دولت انگلیس، مهاجران غیرقانونی ایرانی را به روآندا می فرستد

آکام نیوز: دولت انگلیس اعلام کرد نخستین گروه از مهاجران غیرقانونی را که قرار است به رواندا فرستاده شوند را بازداشت کرده است.

به گزارش آکام نیوز، وزارت کشور انگلیس برای اجرای توافق انتقال پناهجویان به رواندا، مراکز بازداشت خود را به بیش از ۲۲۰۰ مرکز گسترش داده و ۲۰۰ نیروی جدید تربیت و استخدام کرده است.

بریتانیا در همین راستا ایمیلی برای مهاجران ارسال کرده است، طبق اعلام اسکای نیوز، بریتانیا چند ایمیل نیز برای برخی ایرانیان فرستاده و مهاجران غیرقانونی ایرانی نیز به شهرهای کوچک انگلیس فرار کرده و در مکان هایی مخفی شده اند.

در برخی نشریات بریتانیا به این مسئله اشاره شده که رواندا با جمهوری اسلامی ایران رابطه خوبی دارد و دولت انگلیس نیز که به دنبال بهبود رابطه با کشورهایی است که با آنها چالش دارد، قصد دارد با این اقدام، مهاجران غیرقانونی ایرانی را به کشوری که با ایران رابطه خوبی دارد بفرستد تا از این طریق روابط خود را با کشورمان بهبود ببخشد.

در انگلیس مهاجران غیرقانونی زیادی بصورت پنهانی زندگی می کنند که تعدادی از آنها هم ایرانی هستند.

گفته می شود اسامی برخی مهاجران غیرقانونی ایرانی ساکن در انگلیس در برخی رسانه های این کشور هم منتشر شده است.

رسانه های انگلیسی توجه زیادی به مهاجران غیرقانونی ایرانی دارند چرا که این رسانه ها بر این باورند که حاکمیت ایران قوی تر از کشورهایی همچون افغانستان، عراق و سوریه است و دولت انگلیس نیز قصد ندارد تا با حضور این مهاجران، در روابطش با جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا