وقتی نماد شهید گروهک تروریستی کومله، زنده از آب در می آید/ وقتی رسانه های ضد ایرانی، طوطی وار روی یک خبر دروغ مانور می دهند؟!/ رسوایی بزرگ برای رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در ماجرای جوانی به نام آژوان کیانی!!/مرثیه سرایی کومله زحمتکشان برای جوانی که زنده است!

آکام نیوز: در یکی دو هفته گذشته، گروهک تروریستی کومله زحمتکشان کردستان که به تازگی کنگره خود را برگزار کرده و نیاز به مطرح شدن داشتند، روی یک خبر دروغ مانور زدند.

به گزارش آکام نیوز، گروهک تروریستی کومله زحمتکشان کردستان نیاز به یک شهیدسازی داشت و باید هر طور شده به این خواسته خود می رسید!

پس از پایان کنگره، پیچ های رسمی کومله زحمتکشان کردستان استارت یک خبر عجیب را زدند:

“آژوان کیانی فعال تشکیلاتی کومله در مریوان در درگیری مسلحانه با نیروهای نظامی و امنیتی شهید شد”!

یک ساعت پس از این خبر کذایی، دیگر رسانه های خارج از کشور هم طوطی وار، این دروغ را گسترش دادند.

صدای آمریکا، کردپا، آواتودی، هنگاو، هانا،ایران وایر،هرانا،حزب کمونیست ایران، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و… از جمله رسانه هایی بودند که روی این خبر دروغ مانور دادند، بی خبر از اینکه، اساسا شخصی به این نام وجود ندارد و تصاویر این جوان که نام واقعی او ابوالفضل محبوب فلاح گراکویی که کرد هم نیست، از پیچ اینستاگرام وی توسط پیشمرگ نظامی کومله ریبوار دارسیران که پشت پرده اصلی انتشار این خبر کذب بود، برداشته شده بود.

آکام نیوز برای بررسی این موضوع، با مقامات امنیتی تماس گرفت و متوجه شد که هیچ درگیری در روزی که کومله مدعی آن بوده در مریوان و حومه اتفاق نیفتاده و این خبر کذب محض است.

تا اینکه صاحب این تصاویر، ابوالفضل محبوب فلاح گراکوئی با آکام نیوز ارتباط گرفت و پرده از این اقدام ناشیانه کومله برداشت و در ویدیویی اختصاصی که برای آکام نیوز ارسال کرد اعلام کرد که وی اهل کرج است و حتی کردزبان هم نیست و از تصاویر او کومله استفاده کرده و ناچار شد که پیج اصلی خود را ببندد.

پس از افشاگری این جوان کرجی و انتشار ویدیو در آکام نیوز، چند روزی کومله در سکوت فرو رفت و پس از چند روز در اقدامی ناشیانه و عجولانه با هدف فریب دوباره افکار عمومی و القای این مسئله به نیروهای خود که ما دروغ نگفته بودیم، عکسی از یک شناسنامه با همان مشخصات جعلی منتشر کرد تا بگوید ما درست گفتیم و این شهید ما “آژوان کیانی” وجود دارد!

آکام نیوز با بررسی دقیق عکس این شناسنامه متوجه فتوشاپ بودن آن شد، کومله در اقدام ناشیانه خود، هر قسمت از شناسنامه جعلی را با فونت های مختلفی نوشته بودند، مهم ترین نکته سال قمری تولد این به اصطلاح آژوان کیانی تقلبی بود که کومله فراموش کرده بودند که سال قمری را به درستی جعل کنند و به اشتباه سال قمری را ۱۴۴۵ درج کرده بودند، یعنی آژوان کیانی ۴ ماهه هستند!!

نبود برچسب امنیتی روی شناسنامه، مخدوش بودن کد ملی روی شناسنامه، ناموجود بودن شماره شناسنامه والدین که در هیچ سامانه ثبت و احوالی وجود ندارد، از دیگر اشتباهات عجیب کومله برای سرپوش گذاشتن بر این دروغ بزرگ بود و به قول معروف آمدند ابروی طرف را درست کنند، زدند زیر چشمش را هم کور کردند!

آکام نیوز ساعاتی پس از مشخص شدن این جعل ناشیانه، تصاویر واقعی کارت ملی و شناسنامه شخص مورد نظر که مورد سو استفاده قرار گرفته بود را منتشر کرد تا جلوی انتشار هر دروغی از سوی کومله را بگیرد.

اما نکته مهم تر این است که چرا رسانه هایی که از ابتدای گزارش به نام برخی از آنها اشاره شد، بدون تحقیق و بررسی، با آبروی خود بازی کردند و در دام کومله زحمتکشان کردستان افتاده و یک شخص زنده را مرده و شهید معرفی کردند؟!

پس از اعلام این خبر دروغ از سوی کومله، بسیاری از سایت ها و کانال های تلگرامی معاند، با تکرار ادعای واهی این گروهک تروریستی، از این جوان زنده به عنوان نماد شهید کنگره کومله زحمتکشان هم نام بردند! این در حالی بود که این جوان، در فایل ویدویی که اختصاصی برای آکام نیوز ارسال کرده بود شایعه مرگ خود را تکذیب کرد.

متاسفانه در سالهای گذشته بارها شاهد این خبرهای کذب از سوی این رسانه ها بوده ایم، کشته سازی و شهیدسازی هم به یکی از ترفندهای معاندان تبدیل شده که این بار توسط یکی از جوانانی که از او شهید کومله ساخته بودند برملا و افشا شدند.

قطعا این اولین و آخرین خبر دروغ و کذبی نیست که این رسانه ها آن را منتشر و یا بازنشر می کنند که ما تنها به یک مورد آن اشاره کردیم.

اگر این رسانه ها با مخاطبین خود صادق بودند قطعا در بیانیه ای ضمن تکذیب خبر قبلی خود از این جوان و مادر او و خانواده اش عذرخواهی می کردند اما متاسفانه با وجود افشای این دروغ آشکار، خبری از عذرخواهی و تصحیح خبر دروغ قبلی از سوی این رسانه ها و خصوصا گروهک تروریستی کومله زحمتکشان کردستان نیست.

شهروندان عزیز مریوانی به راحتی می توانند به روستایی که کومله مدعی شده بود این جوان اهل آنجاست و این روستا زادگاه اوست، سفر کرده و تحقیق کنند آیا چنین شخصی وجود دارد یا خیر؟!

اگر وجود داشت آکام نیوز حاضر است از افکار عمومی عذرخواهی کند اما وجود ندارد و هرگز هم وجود نداشته است.

جوانی که نه خبری از تشییع جنازه او بوده نه قبری دارد و نه خانواده ای که در این مورد صحبت کنند؟؟!!

نکته مضحک ماجرا اینجاست که پس از افشای این دروغ بزرگ و رسوایی کم سابقه برای کومله زحمتکشان کردستان، پیچ های این گروهک، همچنان با انتشار تصاویر به سرقت رفته از پیچ این جوان، در حال ادامه مرثیه سرایی برای وی هستند و اصرار این گروهک نیز برای جمع کردن این رسوایی به این طریق از عجایبی است که فقط در کومله دیده می شود.

قضاوت با افکار عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا