قمار اتحاد دوباره،اهداف ناگفته مولودی و مصطفی هجری

آکام نیوز:روز پنج شنبه مورخه ۱۳/۰۲/۱۳۹۷ هیئتی از گروهک منحله و تروریستی دمکرات کردستان ایران به ریاست “مصطفی هجری” مسئول کلی حدکا با هیئتی از حزب منحله دمکرات کردستان به سرپرستی “مصطفی مولودی ” دیدار کردند .

آکام نیوز:روز پنج شنبه مورخه ۱۳/۰۲/۱۳۹۷ هیئتی از گروهک منحله و تروریستی دمکرات کردستان ایران به ریاست “مصطفی هجری” مسئول کلی حدکا با هیئتی از حزب منحله دمکرات کردستان به سرپرستی “مصطفی مولودی ” دیدار کردند .

سه مسئله ای که در این دیدار مورد بحث قرار گرفته اند عبارتند از:

تغییرات ساختاری حدکا،بحث اتحاد مجدد دمکرات ها و مقوله همکاری گروهکهای کردی .

توضیحات در مورد تغییرات ساختاری حدکا که در چند ماه گذشته عمده ترین عامل نگرانی جناح مقابل و بزرگترین مانع اتحاد دمکرات ها به شمار میرفته است بیشترین زمان را در این دیدار به خود اختصاص داده است که در همین راستا مصطفی هجری به ارائه توضیحاتی در مورد تغییرات حدکا پرداخته و به شبهات و سوالات جناح مقابل پاسخ داده تا قسمتی از نگرانی های دوستان قدیمی شان زدوده شود. در انتهای این دیدار دو طرف بر ادامه فعالیت کمیسیون های مربوط به اتحاد مجدد تایید کرده اند .

آنچه که در بالا گذشت متن خبری است که ” کردستان میدیا ” در مورد این دیدارمنتشر کرده است دیداری که چند روز پس از برگزاری پلونوم هشتم حدک صورت میگیرد پلونومی که در اوج ناامیدی و تفرقه برگزار شده بود و مصوب شده بود فعلاً با توجه به مواضع حدکا در کنگره ۱۶ هیچ تماس مجدد برای اتحاد دوباره صورت نپذیرد.

واقعیت آن است که مصطفی مولودی پس از تحقیر در پلنوم و مفتضح تر از آن دیپورت از ترکیه به شدت نیاز به یک جبران پرستیژ داشت. نیاز به جبران شکست های اخیر. برای همین برخلاف نظر پلنوم و قاطبه قدرت در حدک دست به چنین ریسکی زد و پنهانی با کاک مصطفی تماس و ملتمسانه درخواست داشت پا پیش بگذارد. مولودی عمیقاً معتقد است دیگی که برای من نجوشد، بگذار سر سگ در آن بجوشد. اگر قرار باشد خالد دبیرکل باشد، همان بهتر که حدکی در کار نباشد و تکلیف اتحاد دوباره را پیش از کنگره اضطراری حدک حل کنم. پ

اگر شده امتیاز بدهم، اجازه نمی دهم کنگره اضطراری برگزار و مرا برکنار کنند. بنابر این به هر چیزی دست میاویزد تا این اتحاد صورت پذیرد. اما هدف حدکا از این دیدار چیست ؟

کنگره ۱۶ عملا کمترین دستاورد و رهاوردی برای حدکا به دنبال نداشته است و تغییرات ساختاری نیز تنها چندین واژه و اصطلاح را در دمکرات تغییر داده است نه چیز دیگری و راسان هم که درگیر همان خواب زمستانی است و هزینه بالای این حرکت برای حدکا و مخالفت فراگیر کادر و بدنه گروه با این حرکت عملا راسان را سست کرده و اینجاست که حدکا نیازمند مقوله ی دیگری می باشد تا برای مدتی هر چند کوتاه خوراکی باشد برای اذهان طرفداران این حزب و گویا هیچ بحثی به اندازه مقوله اتحاد مجدد نمی تواند دمکراتها را به این مهم برساند و از سوی دیگر جناح حدک که اکنون دوران بیماری و اختلافات داخلی را طی میکند عملا به بن بست رسیده است،نیازمند نوشدارویی است تا شاید این جسم بی رمق را برای مدت زمانی هر چند کوتاه زنده نگه دارد و بحث اتحاد مجدد برای حدک نیز میتواند همان کارایی را داشته باشد .

اما این دیدار و دیدارهای گذشته و حتی دیدارهای آتی نیز تنها ساده انگاشتن بدنه حزب و مشغول کردن آنها به مسئله ای است که به نظر میرسد هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید .

از رفتار حدکا چنین به نظر میرسد که این حزب به خوبی دریافته است که دوری بیشتر از حدک ممکن است برای حدکا زیانبار و حتی مرگبار باشد اگر چه تصور اولیه حدکا بر این بوده است که حدک به علت مشکلات و اختلافات داخلی اش مجبور است دنباله رو آنها باشد ولی بعد از تغییر ساختار حدکا عملا خلاف این تصورات به اثبات رسیده است . چه افرادی که در مرکز سیاسی کاندید شدند و چه اعضای چاودیری به خوبی دیدند که این طرح تغییر ساختار در واقع یک شوی سیاسی است. همان تیم قبلی هجری با تفاوت نام در ارگان های مختلف. حتی خیلی ها انتظار داشتند عضو چاودیری شوند و نشدند. خیلی ها هم دیدند با عضویت در مرکز سیاسی کلاه سرشان رفته و عملاض از جرگه نزدیکان هجری خارج شدند. این نارضایتی های روزافزون را باید چیزی پوشش می داد.

لذا به آسانی میتوان به این نتیجه رسید که این دیدار از سر نیاز حدکا نیز بوده است و همانطور که در سطور پیشین اشاره شد این دیدار نیز بی نتیجه بوده است ولی توجه به این نکته خالی از لطف نخواهد بود که حدکا هنوز هم حاضر نیست بزرگترین معضل بر سر راه اتحاد دوباره که همان به رسمیت شناختن نام حدک است را حل نماید و هنوز هم این جناح را دوستان سابق میخواند، همچنان که در درج این خبر درکردستان میدیا با این نام – دوستان سابق – از حدک یاد شده است

و در پایان شاید این غزل لسان الغیب را بتوان مصداق بارز حال و هوای این روزهای این دوستان قدیمی دانست :

ما ز یاران چشم یاری داشتیم

خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم

تا درخت دوستی بر کی دهد

حالیا رفتیم و تخمی کاشتیم

گفت و گو آیین درویشی نبود

ور نه با تو ماجراها داشتیم

شیوه ی چشمت فریب جنگ داشت

ما غلط کردیم و صلح انگاشتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا