حملات تند ملا بختیار به طراحان استقلال:هراز گاهی،برخی گاه و بیگاه بحث استقلال را پیش می کشند!

آکام نیوز:ملا بختیار،مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی حزب اتحادیە میهنی کردستان عراق(یکیتی)، با اشارە بە وجود خطر بروز اختلافات داخلی جدی میان کُردهای عراق، استراتژی های استقلال کردستان را ضعیف دانست .
ملا بختیار با انتشار یادداشتی تحت عنوان "خاطرات امروز" در خصوص مسئلە استقلال اقلیم کردستان و جداشدن آن از عراق، وضعیت کنونی کُردها و شرایط عراق را تحلیل کردە و هشدار می دهد کە هنوز خطر بروز اختلافات داخلی میان کُردها وجود دارد .
وی در این یادداشت با اشارە بە گذشت ۱۹ سال از آغاز جنگ داخلی خونین میان حزب دمکرات کردستان و پ.ک.ک، در ۱۴ می سال ۱۹۹۷ میلادی، می نویسد: ۱۹ سال قبل با وجود کاهش درگیری های میان حزب دمکرات و اتحادیە میهنی، نیروهای حزب دمکرات درگیری شدیدی را علیە پ.ک.ک، آغاز کردند .
مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیە میهنی، می افزاید کە جنگ های داخلی کُردها در طول تاریخ بیشتر از مبارزات آنان برای تاسیس کشور کردستان بودە است .
وی در ادامە آوردە: در سدەهای گذشتە، فرصت مناسب برای استقلال کُردها پیش از تاسیس اسرائیل،از دست رفتە و در حال حاضر هنوز آثاری فاحش از جنگ داخلی، اختلافات عمیق حزبی و تهدید بروز اختلافات جدید دیدە می شود و علاوە بر اینها استراتژی های استقلال کردستان ضعیف است .
ملا بختیار ضمن انتقاد از طراحان بحث استقلال کردستان می گوید: متاسفانە اسرائیل از نگرانی حفظ کشور و خاک خود رهایی یافتە و اقلیم کردستان نیز با مشکلاتی چون تشدید اختلافات داخلی و عدم حل مشکلات گذشتە، دست و پنجە نرم می کند،و با این حال تمامی طرف های کُرد، گاەوبیگاە بحث استقلال را پیش می کشند .!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا