منافقین وارد کشور شوند تا اوضاع کشور را آشوب‌زده‌تر کنند .

رضایی در مورد بحث‌های صورت گرفته در مجمع درباره حوادث اخیر گفت: دبیرخانه شورای امنیت ملی گزارش خوبی در رابطه با اغتشاشات صورت گرفته ارائه داد لذا کمیسیون امنیت دفاعی و اقتصادی مجمع در مورد نارضایتی‌های اقتصادی و سوء استفاده دشمنان از این نارضایتی و نقشی که مجمع می‌تواند داشته باشد بحث و گفت‌وگو کنند. دولت، مجلس و قوه قضائیه باید به دنبال حل نارضایتی‌ها و سوء‌استفاده دشمنان باشند .

وی افزود: این اولین باری نیست که دشمنان از اعتراضات مردم سوء استفاده می‌کنند زیرا جمهوری اسلامی و انقلاب ملت برای آمریکا گران تمام شده است. لذا به دنبال زمینه‌هایی در داخل و خارج هستند تا از آن استفاده کنند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جمهوری اسلامی ثمره مبارزه صدساله ملت از مشروطه و ملی شدن صنعت نفت تا ۱۵ خرداد است به همین خاطر است که مردم در ۲۲ بهمن ۵۷ به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی می‌خواهند نه سلطنت، استقلال و آزادی می‌خواهند نه وابستگی و استبداد .

رضایی گفت: از ۲۲ بهمن ۵۷ تا الان با گذشت ۴۰ سال همان‌هایی که از ملت سیلی خوردند یعنی سلطنت‌طلبان آمریکا، اسرائیل و منافقین، همچنین صدام و عربستان دور هم جمع شدند تا علیه کشور توطئه کنند. در سال ۵۹ گروهی از این دشمنان در بغداد دور هم جمع شدند که از رژیم شاه تیمسار اویسی در آن جلسه حضور داشت. آنها به دنبال این بودند که اول کودتا کنند و کودتا هم کردند و در مرداد ۵۹ شکست خوردند و در شهریور 59 جنگ علیه ملت ایران را آغاز کردند. بعد از جنگ هم آنها آرام نشدند و بعد از دو دهه دوباره توطئه‌های خود را با تحریم ایران ادامه دادند که مسئولان با بردباری به نتیجه‌ای به نام برجام رسیدند .

وی افزود: برجام که با گفت‌وگو با دشمنان و تایید چارچوب‌ها و شروط مقام معظم رهبری به نتیجه رسید اما ترامپ آمده و به دنبال این است که تحریم‌ها را افزایش دهد و برجام را نقض کند. دشمنان به دنبال این هستند که نشان دهند مردم از نظام خسته شده و نظام را براندازی کنند به همین دلیل اتفاقات اخیر را با محوریت سلطنت‌طلبان، منافقین و آمریکا برنامه ریزی کردند تا با سوار شدن بر موج اتفاقات بوجود آمده به هدف خود برسند. حتی اگر نتوانند جمهوری اسلامی را براندازی کنند با کشته‌هایی که در این اغتشاشات داده شد یک یا دو تحریم سنگین علیه ایران تصویب کنند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان به دنبال این بودند که میان جناح‌های داخلی اختلاف بیندازند تا اغتشاشات اخیر را به گردن یکدیگر انداخته اما خوشبختانه یک اجماع سیاسی میان جناح‌های مختلف نسبت به این اغتشاشات بوجود آمد و اولین خواست دشمنان شکست خورد .

رضایی افزود: دومین خواست آنها این بود که معترضان با تخریب اموال عمومی، تخریب ها را گسترش دهند اما مردمی که به حق دنبال مطالبات اقتصادی خود بودند صف خود را از ضد انقلاب جدا کرده و همین باعث شد که دومین خواست آنها نیز باطل شود. مسئله سوم اختلافی بود که بین سلطنت‌طلبان و منافقین افتاد.

وقتی منافقین دیدند که از روزهای دوم و سوم که شعارهای سلطنت‌طلب‌ها بر آنها غلبه پیدا کرده در ۹ دی به دنبال افزایش خشونت‌ها بودند که این کار را از طریق فضای مجازی انجام گرفت اما خوشبختانه با شناسایی سرشاخه‌های منافقین در همین مرحله اول یک سیلی محکمی به دشمنان زده شد که این اطلاعات و گزارش‌ها را مسئولان امنیتی و اطلاعاتی در فرصت مناسب به مردم ارائه می‌دهند .

وی گفت:در این جلسه بر وحدت مسئولان تاکید شد همچنین به این موضوع که باید به مشکلات مردم رسیدگی شود تا مردم تغییر را در زندگی خود را حس کنند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:‌ رسانه‌ها از جمله صدا و سیما که بازوی پرتوان ملت هستند باید کمک کنند تا در این جنگ رسانه‌ای که آمریکا و عربستان شروع کرده‌اند پیروز شویم و همچنین اطلاع‌رسانی کنند که هدف نهایی آمریکا  این است که جمهوری اسلامی تضعیف شده و تحریم‌ها را علیه آن افزایش دهند .

رضایی درباره پاسخ دولت نسبت به این اتفاقات به آمریکا اظهار داشت: دولت باید یک شکایت جدی همراه با اسناد موجود  مبنی بر این‌که آمریکا و کشورهای دیگر در اغتشاشات اخیر حضور داشته‌اند، را تدوین کند. لذا از این به بعد رفتار ما با آمریکا تغییر خواهد کرد و نسبت به آنها مقابله به مثل می‌کنیم .

www.akamnews.net

telegram.me/akamnews                   آکام نیوز را در کانال خبری تلگرام نیز دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا