نظرات مردم و فعالان سیاسی درباره ناکارآمدی حکومت اقلیم کردستان عراق

آکام نیوز:در حالی که رقابت گروه های سیاسی اقلیم کردستان برای انتخابات پارلمانی عراق ادامه دارد مردم از عملکرد این احزاب ناامید هستند.

به گزارش آکام نیوز، ه نقل از خبرگزاری آناتولی،“صلاح ابوبکر” یک گارگر رستوران در اربیل می گوید: این احزاب به رای مردم خیانت می کنند و امانتداری نمی کنند. فقط حرف می زنند اما در عمل چیزی نمی بینیم.

یک شهروند دیگر می گوید:حکومت اقلیم کردستان با قطع و یا کاهش حقوق مردم عملا سبب شد تا بیشتر از ضربه داعش ،از این احزاب ضربه بخوریم و اوضاع اقتصادی بسیار بد است. مسعود بارزانی با احساسات مردم بازی کرد.

آناتولی می نویسد: مردم می گویند از سیاست حزبی خسته شده اند و وعده های انتخاباتی نیز برای آنها مهم نیست. برای همین نیز به جای شور و شوق انتخاباتی چیزی جز سکوت و ناامیدی دیده نمی شود. انتخابات در اوج بحران اقتصادی برگزار می شود و این یعنی مردم به حکومت اعتماد ندارند.

یک شهروند به نام “معروف” بحران اقتصادی را عامل اصلی عدم اعتماد مردم به حکومت اقلیم می داند و آن را نتیجه سیاست غلط اقلیم معرفی می کند.

دکتر “مراد حکیم محمد” جامعه شناس و استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه صلاح الدین می گوید اوضاع اقلیم و شکست های آن پس از داعش بر نتیجه انتخابات نیز تاثیر خواهد گذاشت. کردها تاثیر و نفوذ خود را از دست دادند. در کرکوک کردها می بازند و این بر نتیجه کلی تاثیر می گذارد. افراد زیادی آواره شدند و مردم نیز دیگر به حکومت اقلیم اعتماد ندارند.

یک عضو ارشد ائتلاف برای دموکراسی و عدالت اقلیم کردستان عراق نیز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که مشکلات و بحران‌های فزاینده اقلیم کردستان سبب شده است تبلیغات انتخاباتی پارلمانی این دوره عراق بیشتر دربرگیرنده مسائل و مشکلات داخلی اقلیم باشد.

سلیمان عبدالله یونس از اعضای ارشد ائتلاف برای دموکراسی و عدالت اقلیم کردستان عراق به رهبری برهم صالح با اشاره به سیاست‌های ائتلاف برای دموکراسی و عدالت گفت: این جریان معتقد به مذاکره و توافق با دولت مرکزی عراق و استیفای حقوق کردها بر اساس قانون اساسی عراق است.

سلیمان عبدالله یونس همچنین از اینکه شمار زیادی از آرای مخدوش و حتی آوارگان عراقی و سوری در فهرست‌های رای دهندگان اقلیم کردستان وجود دارد، ابراز نگرانی کرد.

این چهره سیاسی اقلیم کردستان عراق ابراز امیدواری کرد با توجه به ظلم و ستم حاکمیت اقلیم کردستان علیه مردم به ویژه جوانان، هوشیاری اجتماعی در این دوره منجر به شکست احزاب حاکم در این منطقه منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا