مسعود بارزانی بخشی از رژیم صدام شده است!

آکام نیوز:جلال طالبانی،رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق(یکیتی) و رئیس جمهور سابق عراق،زمانی «مسعود بارزانی» را هم‌پیمان صدام و بخشی از رژیم او اعلام کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل"پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز"،این روزها که رهبران دو حزب دمکرات کردستان عراق(پارتی) و اتحادیه میهنی کردستان(یکیتی)در عراق،بر روی برگزاری همه‌پرسی جدایی از عراق توافق کرده‌اند و تلاش می‌کنند اختلافات تاریخی و قدیمی خود را کنار بگذارند،کاربران شبکه‌های اجتماعی با قرار دادن یک فایل ویدئو که زمان آن به دوره جنگ داخلی در کردستان عراق باز می‌گردد،نظر «جلال طالبانی» رئیس‌ اتحادیه میهنی و رئیس‌جمهور سابق عراق را درباره «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکراتیک کردستان یادآوری می‌کنند. 

در این فایل ویدئویی،طالبانی که این روزها برای درمان به آلمان سفر کرده،می‌گوید:من فکر می‌کنم که بارزانی دیگر بخشی از رژیم صدام شده است.

وی به طور علنی در کنار صدام می‌ایستد و صدام نیز نیروهایش را برای حمایت از او اعزام می‌کند…

رابطه بین صدام و بارزانی بسیار قوی است تا جایی که آنها همه‌جور توافقی با هم انجام داده‌اند.  

وی در ادامه می‌گوید:من معتقدم که بارزانی آماده پذیرش منطقه خودگردان برای کردها از سوی صدام است و همان‌طور که گفتم بارزانی بخشی از رژیم صدام شده است.

جنگ داخلی کردستان عراق که در فرهنگ سیاسی کردها با نام "جنگ برادرکشی" شناخته می‌شود،به درگیری نظامی میان جناح‌های سیاسی رقیب در کردستان عراق در سال‌های میانی دههٔ ۱۹۹۰ گفته‌ می‌شود که طی آن به طور عمده دو جریان حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیهٔ میهنی کردستان با یکدیگر به درگیری نظامی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا