تحلیلی کوتاه بر پلنوم هشتم حزب منحله دمکرات کردستان

آکام نیوز:حدود دو هفته پیش روز جمعه مورخه ۳۱/۰۱/۱۳۹۷ هفتصد و بیست وچهارمین شماره روزنامه کردستان – ارگان رسمی گروهک تروریستی موسوم به حزب منحله دمکرات کردستان در ۱۲ صفحه منتشر و در فضای مجازی و همچنین بین اعضای این گروهک توزیع شده است.

آکام نیوز:حدود دو هفته پیش روز جمعه مورخه ۳۱/۰۱/۱۳۹۷ هفتصد و بیست وچهارمین شماره روزنامه کردستان – ارگان رسمی گروهک تروریستی موسوم به حزب منحله دمکرات کردستان در ۱۲ صفحه منتشر و در فضای مجازی و همچنین بین اعضای این گروهک توزیع شده است.

آنچه در ذیل می خوانید برگرفته از گزارش این روزنامه در مورد پلنوم اخیر حزب منحله دمکرات کردستان(حدک) است.

جهت اطلاع خوانندگان گرامی بررسی اجمالی مطالب این روزنامه در مقاله ای دیگر در همین سایت ارائه می شود که در آن سعی شده تا در چهارچوب منطق و متدلوژی انتقادی به بررسی و تحلیل مطالب این روزنامه پرداخته شود.

صفحات آغازین این شماره به گزارش کار پلونوم هشتم کمیته مرکزی حزب منحله دمکرات کردستان منتخب کنگره ۱۶ این گروهک اختصاص یافته است که در روزهای ۲۵ تا ۲۷ فروردین سال جاری در مقر حدک با حضور اعضای کمیته برگزار شده است.

تصویری که از این اعضا در صفحه اول منتشر شده به خوبی نشان دهنده اختلافات عمیق مابین طیف ها و دسته بندی های داخل حدک است،حضور ” مصطفی مولودی ” به عنوان سکرتیر و رییس جلسه و ” آسو حسن زاده” و ” خالد عزیزی” نیز به عنوان رقیبان نامبرده و همچنین نگاه پر معنای مولودی به عزیزی -که درعکس به خوبی مشهود است – خود گویای تمام واقعیت های کنونی در داخل حدک است .

بر طبق نوشته روزنامه کردستان : پلونوم به بررسی کلیه حوادث و رخدادهایی پرداخته است که در فاصله زمانی بین دو پلونوم به وقوع پیوسته اند .

مصطفی مولودی ” در پایان پلونوم گزارشی تحت عنوان ” دیدگاه رهبری حدک در مورد اوضاع کنونی ” را ارائه کرده است که مهمترین نکات مورد اشاره وی در ادامه بحث مطرح و مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت .

اوضاع داخلی کشور:

در باره این موضوع پلونوم ضمن تکرار الگویی ثابت و کلیشه ای و شعارگونه طبق روال گذشته مبنی بر نادمکراتیک بودن نظام اسلامی و نامشروع بودن و… با بیان تحلیلی متفاوت به رد ادعاهای سابقشان در مورد وقوع یک خیزش عظیم بر ضد جمهوری اسلامی پرداخته و عنوان کرده اند: اعتراضات موجود (منظور اغتشاشات دیماه گذشته) به علت عدم وجود فاکتورهایی مانند مشخص نبودن اهداف وجهت گیری ها ، نداشتن رهبری ، عدم برخورداری ازحمایت طیف های مختلف اجتماع (افکار عمومی ) و بی توجهی بین المللی نتوانسته است به عاملی برای فشار بر جمهوری اسلامی تبدیل شود.

در مورد وضعیت کردستان ایران :

باز همان آش و همان کاسه ، همان سیاست دیو و فرشته، جمهوری اسلامی به عنوان عامل گرسنگی مردم کرد ، عامل فشار بر کردستان و سرکوب کننده این مردم معرفی و همدردی مردم کرد با همنوعانشان در زمان زلزله کرمانشاه به ایستادگی در مقابل جمهوری اسلامی ایران و مبارزه مدنی تعبیر شده است و این چنین است که برخی اعتصابات مربوط به چند روز گذشته ی بازارچه های مرزی کردستان را نیز به اعتراض علیه نظام سیاسی کشور تعبیر و تفسیر می کنند در حالی که از تلاش مسئولان برای بهبود وضعیت معیشتی این مردم سخنی به میان نمی آورند در ادامه اعضای پلونوم حدک به پروژه قهرمان سازی می پردازند و با معرفی کردن خودشان به عنوان ” بتمن ” و ناجی این مردم میگویند که حزب به وظیفه انقلابی خود -که همانا دادن روحیه به مردم و پشتیبانی از فعالان داخلی است -ادامه خواهد داد.

گویا سالها دوری این دوستان از میهن اسلامی و از خاک و خانواده سبب بی اطلاعی و کم آگاهی آنان از وضعیت مردم در داخل کردستان نیز شده است زیرا ندیدن پیشرفت ها و توسعه های عظیم و تحولات بنیادین در کردستان ایران که تحت لوای جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده و همچنین الفت و انسی که این مردم با رهبری و نظام خود دارند از دو حالت نمیتواند خارج باشد یا به علت ناآگاهی و بی خبری نگارنده مطلب است یا انکار به علت اهداف سیاسی است که در این مورد قضاوت را به خواننده محترم واگذار می کنیم. گویا بهتر است این دوستان منابع خبریشان را از بی بی سی فارسی و صدای آمریکا به کانال های دیگری تغییر دهند.

وضعیت اپوزیسیون جمهوری اسلامی :

پلونوم معتقد است که در حال حاضر هیچ گونه اپوزیسیون جدی و مطرحی که بتواند برای جمهوری اسلامی آلترناتیو باشد وجود ندارد، تفرقه و جدایی و اختلافات در بین اپوزیسیون ایرانی همچنان ادامه دارد البته انچه را که حدک در اینباره ذکر کرده است واقعیت موجود و مطلق درباره احزاب مخالف جمهوری اسلامی ایران است .

در ادامه بحث مربوط به اپوزیسیون به دو طرح حدک برای نزدیکی بیشتر مخالفان جمهوری اسلامی یعنی شورای دمکراسی خواهان ایران و همچنین مرکز همکاری احزاب کردستان ایران اشاره شده است،که مورد اول همچنان که در چندین مقاله درهمین سایت اشاره شده است نوزادی بود که مرده به دنیا امد و مورد دوم نیز به علت فعال نبودن و بسنده کردن به انتشارچند بیانیه دوخطی هم اکنون به ساختاری تبدیل شده که مضحکه عام و خاص است. تازه اگر عاقل باشند همین مرکز همکاری احزاب کُردستان به دلیل طرد چند حزب خاص و سراسری، خود بزرگترین مصداق تفرقه احزاب و جنگ قدرت آنهاست!

و اما بیان مطلبی عجیب در پلنوم مبنی بر اینکه ” دیگر نمی توان به اصلاح طلبان در داخل کشور برای تغییر در نظام جمهوری اسلامی امیدی داشت ” بحثی است که ارائه آن در این پلونوم نمی تواند بدون دلیل بوده باشد گویا مطرح کردن این جمله برای مقصدی خاص بوده است که همانا حمله ای است از سوی ” مصطفی مولودی ” به رقیب جدیش ” خالد عزیزی، زیرا همانگونه که خوانندگان گرامی ما اطلاع دارند خالد عزیزی در دوران سکرتاریتش معتقد بود که در چهارچوب حمایت از اصلاح طلبان میتوان به برخی تغییرات در نظام اسلامی و همچنین تامین دسته ای از خواسته های اپوزیسیون دست یافت و همانطور که اشاره شد بکار بردن این جمله صرفا برای نشان دادن شکست تز خالد عزیزی بوده است .

اکراد در سایر کشورها :

پلنوم هشتم کنگره ۱۶ حزب منحله دمکرات کردستان معتقد است که اکراد در اقلیم کردستان به علت ناهماهنگی و همچنین عدم اتحاد، بسیاری از دستاوردهایشان (احتمالا منظور سرقت نفت،پرداخت نکردن حقوق کارمندان،قاچاق و … ) را از دست داده اند، همچنین اکراد سوریه به علت نفوذ بیش از حد و وابستگی زیاد به pkk مورد حمله ترکیه قرار گرفته اند .

که ارائه تحلیلی اینچنینی از جانب پلونوم حدک علاوه بر آنکه نشان دهنده دشمنی و اختلاف آشکار این گروهک با ” پ ک ک ” است میتواند نوعی مشروعیت بخشیدن به حمله مشترک “تروریستهای ارتش آزاد ” و ” نیروهای دولت ترکیه ” به شهر عفرین نیز تلقی شود.

پلونوم در مورد کردستان ایران و جوانان کرد ایرانی – که به این احزاب بی توجه هستند – مجبور به اعتراف ضمنی و تلخی شده و معتقد است جوانان کرد ایران با پرداختن به مسائل سیاسی اکراد در دیگر کشورها از توجه به مسائل سیاسی کردستان ایران غافل مانده اند و در اینباره پلونوم به مردم کرد – شاید به رهبران احزاب کردی– اخطار میدهد .

اوضاع بین المللی به طور عام و خاورمیانه به صورت خاص :

پلونوم معتقد است که داعش در حال افول و نابودی است و آنها همچنین حمله مضحک، نمایشی و از پیش توافق شده آمریکا، فرانسه و انگلیس به چند مرکز تحقیقی سوریه را ضربه نظامی به بشار اسد مینامند و معتقدند که این حمله فشاری مستقیم بر جمهوری اسلامی است که اگر خروج از برجام را هم به دنبال داشته باشد میتواند فضایی برای فعالیت بیشتر اپوزیسیون و همچنین فشاری بیشتر بر دولتمردان در ایران باشد اما گویا پلونوم از نظر اخبار و مسائل سیاسی خصوصا گفته های مسئولان سیاسی کشورها زیاد آپدیت نمیشود چرا که اعضای محترم پلونوم فراموش کرده اند که آمریکا با تمام تهدیدهایش هنوز نتوانسته اروپا را در بحث خروج از برجام همراه کند. در مورد سوریه نیز احتمالا فراموش کرده اند که ترامپ بعد از حمله مذکور اعلام کرد ” که هیچ برنامه ای برای حمله مجدد به سوریه را ندارد ” و این فعالیت موشکی بسیار محدود نیز کوچکترین ضربه ای را بر دولت و ملت سوریه وارد نکرده است و جالب است بدانید با شلیک ۱۰۰ موشک حتی خون از بینی یک نفر هم نیامد و این معنادار است.

بحث اتحاد مجدد دمکراتها :

بر طبق اعلام روزنامه کردستان ، بخش دوم پلونوم به موضوع اتحاد دوباره دمکراتها اختصاص یافته است در این بخش از کار پلونوم به بررسی عملکرد دو طرف برای اتحاد مجدد و همچنین پیشرفت این گفتگوها ومشکلات پیش روی پرداخته شده است ، پلونوم ضمن حمایت از سیاستهای این حزب در جریان مذاکرات مربوط به اتحاد مجدد ، هیئتی از حزب را برای از سرگیری این مذاکرات ( که به علت تغییر ساختار حدکا در کنگره ۱۶ متوقف شده بودند ) عهده دار می نماید .

بخش سوم پلونوم :

این بخش از پلونوم به بررسی عملکرد دستگاههای حزبی و کلیه اقدامات این گروه در داخل و خارج از کشورمی پردازد، در این قسمت از پلونوم ضعف ها وکمبودها و اختلافات حزبی مورد مناقشه قرار خواهند گرفت و این بخش جزء پر حاشیه ترین بخش های پلونوم محسوب میشود که در آینده ای نزدیک اخبار مربوط به این حواشی نیز از طریق همین سایت پخش خواهد شد.

اما آنچه که در روزنامه کردستان در اینباره نگاشته شده عبارت است از بحث و گفتگوی جدی! در باره وضعیت تشکیلاتی و مشکلات موجود در این حزب، که نتیجه مناقشه به عنوان یک راهنمایی به دفتر سیاسی تقدیم شده است .

احتمالاً منظور از بحث جدی همان استعفای ابتدایی و نمایشی آسو حسن زاده و مصطفی شلماشی و سپس برنامه ریزی برای اجرای طرح خالد و سپس بازگشت آنها می باشد.

حقه ای که خالد در جریان کنگره نیز سوار کرد و عده ای تهدید به استعفا کردند.

اما بیچاره مولودی که هیچ گاه تا این حدود خود را تنها ندیده بود، چمدان به دست راهی اروپا شد تا بلکه طرفدارانی بیابد، خبر نداشت برخی دوستان نمی گذارند او پایش را از ترکیه فراتر بگذارد.

و بدین شیوه پس از سه روز کار مداوم (خوردن،نوشیدن،جر و بحث و دهن کجی،گرو کشی و یارگیری و… ) پلنوم هشتم این گروهک تروریستی به کارهایش خاتمه می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا