افزایش اختلافات درون گروهی در کومله کمونیستی در آستانه نزدیکی به کنگره ۱۳

آکام نیوز/اختصاصی: در آستانه برگزاری کنگره سیزدهم گروهک کومله کمونیستی، اختلافات درون گروهی بین سرکردگان کومله کمونیستی و عادل الیاسی افزایش یافته که در این راستا ابراهیم علیزاده سعی در متقاعد نمودن طیف مخالف برای برگزاری مسالمت آمیز کنگره را دارد.

به گزارش آکام نیوز،با توجه به این اختلافات، کومله کمونیستی با بحرانی جدی روبرو شده و دو طیف علیزاده و الیاسی، شدیدا با یکدیگر درگیر هستند و طیف عادل الیاسی، سعی دارند تا اساسنامه کومله کمونیستی، را تغییر دهند که ابراهیم علیزاده سرکرده کومله کمونیستی، شدیدا با این مسئله به علت احتمال تضعیف جایگاه خود مخالف است.

در اساسنامه کنونی به غیر از مسئله مالی که کومله به مثابه سازمان کردستان حزب کمونیست ایران دارای حقوق ویژه ای است در باقی موارد و تصمیمات در سطح کومله کمونیستی بوده و اگر بخواهند در سرنوشت کومله سهیم باشند باید حتما عضو حزب کمونیست ایران باشند(مانند شرکت در کنگره تحت هر نامی)!

افراد تحت رهبری عادل الیاسی و جمال بزرگپور که فعلا نیز با کمیته مرکزی کنونی مشکل و اختلافات جدی دارند اما به علت انشعاب و انقلاب به اصطلاح ژینا، فعلا سکوت کرده بودند، خواستار تغییر اساسنامه و جدایی تشکیلات گروهک کومله از حزب کمونیست ایران هستند، به این معنی که کومله باید کاملا مستقل عضوگیری کند و در همه امور و تصمیم گیری ها نیز مستقل عمل کند.

در این راستا کمیسیونی را برگزار و در اولین جلسه تصمیم گرفته شد که حل این مسئله را به ابراهیم علیزاده و عادل الیاسی واگذار نمایند تا آنها نیز با یکدلی اقدام به برگزاری کنگره ۱۳ کومله کمونیستی کنند، با این توضیح که در این مسئله هم اختلافات بین ابراهیم علیزاده و عادل الیاسی افزایش یافته است.

ابراهیم علیزاده در تلاش است تا آنها را متقاعد کند که به اساسنامه دست نزنند و تنها مقدار کمی اختیارات کومله را در امور کردستان ایران افزایش دهند، اما طیف عادل الیاسی قبول نکرده و اعلام داشته اند که می توانند همانند سایر اقلیت های تشکیلاتی، در جهت سیاست های کومله کمونیستی فعالیت نمایند که با توجه به این موضوع، ابراهیم علیزاده نگران است با ترکیب ضعیفی که از همه انشعابات به جای مانده، این تشکیلات پتانسیل قبول اقلیت دیگری را با همان مشکل قدیمی یعنی حزب کمونیست ایران را نداشته باشد، اما مقرر گردید که این مسئله در پلنوم مطرح گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا