۵ هزار زن سرپرست خانوار «کارآفرین» می‌شوند

به گزارش خبرنگار سلامت خلیلان فرح ناز رافع – رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در نشستی با یک بانوی هنرمند و کارآفرین با اشاره به اینکه مهم‌ترین مرحله از زنجیره اشتغال و درآمدزایی در مدل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حوزه کسب و کار خانگی و افراد آسیب پذیر تحت پوشش جمعیت هلال احمر، شناسایی و فعال‌سازی بازارهای تضمین‌ شده و باثبات برای عرضه محصولات تولیدی شان است، اظهار داشت: به این منظور ۵ هزار زن سرپرست خانوار با مشارکت سازمان‌های مسئول و خیرین داوطلب جمعیت هلال احمر کارآفرین می‌شوند.

1395082215510732391859010

رافع افزود: تشکیل کارگروه آموزش و بازاریابی و فروش را اقدامی در این راستا عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگ سازی در حوزه خوداشتغالی، تمرکز بر حرف بومی،پرهیز از تنوع در حرف پیش بینی شده، تدوین محتوای آموزشی و نیز شناسایی افراد علاقمند و توانمند و آموزش بازاریابی و مدیریت فروش از عمده اهدافی است که کارگروه های مذکور دنبال می کنند.

وی عنوان کرد: همدلی که بین تولیدکنندگان داوطلب، خیرین و زنان سرپرست خانواربه وجود آمده از یک سو و از سوی دیگر زنانی که کارآفرین شدند و خودشان دوره‌های مهارت آموزی رایگان در شعب و خانه‌های داوطلب جمعیت هلال احمر را در اختیار گرفتند، باعث شده تا گروه بسیار خوبی شکل بگیرد و ابراز امیدواری کرد که تا این طرح در تمام استان‌های اجرا شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تأکید کرد: هدف نهایی این طرح توانمندسازی افراد آسیب پذیر در زمان وقوع حوادث است تا از این طریق میزان خسارت‌های ناشی و روند بازگشت به کار و تولید حادثه دیدگان به حداقل میزان برسد.

کاهش فاصله بین تولیدات زنان سرپرست خانواده و تولیدکنندگان سرشناس

همچنین در ادامه ناهید معزز – هنرمند و کارآفرین برتر گفت: آموزشگاهی در زمینه تولید انواع محصولات هنری و آموزش انواع صنایع دستی مثل طراحی، دوخت، نقاشی و خوشنویسی و سایر هنرها داریم که در تهران و اصفهان مشغول به فعالیت است اما همیشه دغدغه این را داشتم که کارآموزان و هنرجویان پس از آموزش بازاری برای فروش محصولات خود ندارند.

وی اعلام آمادگی کرد تا زنان سرپرست خانوار معرفی شده از سوی این سازمان را که قصد کار و تولید دارند، پس از آموزش در زمینه مورد علاقه‌شان، به آنها گواهینامه معتبر آموزشی برای اشتغال و دریافت وام برای تولید و کارآفرینی ارائه کند.

این هنرمند و کارآفرین برتر یکی از ویژگی‌های دوره‌های آموزشی فوق را کاهش فاصله‌ کیفی بین تولیدات زنان سرپرست خانواده و تولیدکنندگان شاخص دانست و اضافه کرد: تأکید داریم تا با برپایی این دوره‌ها، تولیداتی که زنان سرپرست خانواده ارائه می‌کردند با محصولات تولیدکنندگان شناخته‌شده، تفاوت نداشته باشد.

معزز با اشاره به تداوم حمایت‌ها پس از پایان مرحله‌ آموزش تا رسیدن زنان سرپرست خانوار به یک شغل پایدار خاطرنشان کرد: این اتفاق باعث می‌شود تا زنان و دختران ما به معنای واقعی کلمه توانمند شوند و حتی برخی به‌عنوان کارآفرین و مدرس فرصت‌های شغلی تازه‌ای برای سایر زنان و دختران فراهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا