حقیقت واقعی مردم کردستان و تبلیغات گروهکهای اپوزیسیون کردی

آکام نیوز:گروهکهای اپوزیسیون کرد خارج نشین از مشارکت مردم کردستان ناراحت هستند و خوب می دانند که این مشارکت قبل از اینکه پاسخ نه به نظام باشد پاسخ محکم و تند آری به نظام بود که می خواهند در قالب نظام جمهوری اسلامی ایران خواسته ها و مطالبات خود را پیگیری نمایند.

تیمور مصطفی ایی یکی از اعضاء حزب تجزیه طلب و تروریست دمکرات کردستان ایران اخیرا در گفتگویی با یکی از شبکه های کردی اعلام کرده است که هدف حزب آنها سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است و به همین منظور منتظر فرصت و تغییر شرایط برای مشارکت در سرنگونی هستند.

به گزارش آکام نیوز، نامبرده همچنین مشارکت اخیر مردم کردستان را در انتخابات ریاست جمهوری ۴۰ درصد دانسته و اعلام کرده است که میزان مشارکت ۷۰ درصد نبوده است.

این سخنان فی نفسه دارای اهمیت چندانی نیستند تا مورد تحلیل قرار بگیرند اما حقایقی وجود دارند که ضروری است مردم کشورمان بخوبی در جریان آن باشند.

یکی از حقیقت های اخیر کردستان همین مشارکت مردم استان کردستان و کلا مناظق کردنشین در انتخابات بود که با اراء بالا به آقای دکتر روحانی رای دادند و علیرغم طبل تحریم گروههای کردی خارج نشین اما مردم پای صندوقهای رای رفتند.اما هدف از این سخنان در این مقطع که گروههای کرد در تهران در حال رایزنی با دولت اقای روحانی برای حضور در دولت و توجه ویژه دولت به مناطق کردنشین هستند، در چیست؟

یکی از واقعیت های بسیار مهم این است که گروههای سیاسی کرد خارج نشین از مشارکت مردم کردستان ناراحت هستند و خوب می دانند که این مشارکت قبل از اینکه پاسخ نه به نظام باشد پاسخ محکم و تند آری به نظام بود که می خواهند در قالب نظام جمهوری اسلامی ایران خواسته ها و مطالبات خود را پیگیری نمایند.

مردم استان کردستان با حضور در صندوقهای رای به کسی رای دادند که مورد تایید نظام و رهبری بود و از این رو اینکه مردم کردستان با حضور خود در پای صندوقهای رای پاسخ نه به نظام دادند بیشتر شبیه جک و طنز است تا تحلیل جامعه شناختی مردم استان کردستان.

از سوی دیگر این گروهها تاکید کرده اند که برای سرنگونی نظام منتظر فرصت هستند .این سخن دقیقا این تعبیر را دارد که آنها منتظر فرمان دیگران برای آغاز عملیات و تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران می باشند.این نوع سخنان در دل خود قبل از اینکه بیانگر توان این گروهها برای حمله به کشور باشد پیامی است که نشان می دهد این گروهها تا چه اندازه با طرد شدن از سوی جامعه کردستان به کشورها و اهرمهای خارجی وابسته شده اند.

 

این گروهها خوب است بدانند که جایگاه جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه توطئه ها و تحریمها تقویت شده وامروز کسی نیست که به واقعیت و توان بالای کارت ایران در معادلات منطقه ایی اعتراف نکند.اما با علم این گروهها به این واقعیت، هدف این گروهکها از این سخنان و تبلیغات چیست؟

برای پی بردن به این سخنان و اهداف پشت پرده آن می بایستی به رایزنی گروههای کرد با تیم آقای روحانی برای توسعه کردستان اشاره کرد که یکی از این موارد سخنان امید بخش اقای روحانی بود که در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد در نهاد ریاست جمهوری از پتانسیل های اقوام و اقلیت ها استفاده خواهد کرد.از این رو این گروهها با سردادن چنین شعارهایی امیدوار هستند که دولت یازدهم را از توجه به استان کردستان دور کنند و زمینه های امنیتی شدن را در مناطق کردنشین کشور فراهم کنند.

این سخنان تحریک آمیز و اعلام سیاستهایی جدید که گویا قصد انجام عملیات مسلحانه را دارند در صحنه واقعیت عملی و امکان پذیر نیست چرا که نه این گروهها دیگر این توان را دارند و نه شرایط منطقه ایی این اجازه را به آنها می دهد و بالاتر از همه اینها شرایط کشور دیگر شرایط اول انقلاب نیست.لذا این گروهها امیدوار هستند که با امنیتی کردن فضای استان کردستان و مناطق کردنشین افکار عمومی را از توجه به توسعه استان کردستان به سوی امنیتی کردن این مناطق سوق دهند و همزمان امیدوار باشند که گروههای کرددر تهران با دست خالی به کردستان بازگردند و نتوانند حضور موفقی در دولت جدید داشته باشند.

شکی نیست که حساب این گروهها را نباید به حساب مردم کردستان گذاشت چون مردم کردستان نشان دادند که اعتقاد کامل به تامین مطالباتشان در نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و مسیر خود را نه از بیرون بلکه خود تعیین می کنند لذا ضروری است که دولت یازدهم با توجه به این شاخصه ها توجه بیشتری هم در بعد استفاده از پتانسیل های انسانی استا ن کردستان و هم توسعه استان کردستان داشته باشد.

این کار نه تنها سبب همگرایی بیشتر مردم با نظام خواهد شد بلکه کمک خواهد کرد که جوانان کرد امیدوارتر از قبل از انتخابات به آینده خود نگاه کنند ونگذارند که توطئه دشمنان در این خصوص سر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا