حمایت وزیر اطلاعات از توافق اتحادیه میهنی کردستان با جنبش گوران

آکام نیوز:سید محمود علوی،  وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رهبر و سران جنبش تغییر،ضمن اعلام حمایت از توافق صورت گرفتە میان این حزب و اتحادیە میهنی کردستان، ابراز امیدواری کرد کە دیگر احزاب اقلیم نیز، بە این توافق بپیوندند .

به گزارش دیارونادیار،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود علوی، پس از دیدار با مقامات ارشد اقلیم کردستان، از جملە مسعود بارزانی رئیس و نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و همچنین جلال طالبانی دبیرکل اتحادیە میهنی و دیگر مقامات ارشد این حزب، بە دیدار نوشیروان مصطفی رهبر جنبش تغییر رفت .
سایت رسمی جنبش تغییر در این مورد گزارش داد کە وزیر اطلاعات کشورمان در این دیدار کە با حضور هیئت همراە وی و مقامات ارشد جنبش تغییر انجام شد، بە توافق اخیر صورت گرفتە میان جنبش تغییر و حزب اتحادیە میهنی کردستان، اشارە کردە و حمایت ایران را از این توافق اعلام کرد .
وی همچنین ابراز امیدواری کرد کە این توافق، نقطە عطف و سرآغازی برای عملکرد مشترک و همکاری میان احزاب کردی اقلیم بودە و دیگر احزاب نیز بە این توافق بپیوندند و اقدام دو حزب برای رسیدن بە اتحاد، تبدیل بە عاملی برای حل مشکلات و رفع تهدیدهای کنونی از طیف های مختلف عراق و نهادینە کردن روحیە همکاری و همزیستی مسالمت آمیز در عراق و اقلیم کردستان شود و در این راستا نیز بر حمایت ایران از پروسە سیاسی عراق تاکید کرد .
این در حالی است کە پارت دمکرات کردستان (پارتی) کە پیشتر و در سال های گذشتە با اتحادیە میهنی، وارد توافقی استراتژیک بر سر چگونگی تقسیم قدرت و ادارە اقلیم شدە است و در ماەهای اخیر نیز دچار اختلافات شدیدی با جنبش تغییر شد، موضع مثبتی نسبت بە این توافق نشان ندادە و در حالی برخی از اعضای حزب از جملە علی حسین عضو رهبری پارتی این توافق را مثبت ارزیابی کرد، اما اکثریت مقامات حزب توافق اتحادیە میهنی و جنبش تغییر را اقدامی علیە پارت دمکرات قلمداد کردە و آن را سرآغازی برای جدایی اربیل از سلیمانیە دانستەاند .
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علوی در ادامە این دیدار، نسبت بە وقایع روی دادە در مجلس عراق نیز ابراز نگرانی کردە و خواستار عادی سازی هرچە زودتر اوضاع در بغداد و مجلس این کشور شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا