جبار یاور اعتراف کرد: نیروهای حسین یزدان پناه تحت امر وزارت داخله اقلیم کردستان هستند/ وجود گروهک های کرد ایرانی، یکی از علل عدم ارسال بودجه از بغداد است

آکام نیوز: جبار یاور، دبیر سابق وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق در گفت و گوی اختصاصی با صدای آمریکا با اعلام اینکه وزارت دارایی نیز لیست اسامی و اطلاعات نیروهای ۷۰ و ۸۰ پیشمرگ را ندارد، گفت: «چند باری درخواست کردند که لیست اسامی نیروهای پیشمرگه و یگان های ۷۰ و ۸۰ به وزارت دارایی ارسال شود اما این عملی نشده است».

به گزارش آکام نیوز، جبار یاور دبیر سابق وزارت پیشمرگ گفت: «با صراحت می‌گویم که لیست اسامی و اطلاعات نیروهای ۸۰ پیشمرگ را در اختیار نداشتم، بله این حرف حقیقت دارد که لیست اسامی و اطلاعات نیروهای ۷۰ و ۸۰ نزد وزارت دارایی اقلیم هم نیست، قبل از بازنشستگی من از وزارتخانه، چند باری درخواست شده بود که لیست اسامی نیروهای وزارت پیشمرگ و یگانهای ۷۰ و ۸۰ به وزارت دارایی ارسال شود، اما این عملی نشد و تنها با شماره و کد آنها را ارسال می‌کردند، مثلاً می‌گفتند این تعداد فرمانده تیپ، این تعداد پیشمرگ…این تعداد… در واقع تنها شماره و کد بود و بر اساس آن شماره‌ها مبلغی برای آنها ارسال می‌شد و خودشان مستقیم حقوق را به نیروها پرداخت می‌کردند، اما ما تمام اسامی و اطلاعات لازم را هر زمانی که می‌خواستند برای آنها ارسال می‌کردیم».

جبار یاور به صراحت اذعان داشت که نیروهای حسین یزدان پناه تحت امر وزارت داخله اقلیم بوده و از بودجه شهروندان اقلیم کردستان مصرف می کنند.

دبیرکل اسبق وزارت پیشمرگ در همین ارتباط به صدای آمریکا گفت؛

دربارۀ نیروهای «روژ»  (کردهای سوریه وابسته به جریانENKS) و حزب آزادی کردستان بە ریاست حسین یزدان پناه (کردهای ایران)،باید بگویم، این دو نیرو وابستە بە وزارت داخلە اقلیم بودند. بر اساس اطلاعات ما، همراه با نیروهای زیروانی حقوق خود را دریافت می کردند، نه همراه با نیروهای وزارت پیشمرگ. به عبارتی دیگر احتمالا، یکی از علتها آن باشد که دولت مرکزی عراق مطلع شده است که افراد خارجی در صفوف این نیروها حقوق دریافت می کنند. این موضوع غیرقانونی است اما این تنها دلیل نخواهد بود.

شایان ذکر است بارها در گزارش های مختلف خبری در آکام نیوز به این مسئله اشاره شده بود که گروهک های کردی نه تنها باعث سلب آرامش شهروندان اقلیم شده اند بلکه حکومت اقلیم از بودجه ای که حق شهروندان و نیروهای نظامی این اقلیم است به آنها حقوق و مزایا پرداخت می کند و امروز صحبتهای جبار یاور مهر تایید دیگری بر صحت خبرهای آکام نیوز در همین ارتباط زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا