حمله تند کادرهای قدیمی گروهک کومله به عبدالله مهتدی و عمر ایلخانی زاده/ هیئت حقیقت یاب یا هیئت مخفی کردن حقایق؟!+ ۱۰ ماه سکوت در برابر جنایت!/ قاتل هیوا صادقی و سامان ابراهیمی عبدالله مهتدی و عمر ایلخانی زاده هستند

آکام نیوز: با وجود گذشت ۱۰ ماه از قتل دو پیشمرگ کومله زحمتکشان کردستان به نام های هیوا صادقی و سامان ابراهیمی توسط نیروهای عبدالله مهتدی، خبری از دستگیری قاتل و یا قاتلین این ۲ و محکومیت کومله مهتدی نیست!

به گزارش آکام نیوز، همین مسئله با واکنش تند کادرهای قدیمی کومله روبرو شد.

در بیانیه ای که تعدادی از پیشمرگان و کادرهای قدیمی کومله منتشر کرده اند آمده است؛

“هیئت حقیقت یاب یا هیئت پنهان کردن حقیقت؟!”

(۱۰ ماه سکوت در برابر یک جنایت)

امروز ۱۰ ماه از قتل دو پیشمرگ کومله زحمتکشان کردستان(هیوا صادقی و سامان ابراهیمی) که در زمان حمله نیروهای نظامی کومله مهتدی به اردوگاه کومله زحمتکشان به قتل رسیدند می گذرد.

در زمان خاکسپاری این دو پیشمرگ، دبیرکل کومله زحمتکشان، وعده داد که قاتلان و مسئولین این جنایت را معرفی خواهد کرد اما تا این لحظه به این وعده عمل نشده است. از سویی دیگر، عبدالله مهتدی، دبیرکل جریان مهاجم، بعد از ۲ هفته سکوت، اعلام کرد که هیئت حقیقت یابی را تشکیل داده است اما گویا این هیئت، هیئت مخفی کردن حقیقت است و کار این هیئت، پنهان کردن حقایق است.

این جنایت نباید به فراموشی سپرده شود، نه به این خاطر که خون این ۲ پیشمرگ از خون ۷۰۰ پیشمرگی که در جنگ خودکشی بین کومله و دمکرات کشته شدند، رنگین تر و باارزش تر است، بلکه به این دلایل نباید این مسئله پشت گوش انداخته شود.

۱-مشخص شد که این پروپاگاندای احزاب که گویا آماده هستند برای حل اختلافات و مشکلات در بین خودشان، دست به اسلحه نبرند، به طور کامل دروغ است و قابل باور نیست.

۲- این ادعا که گفته شده گویا آماده هستند متهمان و مجرمان را به مردم معرفی کرده و آنها را مجازات کنند بطور کامل بی اساس است و ۱۰ ماه سکوت، نشان داد که این ادعا هم دروغ محض است.

به همین خاطر تداوم بررسی این پرونده، مجازات مجرمان و از همه مهم تر پیدا کردن مکانیزم جلوگیری از جنایت های این چنینی، بسیار مهم است.

روشن نیست چرا در طول این ۱۰ ماه، دبیرکل کومله زحمتکشان کردستان(رضا کعبی) طبق قولی که داده بود، هیچ کاری نکرده و قاتلان این ۲ پیشمرگ حزبش را به مردم معرفی نکرده تا به سزای اعمالشان برسند.

واضح و مبرهن است حمله نیروهای پیشمرگ یک حزب کردستانی(کومله مهتدی) به اردوگاه و مقر یک حزب دیگر( کومله زحمتکشان کردستان)، بدون دستور دبیرکل و معاون او که فرمانده کل نیروهای پیشمرگ این حزب هستند ممکن نیست و تا روشن شدن جزییات این پرونده و معرفی قاتل و یا قاتلان این ۲ پیشمرگ، دبیرکل و معاون دبیرکل حزب کومله، عبدالله مهتدی و عمر ایلخانی زاده، قاتلان این ۲ پیشمرگ هستند.

مردم کردستان و خانواده این دو پیشمرگ، در انتظار گزارش جزییات این جنایت هستند و هر چه شما خودتان را به آن راه بزنید، نتیجه این جنایت پاک نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا