دادستان‌ها در چارچوب قانون به موضوع گرانی‌ها ورود کنند

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک و تهنیت میلاد مسعود امام یازدهم حضرت امام حسن عسکری (ع)، عالی ترین طریق اقتراب به ساحت حق تعالی را توسل به ائمه معصومین (ع) دانست و تصریح کرد: توسل به اهل بیت (ع) خصوصا امام حی امام عصر(عج)، بهترین طریق قرب به ساحت حق تعالی است. امیدواریم آن طلعت رشیده و غرّه حمیده، هر چه زودتر رخ بنماید و ذکر مدام ما این باشدکه «اللهم هب لنا رافته و رحمته و دعائه و خیره». از خداوند متعال می خواهیم که توسلات ما را بپذیرد و دعای خیر حضرت حجت (عج) در حق ما را مستجاب بفرماید.

نمی توان فقط در مقام گفتار و مدح، مدعی محبت اهل بیت (ع) بود

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حدیثی که از حضرت امام حسن عسکری (ع) نقل شده است که می فرمایند «شیعیان ما از آثار ما پیروی می کنند و جمیع اوامر و نواهی ما را مورد اطاعت قرار می دهند»، بر ضرورت حب حقیقی اهل بیت (ع) که همانا پیروی حقیقی از آن بزرگواران در مقام عمل است، تاکید کرد و افزود: نمی توان فقط در مقام گفتار، مدعی محبت و پیروی اهل بیت (ع) بود؛ گرچه ابراز ارادت لسانی هم درجه ای از حب اهل بیت (ع) است اما حب حقیقی آن است  که در معارف اهل بیت (ع) تامل و به آنها عمل کنیم و همانطور که فرموده اند اوامر و نواهی ایشان را اطاعت کنیم. ظاهراً در این صورت است که می توان پذیرفت مُحبّ اهل بیت (ع) گرفتار عذاب الهی نخواهد شد و البته محبت اهل بیت درجاتی دارد و استبعاد از آتش دوزخ الهی هم درجاتی. امیدواریم خداوند توفیق تبعیّت محض از اوامر و نواهی ائمه معصومین (ع) را به همه عطا کند و وجودمان سرشار از لذت اقتراب به ساحت حق تعالی از ناحیه اهل بیت (ع) شود.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با گرامیداشت ۲۷ آذر روز «وحدت حوزه و دانشگاه» و بزرگداشت یاد و خاطره دانشمند گرانقدر، شهید آیت الله دکتر مفتح، اظهار کرد: شهدا هم در زمان حیات خود منشأ آثار و برکات فراوانی بوده اند و هم نور شهادتشان در زمان ممات همواره دستگیر جامعه بوده است. بزرگانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح، علاوه بر آنکه سند افتخار ملت بصیر و بیدار ایران اسلامی هستند و مجاهدت هایشان در حافظه تاریخی جامعه ماندگار است، شهادتشان نیز سند جنایت و رسوایی غرب فریبکار است که مدام داعیه دار مقابله با تروریسم بوده اما در طول دهه های گذشته اثبات کرده که از حامیان اصلی تروریسم و خشونت در جهان به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا