با هدف مقابله با پ.ک.ک، ارتش ترکیه وارد شش روستای دیگر در اقلیم کردستان شد

آکام نیوز:پیشروی های ارتش ترکیه در خاک اقلیم کردستان ادامه داشته و این نیروها وارد شش روستای دیگر منطقه سیدکان از توابع استان اربیل شده اند.

به گزارش آکام نیوز،مقامات دولت ترکیه در سال گذشته میلادی و پس از اشغال عفرین اعلام کردند که با هدف نابود کردن پ.ک.ک وارد مناطق شمالی اقلیم کردستان می شوند و در ماه مارس وارد عمق ۲۰ کیلومتری خاک اقلیم کردستان به ویژه در منطقه بارزان و سیدکان از توابع اربیل شدند.

شبکه تلویزیونی ان. آر.تی، در این خصوص گزارش داد که نیروهای ترکیه پیشروی  و شمار نیروها و تجهیزات نظامی خود در این مناطق و به ویژه در برادوست از توابع سیدکان استان اربیل، افزایش داده و اخیراً وارد شش روستای دیگر در این منطقه شده است.

پیش‌تر رسانه های اقلیم از حضور نظامیان ترکیه در بیش از سی روستا و ۸ کوه استراتژیک اقلیم از جمله کوه لیلکان در سیدکان، خبر داده بودند.

حضور نظامی ترکیه در این مناطق موجب بروز درگیری های شدید روزانه میان آنان و پ.ک.ک شده و هم زمان با آن بمباران این مناطق نیز از سوی ترکیه ادامه دارد و  این وضعیت زندگی روزمره ساکنین را مختل و آنان را در معرض خطرات جانی و مادی قرار داده است.

در پی این بمباران ها تاکنون شمار بسیاری از شهروندان غیرنظامی اقلیم جان خود را از دست داده و مجروح شده اند و خسارات بسیاری به کشاورزی و دامداری و احشام آنان وارد شده و زیرساخت های این مناطق نیز از میان رفته و به همین دلیل ده ها روستا خالی از سکنه شده است.

با این حال ارتش ترکیه به ساخت پایگاه های نظامی جدید در اقلیم ادامه می دهد.

هیئت‌وزیران اقلیم با صدور بیانیه هایی خواهان خروج پ.ک.ک از مناطق اقلیم کردستان برای جلوگیری از درگیری و ناامنی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا